Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)  (Przeczytany 7485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« dnia: Maj 03, 2018, 10:54:31 »
Witam dziś zatankowałem auto do pełna i po odpaleniu silnika zapaliła się kontrolka że jest za mało płynu  >:( chyba cytryna zwariowała bo zawsze lałem za 50zł a dziś dostała pełny bak  :P
ile będzie kosztować wymiana tego płynu lub jego uzupełnienie ?

Offline Daniel Gryglas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive, 2.0 hdi, 163 KM, HIII+
  • Zainteresowania: Sport, Lotnictwo.
  • Miejscowość: Piła
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2018, 11:02:07 »
No właśnie dlatego ze lałeś po 50 zł ti ten płyn się  skończył predzej niż powinien gdybyś lał zawsze do pełna. Uzupełnienie to koszt około 500 zł razem z wykasowaniem komunikatu. No chyba ze pojedziesz do serwisu to bedzie drożej. Ps: jaki masz stan licznika ?

Robi1984

  • Gość
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2018, 11:43:24 »
Z tym laniem za 50 zł to taki żart  8) przeważnie jak jeżdżę to mam pół baku paliwa +-
Obecnie mam przejechane jakieś 184 tyś

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2018, 11:53:29 »
No to już pora na dolewkę ja u siebie robiłem ostatnio przy niespełna 150 tyś.km.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2018, 11:57:53 »
Chyba trzeba poczytać fachową literaturę bo w X7 eolys dozowany jest proporcjonalnie do ilości zatankowanego paliwa.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2018, 12:52:23 »
Chyba trzeba poczytać fachową literaturę bo w X7 eolys dozowany jest proporcjonalnie do ilości zatankowanego paliwa.

No właśnie, może ktoś to do końca wyjaśnić? Ja, po otwarciu korka słyszę jakby psiknięcie za każdym razem przed tankowaniem i nie jest to ciśnienie powietrza od paliwa, bo wystarczy zamknąć i otworzyć korek i znów słychać to psiknięcie, więc mi to wygląda, że za każdym razem dolewa tyle samo. Ja leję do pełna, ale dobrze by było jakby dodatku odmierzał tyle co trzeba, czasem przydałoby się dotankować, bo potem nie ma stacji albo droga na autostradzie.

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2018, 13:07:52 »
Ja też spotkałem się z opinią że dawka jest zawsze taka sama, nie ważne czy zalewa się za 50 zł czy 100 zł czy pół baku, jak rozmawiałem do tej pory z użytkownikami lub mechanikami znającymi się na Cytrynach, że należy wyjeżdżać do rezerwy  i tankować do pełna

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2018, 13:16:43 »
Minimalna "dolewka" to 5-7 litrów - taka jest już zauważalna dla wskaźnika poziomu paliwa a co za tym idzie systemu domieszkowania dodatku. Lać możecie ile chcecie aby było więcej niż 7 litrów
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2018, 13:27:59 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2018, 13:28:56 »
Ja się nie spotkałem z czujnikiem na korku (w moich c5 nie ma) ale niech każdy sobie sprawdzi po VIN

Generalnie to są mity krążące na forach bo gdyby było inaczej była by wyraźna instrukcja tankować TYLKO DO PEŁNA a to był by już absurd. Po tylu latach były by jakieś informacje o uszkodzeniach silników z powodu małych wlewów paliwa a jakoś o tym cicho. więc co? wszyscy tankują tylko do pełna? jasne

Dla bezpieczeństwa należy przyjąć, że najniższa kwota tankowania przy obecnych cenach to 50 zł czyli 10 litrów ON
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2018, 14:54:47 »
W momencie kiedy Citroen zmniejszył ilość zalewanego dodatku na 1900ml (nie da się programowo dodać więcej), podczas tankowania do pełna następuje"wtrysk" 4ml dodatku. Przy tankowaniu do połowy 2ml. Innych proporcji jak 2 i 4 ml nie zauważyłem.
We wcześniejszych wersjach kiedy można było programowo dodać pełen zbiornik, każdorazowo następuje wtrysk 11ml.
Był gdzieś jakiś temat gdzie porównywaliśmy wyniki z kolegą z forum.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2018, 15:04:08 »
To co psika jak otwieram korek i jeszcze nie nalałem?
Parę dni temu widziałem urywek "101 napraw" i gość sam nalewał Eolys i mówił, że można to zużyć szybko, bo auto odmierza zawsze tą samą ilość. Nie mówił o marce tylko o aucie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2018, 15:37:42 »
Korek wlewu posiada magnes, gdy go nie ma mamy 15 ohm gdy jest 150 000 ohm, na schematach posiada nr 4320, minimalna doza paliwa to 5l, każde otwarcie korka na czas dłuższy niż 15sek  (nawet bez tankowania) powoduje wtrysk do tej porcji, pompy eolys nie słychać bo uruchamia się powyżej 20km/h można zrobić test DB i nasłuchiwać, dawka ceryny jest uzależniona od ilości paliwa i przeliczana jest na impulsy.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2018, 15:38:10 »
Ja ostatnio wlałem 3l to mam wpisać że jest zalane 3000gr czy 1900? czy nic nie wpisywac?

