Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc  (Przeczytany 18801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 146
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:06:06 »
Zdejmij pokrywę silnika i gdzieś tam na plastikowym kolektorze powinieneś go mieć.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:11:44 »
To chyba jeden z czujników przy przepustnicy. Obydwa mam czyszczone :-)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 146
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:14:22 »
Jeden to map sensor a drugi to czujnik temp. dolotu
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:24:37 »
Egr jest dosyć istotny, szczególnie jak masz taki ubytek mocy
Dobra, ale dlaczego?

Według wszystkich testów egr mam sprawny. Przy obrotach w których mierzymy maksymalną moc egr od dawna jest zamknięty, czyli jakby go nie było. Nie mam szarpania na wolnych itd, więc myślę że to on nie gra roli.

Nie wiem, mylę się?

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 03, 2018, 20:38:26 »
Jakiś tutorial jak wyjąć intercooler od góry

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 146
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 03, 2018, 22:14:15 »
Masz go w całości widocznego w komorze silnika i z tej strony się go wyjmuje. Jako pierwszy wyjmij filtr powietrza a dopiero potem chłodnicę IC.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 06, 2018, 14:04:50 »
Panowie, jestem po hamowni.
No cudów nie było, mimo moich starań. Auto osiągnęło 138 km i 344 Nm, czyli momentu więcej niż w serii, za to konie gdzieś uciekły.
Panowie z s-performance stwierdzili, że tragedii z autem nie ma i nie widzą w nim jakiegoś problemu, a te modele z automatami mieli w takich mocach i takich przebiegach wcześniej (ja mam 255 tys nalotu).
Zdecydowałem się zostawić na program auto i po nim wyszło 176 km i 400 Nm więc musi to wystarczyć :-)
Tyle co podjechałem pod pracę, czy ze dwa kilometry. Na pewno szybciej bierze, ciągnie z dołu i to czuć. Więcej jak bujnę się dalej i szybciej.
Załączam wykresy.


Hej
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2018, 17:01:35 wysłana przez Paweł Glibowski »

dziara

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 06, 2018, 14:28:39 »
A ile taka przyjemność?

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 06, 2018, 17:02:15 »
1300 zł oczywiście z fakturą

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 08, 2018, 09:45:41 »
Słabo poszedł, tyle prawie to robią RHR/RHF, no ale też w serii wypluwają tyle co Twój (mój RHF w upalny dzień miał w serii 137KM/350Nm, a podkręciliśmy go do 170/390).

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 146
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 08, 2018, 14:11:57 »
Zobacz jaki jest strzał momentu obrotowego przy 1800 Paweł ma 200 nm, u ciebie było 300nm, u ciebie 80 km, u Pawła około 60 gdzie twój silnik powinien być dużo słabszy.
To chyba zależy od hamowni bo spotykam dwa rodzaje wykresów czyli takie rozjechane typu przed 200 a po 300Nm albo takie jak u Pawła czyli wychodzące ze zbliżonych wartości przy 1700-1800. Bardziej bym się przejmował, że ten moment zaczynał przed chipem "zdychać" już od 2400-2500 obrotów. U mnie spadek przed chipem widać było dopiero od 2800-2900
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 08, 2018, 14:33:36 »
U mnie ogólnie chip był robiony bez pompowania dołu, Heko stwierdził że jest na tyle z dołu mocny w serii, że lepiej dopompować górę, przez co nawet do 4500rpm jest ciąg a nie zdycha już od 3500.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 08, 2018, 15:15:13 »
Paweł wychodzi na to że zamiast RHH masz zdrowego RHR/RHF ;) To tak żartem.

Nie wiem skąd te silniki tak gubią moc ale nie jesteś jedyny. Co bym jeszcze zrobił to ręcznie wyczyścił kolektor dolotowy, potem wodorowanie żeby wyczyścić kanały s głowicy i przyjrzał sie tak jak Paweł Hrupa pisał zmiennej geometrii turbo

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 09, 2018, 01:27:36 »
O widzę że coś się tu dzieje :-)

Nie działał mi Tapatalk i powiadomienia.

Testowałem auto sporo, jest super, czuć różnicę tak jakby auto było sporo lżejsze. Wyraźnie ciągnie z dołu lepiej i tkzw turbo dziura niemal nie występuje. Dużo szybciej wyprzedza na 6 biegu i dużo szybciej osiąga maks prędkość. Wzrosła też ona z około 204 przed do około 216 po programie.

Wszystko to git, tylko też się zastanawiam gdzie te konie seryjne, czemu moment był, a konie nie.

Czytam Wasze uwagi i pomysły i sam już nie wiem. Obydwaj tunerzy akurat zgodnie chwalili kondycję turbo, a powinni chyba wyłapać jej anomalie. Zadana i mierzona geometria turbo według logów z Fap jest zgodna, ciśnienia też.

Może to jednak dolot, a może stare wtryski?

Inna sprawa, że wykresy z hamowni od obydwu firm różnią się. W ECU Project jest tylko wykres serii i jak go porównuję z wykresem serii z S-Performance to się różnią. Zgoda jest na pewno co do koniki mechanicznych, niestety.

