Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDi niedoładowanie aku  (Przeczytany 14041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 30, 2018, 19:22:35 »
Ad.3 Wynika, że moduł "psuje", choć jeszcze bym analizował wpływ wyłączenia/załączenia szacowania energii akumulatora. Jaki parametr zmienia swój status  po takiej zmianie szacowania?
Logicznie chciałbym, po wyłączeniu szacowania, mieć stałe "klasyczne" ładowanie stałym napięciem, bez momentów "odciążenia alternatora". Do końca nie wiem, czy aby po wyłączeniu funkcji , łądowanie jest kontrolowane dalej po temperaturze akumulatora - a ten parametr może jest źle mierzony w module.... to tylko moje domysły.

PS: o ile pamiętam są dwie opcje szacowania przez moduł lub BSI....jaki włączasz?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 30, 2018, 20:02:00 »
Dzisiaj przejechałem trochę więcej niż przez ostatnich kilka dni, i widać poprawność działania volt control(tak przypuszczam) - myślę że aku się naładował wystarczająco, i już nie ładowało ciągle ponad 14V. Przy stałej prędkości i postoju - 12.8V. Przy hamowaniu silnikiem - 14.6V. Jak się podłączę wieczorem to będzie widać stan naładowania aku - myślę że jest prawie pełny i stąd ta zmiana. No chyba że mam mega pecha i ładowanie po tych kilku dniach padło...

PS: o ile pamiętam są dwie opcje szacowania przez moduł lub BSI....jaki włączasz?
Teraz mam włączony "Obecna, realizowana przez moduł stanu naładowania akumulatora". Też kojarzę że chyba jest jeszcze jedna opcja - jak znajdę chwilę i się podłączę później to zobaczę jaka jest ta druga.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 30, 2018, 20:59:18 »
Podpiąłem się, wydruki poniżej.
W każdym razie:
1. Aku miał 83%. Rewelacją bym tego nie nazwał. Ładowanie na postoju(ale po ruszeniu) 13.8V przez jakiś czas, potem 14.2V, 14.6V.
Spodziewałem się wyższego stanu naładowania obserwując wcześniej ładowanie w czasie jazdy... W ciągu paru minut na postoju wzrosło do 85%
2. Opcja szacowania napięcia na wydruku poniżej, Ustawiony mam przez moduł naładowania. Jest jeszcze realizowany przez BSI. Nie przełączałem.
3. Wartość zadania ładowania alternatora - niewłaściwa. Nie wiem co to znaczy.
4. Wartości z BSI i CECB też poniżej.


Sprawdzę ile mi zejdzie z aku do jutra rana na postoju... i jak będzie wtedy ładować w czasie jazdy.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Hlibowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.2 HDI Exclusive 2012 r., Lancia Kappa 2.4 JTD
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 30, 2018, 21:19:12 »
Przy okazji zapytam się, czy warto zrobić w ASO auktualnienie softu w BSI?
Jaki jest koszt?
Czy stan licznika automatycznej skrzyni biegów zostanie zapamiętany?
Czy o czymś muszę pamiętać?

Pozdrawiam

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 30, 2018, 21:24:12 »
Generalnie z tym ładowaniem to trochę przedobrzyli, pewnie w związku z ekologią. W BMW5 też jest podobny moduł i jak zacznie wariować to ładowania nie ma, podobnie jak tutaj tylko tam to w końcu aku pada na amen. Niejeden już wymienił alternator i okazało się że dalej jest kicha.
Odnośnie tych błędów w BSI to jak byłem a ASO w związku z wgraniem nowego softu (poniekąd miałem nadzieję na pozbycie się ich) to mi powiedzieli z uśmiechem, że błąd czujnika poziomu oleju, błąd zawieszenia - prędkość nieodpowiednia, błąd modułu fotela kierowcy oraz błąd oświetlenia - sterowanie napięcia zbyt wysokie to są błędy systemowe i jeśli nie wywali błędu na desce i wszystko działa jak powinno to się tym nie przejmować a najlepiej nie zaglądać do DB. Są tego świadomi i nie informują klienta o nich jeśli robią diagnostykę, czyli TTTM. Natomiast ten błąd U1118 to trzeba by wyjaśnić. U mnie nie widziałem takiego błędu.
Odnośnie czy warto robić uaktualnienie softu to na razie nie wiem. Jeszcze nie sprawdzałem w DB czy te błędy się pojawiły, ale po tym co usłyszałem w ASO to raczej nie robię sobie nadziei. Na pewno warto, jeśli coś się dzieje z BSI. U mnie wszystko chodziło OK, więc raczej różnicy nie zobaczę. Koszt 200PLN w ASO Kielce. Licznik oleju jest w kalkulatorze skrzyni a nie BSI.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 30, 2018, 22:12:48 »
Podpiąłem się, wydruki poniżej...

