Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pasek wielorowkowy  (Przeczytany 7697 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Pasek wielorowkowy
« dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:01:30 »
Witam
Panowie potrzebuję kupić pasek wielorowkowy, czy ma ktoś jakiś numer części, długość paska?
Z góry za informacje serdeczne dzięki.
Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:02:52 »
6PK1000

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:23:34 »
Dziękuję Tomasz. Właśnie kupiłem na allegro Bosch
Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:32:33 »
Mój tez nowy a popiskuje pod obciążeniem alternatora.
Wymieniłem już kilka pasków i napinacz i nic nie dało.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:35:46 »
Mój nie piszczy, ale jest już nieco zużyty, spękany. Przed chwileczką kupiłem za 32 PLN, a w ASO chcieli 130 PLN przy okazji wymiany rozrządu, nie zgodziłem na wymianę paska wielorowkowego przy wymianie rozrządu. Stąd wiem, że jest do wymiany.


Trudno go wymienić?
Pozdrawiam

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2018, 21:41:15 »
napinacz jest na sprężynie.W ramieniu jest otwór na kwadrat i można tam dopasować grzechotkę.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2018, 03:14:42 »
Tesowaliście panowie spray do takich popiskujących pasków?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2018, 10:24:48 »
Peweł, chodzi Ci o Plak do kokpitu?
Pozdrawiam

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2018, 11:16:05 »
Po plaku na bank będzie w jakimś stopniu uślizg paska.

Offline Łukasz Baryła

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2018, 14:10:41 »
Mój tez nowy a popiskuje pod obciążeniem alternatora.
Wymieniłem już kilka pasków i napinacz i nic nie dało.
Sprzęgiełko na alternatorze sprawne?
Sory masz benzyne
Elektryk

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2018, 19:46:23 »
A jaki zapach preferujesz  :) ;)
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2018, 19:50:10 »
Ok ;D , jak będzie piszczał biorę Plak Lawendowy i psiukam  :P
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2018, 19:52:27 »
Nie będę  8)
Pozdrawiam

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2018, 03:06:55 »
A jaki zapach preferujesz  :) ;)

Tylko lawenda  :)
Jest jedną rzecz której plakiem traktować nie można,  uszczelki w drzwiach,  przynajmniej w c5
Do uszczelek na zimę polecam spray silikonowy albo Teflon w sprayu.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2018, 09:00:54 »
Tesowaliście panowie spray do takich popiskujących pasków?
W starej C5 piszczało mi zazwyczaj po wyjeździe od mechaników. :) Zawsze chcieli mi potem wymieniać napinacz. Aż kiedyś po takiej wymianie znów piszczało i wtedy w ASO w Gliwicach popsikali mi jakimś sprayem i wreszcie był spokój. Teraz kupiłem poniższy preparat do pasków klinowych i zadziałał. Mogę Ci popsikać gratis, bo choć ma nieograniczony temin ważności, to go do końca życia nie zużyję. :)
Mój tez nowy a popiskuje pod obciążeniem alternatora.
Wymieniłem już kilka pasków i napinacz i nic nie dało.
Tobie też mogę popsikać. :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2018, 21:52:38 wysłana przez Krzysztof J. Filipek »

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2018, 19:42:15 »
Wymieniłem dzisiaj ten nieszczęsny pasek. Narobiłem się jak głupi  >:( , jego najlepiej wymianiać w dwie osoby, a ja biedny musiałem sobie sam dać radę. Nigdy wiecej nie podchodzę do tego paska sam.
Pozdrawiam

