Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic  (Przeczytany 9761 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Witam
Po kradzieży zderzaka maski lamp i błotników poszli goście na całość i urwali wiązkę dochodzącą do zderzaka razem z wtyczką
Pozostało 13 kabli .
Proszę o pomoc może ktoś wie jak to połączyć z kierunkowskazami z przodu , halogenami  i czujnikami parktronic.
Ze schematów na serwisbox bez wykupienia opcji dodatkowej nic niestety nie wynika.
Dokupiłem wiązkę do kierunków (żarówka Psy25w) i halogenów na H8 ale nie wiem jak to połączyć.
Może ktoś kiedyś miał podobny problem


 Na foto ucięta (urwana) wiązka. Próbowałem sprawdzić miernikiem i 4 żyły są masą (prawdopodobnie) i nie ma napięcia do kierunkowskazów i halogenów 

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 354
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 10, 2018, 11:59:57 »
Jedyne co jest pewne to zielone kable z żółtym paskiem jest to masa prowadzona bezpośrednio do nadwozia.
Czyli w wiązce z 4 kablami (te grubsze kable) będą kierunki i halogeny z czego 1 kabel zielony to masa a reszta to +12V do halogenów i kierunków.
W drugiej wiązce (8 cienkich kabli) będzie 1 kabel (masa czujników) oraz 1 kabel (+12V zasilanie czujników) a pozostałe 6 szt. to sygnał z czujników do centralki PDC.

Tu masz schemat PDC ale bez kolorów kabli bo te nigdy nie są opisane w grupie PSA za to jest numeracja pinów we wtyczkach przy zderzaku i przy module PDC więc miernik w rękę i pomierz kable pomiędzy modułem PDC a tym miejscem gdzie są urwane to je sobie opiszesz wg pinów w brakującym gnieździe IC05A 10V NR

generalnie przy mierzeniu wyjdzie ci :

wtyczka 10 pin przy zderzaku
pin 1 - 15 (pin we wtyczce modułu PDC)
pin 2 - 14
pin 3 - 16
pin 4 - 17
pin 5 - 2
pin 6 - 1
pin 7 - 13
pin 8 - 18



W drugim złączu przy zderzaku (IC07 4V NR 4 pinowe) pin 4 to masa, pin 3 to halogeny, pin 2 to prawy kierunek a pin 1 to lewy kierunek ale nie mam schematu dokąd te kable prowadzą dalej w komorze silnika.
Ważne abyś w tym złączu 4 pinowym urwany kabel zielony (masa) połączył z pinem 4 we wtyczce wiązki kierunków i halogenów a reszta nawet jak źle podłączysz to nie spowoduje żadnego zwarcia i w razie złego podłączenia po prostu pozamieniasz te 3 kable między sobą. A najlepiej wpinać te 3 pozostałe kable każdy oddzielnie i sprawdzać jaką mają funkcję. Samo napięcie może pojawiać się dopiero jak obwód obciążony jest odbiornikiem (w tym wypadku żarówką) i dlatego przy pomiarach nic ci nie wychodziło.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2018, 12:46:49 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2018, 16:32:35 »
Dziękuję za schemat.
Jutro kupię żarówki i sprawdzę bo mam wiązkę tylko do kierunkowskazów i halogenów . Wiążkę do parktronika musze kupić wtyczki i odbudować.
Mam nadzieję że na podstawie schematu  uda mi się odbudować wiązkę.




Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2018, 13:05:47 »
Panie Andrzeju
Pozwoliłem sonie do Pana napisać bo jako jedyny udzielił mi Pan odpowiedzi na mój problem.
Dziś przyjrzałem się dokładnie uciętej wiązce i tylko 2 kable ( zielony i zielono-zółty) są grubsze , wszystkie pozostałe są jednakowej grubości .

Zamówiłem dziś dodatkowo  dziś wiązkę do Parktronic  (4czujniki ) ale wcześniej zakupiłem wiązkę do kierunkowskazów bez halogenów. W wiązce tej są tylko 3 przewody (powinny być wg Pana opisy 4  - masa a reszta do 1 przewód wspólny do halogenów i po jednym do kierunków) Zw wspólnej masy mogę skorzystać tylko musze dołożyć wtyczki do żarówek H8

Wiem że nie jest to typowa wiązka do mojego samochodu ale na allegro wiązki z pdc i światłami nie ma a serwisie kosztuje ponad 500 zł a i tak nie mam wtyczki by ją podłączyć.