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2018, 16:30:41 »
Korek wlewu posiada magnes, gdy go nie ma mamy 15 ohm gdy jest 150 000 ohm, na schematach posiada nr 4320, minimalna doza paliwa to 5l, każde otwarcie korka na czas dłuższy niż 15sek  (nawet bez tankowania) powoduje wtrysk do tej porcji, pompy eolys nie słychać bo uruchamia się powyżej 20km/h można zrobić test DB i nasłuchiwać, dawka ceryny jest uzależniona od ilości paliwa i przeliczana jest na impulsy.

To co psika natychmiast, nie po 15s, po otwarciu korka? Jak go źle zamknąłem i znów otworzyłem to znów słychać było psiknięcie. Wyjaśnij po ludzku co z tym magnesem i ohmami?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 03, 2018, 20:25:13 »
Ja ostatnio wlałem 3l to mam wpisać że jest zalane 3000gr czy 1900? czy nic nie wpisywac?
Jak masz możliwość wpisania 3000 to wpisujesz tyle ile uzupełniłeś. Ja mogę maksymalne wpisać 1900 pomimo tego że pojemność zbiornika jest większa.
U mnie nie słychać żadnego psiknięcia.
Robiłem też test z otwieraniem i zamykaniem wlewu - poziom dodatku pozostawał bez zmian.
Wygląda na to że są co najmniej dwa sposoby dozowania dodatku jak i jego wielkości.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 03, 2018, 21:49:36 »
U mnie to słychać nie po otwarciu wlewu tylko korka.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 03, 2018, 21:59:39 »
W C5 z lat 2001-2007 były metalowe łapki na korku wlewu paliwa, które zamykały obwód i mówiły ECU, że odbywa się tankowanie bez względu na ilość i wtryskiwane było zawsze tyle samo dodatku. W C5 X7 ilość dodatku odmierzana jest proporcjonalnie i nie ma żadnych łapek na korku wlewu paliwa.

Wracając do tematu - oryginalny płyn jakieś 450-500 zł w ASO dobierany po kolorze złączek zbiornika i uzupełnienie z adaptacją 50-100 zł w warsztacie znającym się na francuzach.
Fantômas se déchaîne...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 03, 2018, 22:13:38 »
Korek wlewu posiada magnes, gdy go nie ma mamy 15 ohm gdy jest 150 000 ohm, na schematach posiada nr 4320, minimalna doza paliwa to 5l, każde otwarcie korka na czas dłuższy niż 15sek  (nawet bez tankowania) powoduje wtrysk do tej porcji, pompy eolys nie słychać bo uruchamia się powyżej 20km/h można zrobić test DB i nasłuchiwać, dawka ceryny jest uzależniona od ilości paliwa i przeliczana jest na impulsy.

To co psika natychmiast, nie po 15s, po otwarciu korka? Jak go źle zamknąłem i znów otworzyłem to znów słychać było psiknięcie. Wyjaśnij po ludzku co z tym magnesem i ohmami? Wstrzyknięcie jak pisałem odbywa się po tankowaniu i po przekroczeniu prędkości 20km/h
Jeśli magnes jest przed kontaktronem to zamyka obwód i opór w kablach 13 i 12 wtyczki 40 pinowej czarnej wynosi 150000ohm jeśli magnesu nie ma (korek zdjęty) to tylko 15 ohm. W ten sposób BSI rozpoznaje czy mogło dojść do tankowania i dwa razy dokonuje pomiaru paliwa. Wstrzyknięcie jak pisałem odbywa się po tankowaniu i po przekroczeniu prędkości 20km/h

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 03, 2018, 22:28:42 »
Czyli można lać ile się chce powyżej 5l? Na 100%? No jest to logiczne patrząc na instrukcję obsługi, gdzie o ile pamiętam nigdzie nie pisze żeby tankować do pełna celem mniejszego zużycia dodatku do paliwa.
Po raz kolejny pytam zatem, czy ktoś wie co za psikanie słyszę po otwarciu korka?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 03, 2018, 23:26:20 »
Słyszysz powietrze zasysane do baku...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 04, 2018, 08:11:10 »
Czyli można lać ile się chce powyżej 5l? Na 100%? No jest to logiczne patrząc na instrukcję obsługi, gdzie o ile pamiętam nigdzie nie pisze żeby tankować do pełna celem mniejszego zużycia dodatku do paliwa.
Po raz kolejny pytam zatem, czy ktoś wie co za psikanie słyszę po otwarciu korka?
Załącznik ale po francusku.
Aby sprawdzić czy to nie aby dodatek jest wstrzykiwany wystarczy uspić BSI i wtedy do woli otwierasz korek i nasłuchujesz czy syknięcie dalej występuje.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Kontrolka FAP (Poziom dodatku EOLYS)
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 04, 2018, 19:49:35 »
Jak już jesteśmy przy eolysie to czy ktoś wie gdzie znajduje się wlot dodatku przy zbiorniku paliwa ? Można to jakoś podejrzeć ? Bo nie jestem pewny czy płyn jeszcze mam. Pchałem do tego zbiorniczka kawałek druta przy okazji płukania fapa i susza. Na dodatek podczas płukania nie leciało z niego nic pomarańczowego w sensie ceru. Niby poprzedni właściciel twierdzi że dolewał 1 litr ale kto go tam wie może tylko zresetował licznik.