Mam nadzieję że za dużo nie nakłamałem ale z tego co pamiętam to właśnie jest w takich rejonach.
Mam bardzo małe doświadczenie z autami więc ciężko mi powiedzieć czy jest jako tako czy dobrze, tak jak mówiłem przy 130 km/h myślę że jest przyjemnie, 140km/h też da radę przejechać dłużej ale każde 10 km/h więcej powoduje już spore różnice w wyciu silnika
. Piąty bieg by wszystko zmienił ale jest jak jest.
Automat też mój pierwszy, auta ma niby ~170 tys km i u mnie działa mniej więcej:
- jeżdżę cały czas w trybie sport bo wyczuwam zauważalną różnicę w zachowaniu auta, wysokie obroty mi nie przeszkadzają, w trybie normalnym mam teraz wrażenia że jest zbyt zamulony
- od 0 do 50km na pełnym gazie rusza super jak na taką kobyłę i jest super dźwięk
- kickdown z 2 na 1 nie udało mi się nigdy zrobić, jedyna taka zmiana wynika z niskich obrotów/prędkości, trzeba uważać na 2 biegu jak planujesz jakieś manewry gdzie liczy się przyśpieszenie
- redukcja 3->2 , lub 4->3 zajmuje około ~1sek jak dasz dobrze gazu, często też przy pełnym gazie jest redukcja 4->2, im wyższe obroty początkowe to szybciej zatrybi, trzeba po prostu się dostosować z wyprzedzaniem i przygotować że zmiana będzie po chwili
- jak lubisz jazdę bez szaleństw to skrzynia jest wystarczająca
- wyprzedzanie innych powyżej 100km/h też da radę bez nerwów o ile robisz kickdowny i dasz sobie trochę odstępu przed autem z naprzeciwka
- przeważnie idzie do ~4500-5000 obrotów zanim zmieni bieg na wyższy
- na zimnym oleju jest dość niekulturalna
- po rozgrzaniu większość zmian jest płynna ale co i rusz daje znać że tam jest i małe szarpnięcia się zdarzają / czuć zmiany biegów
Przypominam cały powyższy wywód dotyczy
jazdy w trybie sport.