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2018, 20:29:33 »
Wymieniłem dzisiaj ten nieszczęsny pasek. Narobiłem się jak głupi  >:( , jego najlepiej wymianiać w dwie osoby, a ja biedny musiałem sobie sam dać radę. Nigdy wiecej nie podchodzę do tego paska sam.
Bo do tego trzeba podejść systemowo: najlepiej zdjąć koło i plastikowe nadkole, aby mieć dostęp także od spodu,  a przede wszystkim wcześniej zakupić trzonek do kluczy nasadkowych - taki w kształcie litery "L" zwany inaczej "napędem do nasadek". Niezbyt gruby, na pewno cieńszy niż 1/2 cala, następnie skrócić  jego krótsze ramię do długości ok. 1,5 cm, odcinając kwadratową oryginalną końcówkę - nie będzie nam potrzebna. Ponownie zarobić tam na kwadrat, tym razem o boku 9x9 mm, ale boki tego kwadratu muszą być obrócone o około 45stopni w stosunku do tego jak były te odcięte oryginalne. Teraz już mamy solidne narzędzie do odciągnięcia napinacza, wsadzamy kwadrat wiadomo gdzie, i ciągniemy napinacz do góry . Jak nie ma drugiej osoby do podtrzymania naciągniętego napinacza, to podpieramy nasze narzędzie deseczką.  Jest komfort pracy, nie ma brzydkich słów,  a nasze narzędzie możemy pożyczyć każdemu potrzebującemu w okolicy, bo następnym razem przyda się za kilka lat. Zamiast trzonka od nasadek można do wykonania narzędzia użyć dowolnego pręta w kształcie litery L, byle nie był ze zbyt miękkiej stali, bo się wygnie - sprężyna napinacza jest mocna.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2018, 20:40:56 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2018, 20:33:18 »
otwór w napinaczu to kwadrat wielkości 10mm. Ja używam grzechotki.
Druga osoba potrzebna jest do ułożenia paska na wale i najlepiej to zrobić od dołu.
http://www.samnaprawiamauto.com/2016/08/citroen-c5-wymiana-paska-wielorowkowego.html

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 25, 2018, 21:38:06 »
Panowie narzędzie miałem odpowiednie i koło zdjęte ( przy okazji wymiany tarcz ). W końcu użyłem grzechotki i ..................................................... wózka widłowego, który trzymał rurę w górze, wtedy dopiero mogłem swobodnie włożyć pasek.
Przedłużka ( rura 1m) włożona w grzechotkę i trzymana przez widłę wózka  ;D ;D ;D ;D . Ja pierdzielę, nigdy jeszcze tak nie wymieniałem paska klinowego. Do tej roboty musza być dwie osoby, co by swobodnie pracować.
Pozdrawiam

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 26, 2018, 10:22:44 »
Normalnie piszecie o wymianie tego paska jak o jakiejś kosmicznej technologii :) Napinacze w Waszych autach są bez blokady? W każdym aucie jakie miałem najpierw przed zdjeciem paska blokowałem napinacz a potem bez wysiłku go zwalniałem po założeniu paska. Zarówno w 2,2 jak i 3.0hdi nie było z tym problemu, chociaż napinacze są diametralnie różne. W benzynie nie blokuje się napinacza?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 26, 2018, 13:05:00 »
Tak blokujesz, wózkiem widlowym  ;D, na poważnie, blokady zadnej nie ma, trzeba trzymać ręcznie.  >:(
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 26, 2018, 14:17:52 »
Oczywiście, że można. Naciagnij, trzymaj jedną ręką grzechotkę i załóż pasek na 3 rolki jedną ręką, życzę powodzenia. Ja nie dalem rady tak zrobić. Teoria jedno, a praktyka to drugie, spróbuj to się przekonasz jaki to miód. Kufaja  >:(
 
Pozdrawiam

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 26, 2018, 14:58:49 »
Tak blokujesz, wózkiem widlowym  ;D, na poważnie, blokady zadnej nie ma, trzeba trzymać ręcznie.  >:(

No to bidne te wersje benzynowe :) Nawet na takim użytecznym drobiazgu zaoszczędzili. No to rzeczywiście samemu jest trochę trudno to ogarnąć jak jest słaby dostęp.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 26, 2018, 17:03:05 »
Miałem na myśli koła pasowe oczywiście  >:(  Paweł z całym szacunkiem, ale piszesz jak typowy teoretyk, przecież napisałem wyraźnie, że próbowałem tak zrobić i nic z tego nie wychodziło, nie byłem w stanie jedna ręką trzymać grzechotkę, a druga zakładać pasek. Pasek spier  dalał na każda stronę i tylko sie wkurzałem. Nowy pasek jest dość sztywny i mało elastyczny, jak na górze juz było ok to na dole mi uciekał. Twierdzę, że do tego sa potrzebne dwie pary rąk, przynajmniej w EW10A.
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 26, 2018, 18:31:54 »

ale żeby wózkiem widłowym i metrową rurą  :)

Życie Paweł, trzeba jakoś sobie radzić, wózek ( widła ) posłużył mi za trzecią rękę, czyli podpórkę, która trzymała ową rurę cholera szkoda, że fotki nie strzeliłem  :) .
Pozdrawiam