Ad1 Jeśli aku ma kilka lat to naturalnie nie ma "fabrycznej" pojemności, trudno oczekiwać 99% pojemności zaprogramowanej.
W moim przypadku aku miał 3lat , stan pokazywany 60% a EM blokowało klapę....a auto było po długiej trasie.

Ad3 Czytaj "wartość żądana..." - czyli niewłaściwa wartość generowana przez kalkulator (inna niż dozwolona, zaprogramowana). Możliwa usterka modułu, usterka czujników modułu (wg których wyliczana), niewłaściwe dane wejściowe do obliczenia "wartości żądanej".

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 31, 2018, 16:16:54 »
Pisząc że nie wiem co to znaczy, chodzilo mi o to że nie wiem co to powoduje oczywiście.
Największy problem, jeżeli przyczyna jest w samym ECU, bo mam zachipowany i  po wymianie bye bye dodatkowe niutki...
Ale myślę że prędzej przyczyną będzie jakiś czujnik lub jego instalacja.
I stąd pytanie, bo nie ma nic wiecej na podanym wyżej schemacie - gdzie są same czujniki i gdzie są wpięte, żebym mógł to sprawdzić?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 31, 2018, 18:32:11 »
A spróbuj zresetować stan modułu naładowania, odepnij klemę, zapnij i poczekaj 2 godz. na samoistne ustawienie....(zapnij klemę i trzaśnij drzwiami, idz do domu)

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 31, 2018, 18:53:05 »
Po odpięciu trzeba zaczekać 4h, żeby moduł wskazywał prawidłowe wartości.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 31, 2018, 20:36:22 »
Po odpięciu trzeba zaczekać 4h, żeby moduł wskazywał prawidłowe wartości.

To najwyżej po 2 godz. będzie miał "ustawiony poziom" z mniejszą dokładnością, niż po 4 godzinach.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 31, 2018, 20:48:11 »
Ostatnio ładowałem aku, kilkanaście godzin klema była odpięta, ale auto chyba po podpięciu pojechało od razu. Teraz postoi całą noc :) .

Kolejne obserwacje:
Przez noc zeszło 2% z aku, czyli było 81%, ładował normalnie poczas jazdy, ponad 14V.
Wydaje się, że wszystko ok, tylko że też uważam, że pominięcie modułu stanu powinno spowodować stałe ładowanie, a nie stałe eko-ładowanie...
Nie ma innych czujników? Jak ładowałem aku kilkanaście h to było blisko 100%, podczas stałego eko-ładowania ta wartość była niewiele ponad 50%.
Wydaje się że ten moduł raczej działa dobrze, kwestia co jeszcze wpływa na ładowanie. Chyba że jakieś inne dane jeszcze przekazuje, ale przecież jak go wyłączyłem, to nie powinien być brany pod uwagę w ogóle?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2018, 09:51:03 wysłana przez Marcin Kaszka »
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.2 HDi niedoładowanie aku
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 31, 2018, 22:37:06 »
Wróć do czytania opisu załączonego przez Waldka...znajdziesz tam odpowiedzi.

Pomierzę po świętach  ładowanie w aucie z "brakiem szacowania"...