Co do wiązki pdc  kupiłem z 4 czujnikami i mam pozostałość z 2 czujnikami i muszę ten kabel zrobić. Część wspólna do wg schematu  1 połączona razem i 2 także natomiast 3 bezpośrednio do centralki. Pytanie gdzie jest centralka z przodu i 
jak jest oznaczony czujnik bo wg moich starych oczu bolce są rozmieszczone w trójkącie i który jest 1, 2  i 3 . Prawdopodobnie wyjdzie  to miernikiem jak otrzymam wiązkę z allegro . 
I jeszcze jedno .
Odkupiłem zderzak bez gniazd na pdc  pod kierunkowskazami czy mogę podłączyć na razie 4 czujniki pdc z zachowanie kolejności połączeń do centralki pdc i czy nie będzie to powodowało błędów .

Bardzo raz jeszcze dziękuję za wcześniejsze informacje i jeśli miałby Pan chwilę to prosiłbym o pomoc , bo wiedzę ma Pan naprawdę w tym temacie dużą.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2018, 16:40:47 wysłana przez Tomasz Witalewski »

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 354
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2018, 01:18:34 »
Na twoim zdjęciu 4 górne kable są prawdopodobnie połączone izolacją i powinny być do halogenów i kierunków. Pozostałe zwisające w dół prawdopodobnie są do czujników. Obejrzyj dalej tą wiązkę dla pewności, że tak jest podzielona czarną izolacją to da pewność mojego twierdzenia.

Możesz też zrobić eliminację odwrotną czyli pomierzyć i zidentyfikować 8 przewodów PDC (wiadomo gdzie się zaczynają i gdzie kończą) a to co zostanie to będzie do halogenów i kierunków.

Centralka czujników jest w bagażniku i są w niej chyba 2 wtyczki. Ta od przednich czujników to 18 pinowa koloru BA (18V BA) czyli chyba biała. Wszystkie twoje obcięte przewody czujników ze zderzaka przedniego prowadzą do centralki z tyłu w bagażniku więc musisz dorobić do multimetru przedłużkę o 3-4 m jednego przewodu żeby każdy kabelek PDC sprawdzać miernikiem na zamknięcie obwodu dla identyfikacji ze schematem.

Czujniki niestety MUSZĄ być wszystkie podpięte inaczej PDC jest z automatu wyłączane w całości (przód i tył)

Numery pinów czujników są na wtyczkach do czujników przy każdym pinie więc są łatwe do zlokalizowania i porównania ze schematem co widać na tych aukcjach i można je kupić pojedynczo a resztę dorobić
http://allegro.pl/wtyczka-kostka-czujnika-parkowania-bmw-pdc-citroen-i5504721322.html
http://allegro.pl/wtyczka-kostka-czujnika-parkowania-bmw-pdc-citroen-i5504700539.html

Wszystkie piny 1 czujników podłączone są szeregowo do pinu 2 w złączu centralki PDC w bagażniku a wszystkie piny 2 czujników do pinu 1 w złączu w bagażniku. Każdy pin 3 czujników ma oddzielny kabel bo to jest sygnał powrotny do centralki PDC o odległości (w uproszczeniu) a piny 1 i 2 to zasilanie. Masa w wiązce PDC niekoniecznie będzie zielona bo nie prowadzi ona do punktu masy nadwozia tylko do centralki PDC. Natomiast masa od kierunków i halogenów na 100% będzie miała zielony kabel z żółtym paskiem bo idzie do punktu masy nadwozia M16

Piszę może trochę łopatologicznie ale to ułatwia pracę jeśli ktoś sobie słabo radzi ze schematami.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 01:41:55 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2018, 07:23:20 »
Centralka w bagażniku ma trzy wtyczki jeśli sa czujniki z przodu i jest biała.

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2018, 09:00:21 »
Te cztery zebrane przewody z czarną izolacją są zawiniete przeze mnie . Mierząc miernikiem miały mase.
Ponadto wczoraj pisałem że są tylko 2 grubsze przewody ( zielonego na zdjeciu nie było (schowany kawałek pod izolacją))
Ale sprawdze tak jak Pan mówi miernikiem  z dłuższym przewodem z centralką w bagażniku pdc  a pozostałe to zapewne kierunki i haloheny
Wicej czasu bede miał w sobote ale chciałem byc przygotowany a nie dopiero wtedy pisac na forum
Jeśli bede miał jakieś pytania pozwole sobie do Pana na pisać bo wiedza jest ogromna :D

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Gdzie w bagażniku znajduje się centralka parktronic
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2018, 17:52:51 »
 Z  kierunkowskazami i halogenem oki ale mam pytanie :