Załączam fotkę z wykresem z pierwszego tunera.

Co sądzicie?

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 09, 2018, 19:15:24 »
Dziś sprawdziłem apką FAP temp w dolocie u siebie, w krakowskich upalnych korkach nawet do 50* dochodziło, po wyjeździe z miasta przy normalnej jeździe 80-110km/h trzymało 30-40, przy mocnym bucie pod górę dobiło max do 62.
Co do hamowni to swojego będę chciał postawić na inne rolki dla weryfikacji wyniku, tu już tylko sprawdzę wynik po chipie, bo serii siłą rzeczy nie :)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 26, 2021, 15:00:49 »
Trochę to trwało ale w końcu zdecydowałem się na intercooler jednostronny 550x230x65. Mam nadzieję, że mocno spadną temperatury i sam cooler już nie będzie tak dusił przepływu. Po weekendzie jak będzie pogoda to biorę się za montaż i dorobienie nowego dolotu. Póki co robię wstępne przymiarki żeby zamówić trochę rur i łączników. Na początek na silikonach ale finalnie wyspawam całość z aluminium, żeby jakoś to wyglądało.



Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 034
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 26, 2021, 16:24:08 »
I mnie męczy temat ciepłego powietrza w dolocie... Zastanawiające jest to że u mnie nie wiem dlaczego tak jakby temperaturę powietrza podbija mixer powietrza ciepło zimno... Dzisiaj zauważyłem że otwiera się w czasie hamowania silnikiem na 14%... Muszę zajrzeć do ic bo pewnie jest brudny, u mnie temperatura po 3km dzisiaj wyglądała tak: 21 w przeplywce a 56 na dolocie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 26, 2021, 18:03:25 »
Jak go zobaczyłem to obawiałem się czy wejdzie ale po pierwszych przymiarkach wygląda na to, że pasuje idealnie na wysokość.







Rury uda się akurat poprowadzić przez dziurę po starym IC. Trochę wyżej wyląduje też nowy dolot że stożkiem bo te fabryczne zawijasy i puszki zajmują za dużo miejsca  i też kumulują trochę ciepło.



Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 034
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 26, 2021, 18:20:59 »
Kolego ja zdemontowales górę zderzaka, tzn pokrywę przy zamku... Nie mogę jej tak wypiąć jaknu ciebie
Czy zdejmowales cały zderzak.
A hak cały zderzak to jak byś mógł napisać co i gdzie odkręcić


P.S. w tym silniku czujnik ciśnienia turbo i temperatury jest 2w1? bo na to mi wygląda...



Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2021, 18:42:06 wysłana przez Bartłomiej Drużbiak »

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 26, 2021, 19:29:28 »
Kolego ja zdemontowales górę zderzaka, tzn pokrywę przy zamku... Nie mogę jej tak wypiąć jaknu ciebie
Czy zdejmowales cały zderzak.
To jedna z niewielu pozytywnych stron posiadania auta powypadkowego  :P

P.S. w tym silniku czujnik ciśnienia turbo i temperatury jest 2w1? bo na to mi wygląda...



Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Tak, jest to na jednym czujniku.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 034
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 26, 2021, 23:06:54 »
Kolego ja zdemontowales górę zderzaka, tzn pokrywę przy zamku... Nie mogę jej tak wypiąć jaknu ciebie
Czy zdejmowales cały zderzak.
To jedna z niewielu pozytywnych stron posiadania auta powypadkowego  :P

P.S. w tym silniku czujnik ciśnienia turbo i temperatury jest 2w1? bo na to mi wygląda...



Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Tak, jest to na jednym czujniku.

Jutro muszę złapać brata, ma ten sam silnik to zrobimy zamianke dla upewnienia się że to nie czujnik

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 31, 2021, 12:34:28 »
Jak go zobaczyłem to obawiałem się czy wejdzie ale po pierwszych przymiarkach wygląda na to, że pasuje idealnie na wysokość.







Rury uda się akurat poprowadzić przez dziurę po starym IC. Trochę wyżej wyląduje też nowy dolot że stożkiem bo te fabryczne zawijasy i puszki zajmują za dużo miejsca  i też kumulują trochę ciepło.



Witam,niech kolega notuje wszystkie potrzebne złączki i mocowania.
Może też bym się skusił na montaż fmci.
Czytałem, że jednostronne intercoolery wytrącają doładowanie.
Nie myślałeś standardowego 180x650mm wstawiać?
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 31, 2021, 17:32:22 »
Ja próbowałem do wersji 136km zakładać fmica do 200km, pasuje w oryginalne miejsce tylko trzeba kupić 2 kolanka 90 stopni i fmic ma większą średnicę orurowania.

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 034
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 31, 2021, 17:36:52 »
Czujnik podmieniony, odczyty takie same, w związku z tym wyciągiem IC i mycie... Zaklejony był brudem tak że światło nie przebijało się na drugą stronę... Płukanie, dmuchanie suszenie i teraz temperatura spadła i to dużo bo z ok 60 na prawie równą odczytu z przepływki