Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie  (Przeczytany 2010 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« dnia: Marzec 27, 2018, 08:27:11 »
Witam


Poszukując odpowiedniego pod względem ciśnienia otwarcia korka wspomnianego w temacie, znalazłem "pasujące" do mojego auta korki o ciśnieniu otwarcia 1,2BAR i 1,4 BAR. Pytanie który będzie właściwy i czy taka różnica będzie mogła mieć jakiś negatywny wpływ na pracę układu chłodzenia. Na moim korku nie ma informacji o ciśnieniu, a chciałbym wymienić go w pierwszej kolejności, gdyż w zbiorniku mam nadciśnienie nawet po całonocnym postoju, no i ubywa mi płynu w trasie, pomimo że nie kopciuszek i nie widać wycieków, osadów  masła itp.
Proszę o wskazówki. Dziękuję

Offline Sławomir Skwierczyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163kM '13
  • Miejscowość: Elbląg
Odp: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2018, 20:13:27 »
2.0 HDI 163KM RHH - 1,4 BAR

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2018, 17:48:56 »
Podmieniłem korek od C4GP na próbę, po trasie ok 350km zajrzałem pod maskę, a tam stan płynu z poziomu max, spadł po niżej min... Zostawiłem to tak jak jest, a rano chciałem dolać płynu, od kręciłem korek (silnik zimny) ostro zasyczało i zabuldotało tak że aż pochlapało mi ręce, a poziom podniósł się do poziomu jaki był przed trasą, tak jakby nic nie ubyło... Max. Co myślicie o takim podciśnieniu? Jaka będzie przyczyną takiego efektu?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2018, 18:49:29 »
Jaka będzie przyczyną takiego efektu?

Powietrze w układzie chłodzenia....

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 31, 2018, 09:56:12 »
Jaka będzie przyczyną takiego efektu?

Powietrze w układzie chłodzenia....
Czy w takim razie wykonać odpowietrzanie na zimnym silniku? Czy może lepiej kiedy silnik jest na tyle ciepły że otwiera się też duży obieg?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Dobór korka zbiornika wyrównawczego - cisnienie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2018, 11:02:58 »
Odpowietrzamy na "gorącym", tak aby płyn przepływał we wszystkich rurach, odkręcamy fabryczne odpowietrzniki do wypływu płynu.