Gdzie w bagażniku znajduje się centralka parktronic


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2018, 18:46:51 »
Gdzie w bagażniku znajduje się centralka parktronic


w bagażniku we wnęce na koło zapasowe

Offline Łukasz Golba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Skąd: Mielec i okolice
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 HDI '10, była Xsara I Break 1.4 '98
  • Miejscowość: Mielec i okolice
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2018, 19:04:50 »
Gdzie w bagażniku znajduje się centralka parktronic


w bagażniku we wnęce na koło zapasowe

Albo w bagażniku po lewej po zdemontowaniu schowka

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2018, 19:08:24 »



Po kradzieży zderzaka maski lamp i błotników


Kolego, a jak to się stało? Masakra jakaś  >:( , na ulicy tak okradli czy w garażu. Szok.
Pozdrawiam

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2018, 15:36:12 »
Auto z Francji po kradzieży. Nie wiem dokładnie co i jak . Ale jak musiałem kupić części w Polsce i szukałem we Francji to wiem, że ktoś zrobił dobry interes bo części są zaj....cie drogie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2018, 16:44:48 wysłana przez Tomasz Witalewski »

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 354
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 17, 2018, 17:23:51 »
Cały przód to średnio 8000 i warto poszukać w kolor, żeby oszczędzić na malowaniu bo to może być kolejne 2000
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 17, 2018, 18:47:19 »
Wiem dziękuję ale już jestem po poszukiwaniach i gdybym wcześniej był mądrzejszy to tak bym zrobił a tak bujałem się ponad miesiąc.

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2018, 15:19:23 »
Witam
Po przerwie (niestety zmarł mój tata) zabieram się do czujników Parktronic. Sprawdziłem przewody i kolor różowy to masa , kolor biały to +8,45 V (myślę że napięcie może być niższe bo nie są jeszcze czujniki podłączone i przy zapaleniu silnika sygnalizuje błąd. Sprawdziłem przewody z wtyczki podłączonej do Parktronic (FOTO) i do uciętego miejsca
Z wytyczki wychodzi 8 przewodów wspólne minus i napięcie do czujnika. Niestety nie wiem który z kabli idzie do którego czujnika. Moe ktoś jakieś sugestie ....

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 354
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2018, 15:34:47 »
Rozumiem i współczuję.
Które to czujniki masz pokazane na schemacie. Wyjdzie to bez problemu bo są ponumerowane i na schemacie i na wtyczce a skoro zlokalizowałeś pin 1 i pin 2 (zasilanie i masa) to nawet jak policzysz to wyjdą ci pozostałe.

Robiąc bez schematu (lub go nie czytając) należy cały czas pamiętać przy odtwarzaniu wiązki, że pin 1 w złączu sterownika to pin nr 2 w złączu każdego czujnika i odwrotnie pin nr 2 złącza sterownika to pin nr 1 każdej wtyczki czujników.

Nie zawsze kolory kabli we wtyczce zgadzają się z kolorami kabli w komorze silnika więc dla pewności radzę jednak pomierzyć wszystkie kabelki i oznaczyć je numerami pinów ze schematu/złącza w sterowniku jak poniżej

A w/g schematu to:
pin 2 we wszystkich czujnikach - pin 1 (we wtyczce w sterowniku)
pin 1 we wszystkich czujnikach - pin 2 (we wtyczce w sterowniku)
pin 3 czujnik lewy boczny - pin 13 (we wtyczce w sterowniku)
pin 3 czujnik lewy zewn.  - pin 14
pin 3 czujnik lewy wewn.  - pin 15
pin 3 czujnik prawy wewn. - pin 16
pin 3 czujnik prawy zewn. - pin 17
pin 3 czujnik prawy boczny- pin 18

« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 23:31:26 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2018, 18:31:05 »
Kolego, z którego roku masz tego Citroena? Pomogą Ci jakieś fotki wiązki z 2010? Jak tak, to mogę porobić jakieś fotki mojego samochodu, akurat mam zdjęta osłonę silnika, będzie łatwiej.

Offline Tomasz Witalewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C5III 1,6 eHDI 116KM automat
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2018, 22:33:24 »
2014 rok
Jednak instalacja parktronic powinna być w CIII bez zmian
Jeśli byłby Pan tak uprzejmy proszę zobaczyć jaki kolor kabla idzie do którego czujnika parktronic.
Pozdrawiam


Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Ucięta przewody zderzak przód c5 III od kierunkowskazów i parktronic
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2018, 23:43:32 »
Dziś już późno, jutro sprawdzę. I nie jestem Pan :P