w c5x7 były dwa alternatory w EW10A 120A Misiuwbuszu (A 003 TG 1891) i 150A Bosch (0 124 525 063). Ale faktycznie, jako część zamienna jest zawsze cały altek.
Właśnie też widziałem w katalogu tego Boscha ale.... Na żywo nie spotkałem z EW10A takiego. Zawsze to było Mitsubishi 120A i nigdy nie widziałem aby ktoś miał z nim problemy. Chyba ten Bosch nie występuje w naturze, ale kto wie?
Na szybko polecam kupić używkę Mitsubishi na znanym portalu i tyle. Nawet jeśli coś by z nim nie tak było to będzie koło pasowe. Pewnie i tak cena za używkę będzie niewiele większe jak za samo koło pasowe.
Po takim przemyśleniu sytuacji może u kolegi jest właśnie Bosch skoro ma problem z kołem pasowym. Alternator Bosch 150A powinien już mieć koło pasowe ze sprzęgłem z racji ciężkiego wirnika. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić uszkodzenia koła pasowego które jest na alternatorach Mitsubishi... Trzeba by chyba z milion kilometrów zrobić żeby zużyło.
Warto by było zmienić jakoś nazwę tematu aby coś sugerowała więcej o silniku i kole alternatora. Ułatwi to kiedyś komuś szukanie.