Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc  (Przeczytany 20520 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 31, 2021, 17:43:27 »
teraz temperatura spadła i to dużo bo z ok 60 na prawie równą odczytu z przepływki
Chyba przy jeździe po płaskim...

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 31, 2021, 17:47:05 »
U mnie gór nie ma

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 426
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 03, 2021, 21:52:09 »
Też się rozglądam nad IC  bez kombinowania w  metry rur i znalazłem coś takiego https://9.allegroimg.com/s1024/0cc142/99bfeda04cbea4f68303068b3da9. Bardzo popularny w modyfikacjach thp. Nr oryginału 6LL145804.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 07, 2021, 12:14:15 »
Czekam na sprzęgło klimatyzacji więc znalazło się w końcu trochę czasu na rzeźbę z IC. Póki co złożę to na fabrycznych rurkach, później będę robił resztę dolotu. 230 na wysokość fajnie wchodzi pod przedni pas, nic nie wystaje na dole. Dodatkowo od spodu będę jeszcze dorabiał płytę pod silnik to akurat fajnie się to połączy.



Cyk fuch mała aktualizacja, na spawy proszę nie patrzeć...





« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2021, 13:53:24 wysłana przez Maciej Dudziak »

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 07, 2021, 14:19:43 »
U mnie w temacie pisałem o fmic z BMW ;)
Jedna z najtańszych opcji poprawy z fabrycznego ic ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 07, 2021, 14:42:48 »
Ja za tego dałem 150zł(używka) + orurowanie wyjdzie jakieś 250zł. Chciałem jednostronny bo nie wydłuży to znacznie układu a wydajność z pewnością też ma większą.

Offline Michał Kościuczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: c5 x7 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika, książki postapo, filmy :)
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 07, 2021, 14:46:26 »
Koledzy jak wy wykonujecie te pomiary? przy jeździe 100-110 czy podczas pełnego obciążenia? Pytam bo wartości 50-60 przy pełnym bucie nie są takie złe. w 1.9 tdi IC są w nadkolach i często to one właście się gotują -> 80-90 w dolocie.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 07, 2021, 15:56:03 »
Przy pełnym obciążeniu zwłaszcza przy małych prędkościach 60st to u mnie ma na pierwszej lepszej górce. Jestem tylko ciekaw przy jakich wartościach temperatury dolotu zaczyna obcinać moc w tym silniku bo spadki czuć wyraźnie.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 07, 2021, 20:24:26 »
Przy pełnym obciążeniu zwłaszcza przy małych prędkościach 60st to u mnie ma na pierwszej lepszej górce. Jestem tylko ciekaw przy jakich wartościach temperatury dolotu zaczyna obcinać moc w tym silniku bo spadki czuć wyraźnie.
Maciej, bardzo dobra robota

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 07, 2021, 20:39:37 »
Ja za tego dałem 150zł(używka) + orurowanie wyjdzie jakieś 250zł. Chciałem jednostronny bo nie wydłuży to znacznie układu a wydajność z pewnością też ma większą.
Niby tak ale jednostronny ic ma ciaśniejszy nawrót w sobie co i tak spowalnia przepływ.
Dając wydajnego przepustowego ic dwustronnego, nawet przy dłuższym dolocie jego skuteczność będzie większa, ale jego zabudowanie trudniejsze :)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Kościuczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: c5 x7 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika, książki postapo, filmy :)
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 07, 2021, 21:29:28 »
Przy pełnym obciążeniu zwłaszcza przy małych prędkościach 60st to u mnie ma na pierwszej lepszej górce. Jestem tylko ciekaw przy jakich wartościach temperatury dolotu zaczyna obcinać moc w tym silniku bo spadki czuć wyraźnie.

Przy pełnym obciążeniu miałem na myśli pomiary jakie właśnie robiłem moim 1.9 tdi -> 90-180. Temp max 50 stopni.
Trzeba wziąć też pod uwagę, że jednak nasz IC jest mocno schowany.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 07, 2021, 22:16:15 »
U mnie w temacie pisałem o fmic z BMW ;)
Jedna z najtańszych opcji poprawy z fabrycznego ic ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
A więcej szczegółów?
Ic z 530d z których roczników?
Masz fotki?
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 07, 2021, 22:30:40 »
nawet przy dłuższym dolocie jego skuteczność będzie większa
Wraz z wydłużeniem dolotu zwiększasz czas reakcji turbiny bo musi więcej powietrza dopompować zanim silnik odpowiednio zareaguje. To wiadomo od dawna. Nawrót w dobrze zrobionym jednostronnym IC nie powoduje problemów, bo powietrze jest pchane przez turbinę (nadciśnienie) a nie zasysane przez silnik. Przy podciśnieniu owszem kształt dolotu ma duże znaczenie dlatego upraszcza się go przed turbiną żeby jak najwięcej powietrza do niej dotarło.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Kościuczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: c5 x7 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika, książki postapo, filmy :)
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 07, 2021, 23:12:16 »
Tak jak Andrzej mówi. Odnośnie wielkości IC to Kivi robił podobny test i mimo większego IC trubo wstawało tak samo (brak laga)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 07, 2021, 23:25:41 »
Przy samej wymianie IC na większy turbo może i lepiej wstawać bo fabryczne/brudne lubią dusić przepływ. Ale co by nie wstawić czy jednostronny czy nie to i tak będzie to o niebo lepsze niż to małe fabryczne gówi..ko schowane w kącie...

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 08, 2021, 09:33:00 »
W teorii to pV=nRT czyli ilość cząsteczek (powietrza) zależy wprost od stosunku iloczynu ciśnienia i objętości podzielonej przez temperaturę.... więc faktycznie przytkany IC nie dość, że zmniejsza objętość to dodatkowo przez gorszą sprawność "podnosi" temperaturę (a w zasadzie mniej ją obniża) i tym samym zmniejsza ilość cząsteczek powietrza "podwójnie". Co do większego IC i laga - to ze wzoru wprost widać, że jeśli stosunek objętości do temperatury pozostanie podobny to nic się nie zmieni...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 10, 2021, 10:43:53 »
ja swój wymyłem złożyłem i temperatura w czasie jazdy praktycznie pokrywa się z temperaturą powietrza na dworze(praktycznie bo jest lekko wyższa), jednak na postoju potrafi dojść do 60st choć po ruszeniu spada.
W poniedziałek - trasa 1100km z czego 60% autostrada i jak patrzę na zapis w aplikacji FAP to temperatura powietrza w czasie jazdy po A4 dochodziła max do 40st. a średnio była na poziomie 25/30 przy temp 18/20 na dworze, 140km/h 2,5tys. obr/min. (7 rano)
auto szło elegancko, nie czułem jakichś "braków" mocy, moment deptałem to i 215 szło a średnie spalanie wyszło 6,3/1100km przy średniej prędkości 80km/h... myślę że przy przebiegu 518tys.km to niezły wynik zwłaszcza przy laczkach 255/40/19...
ale IC był tak zalepiony kurzem,piachem i muchami że myłem go chyba 3 godziny, kompresor, bieżąca woda z węża i benzyna ekstrakcyjna, dopiero po tym zabiegu widać było przez niego światło.
Przed myciem było tak jak piszecie - temperatura ok 50-60st ciągle a i wtedy czuć było wyraźnie muła pod maską.
Odpukać w niemalowane :D chodzi wzorowo choć wyświetla błąd czujnika bypass egr ale ponoć to norma i trzeba wyczyścić egr

Offline Michał Kościuczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Posiadany samochód: c5 x7 2.0 hdi
  • Zainteresowania: mechanika, książki postapo, filmy :)
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwiec 10, 2021, 10:58:57 »
ja swój wymyłem złożyłem i temperatura w czasie jazdy praktycznie pokrywa się z temperaturą powietrza na dworze(praktycznie bo jest lekko wyższa), jednak na postoju potrafi dojść do 60st choć po ruszeniu spada.
W poniedziałek - trasa 1100km z czego 60% autostrada i jak patrzę na zapis w aplikacji FAP to temperatura powietrza w czasie jazdy po A4 dochodziła max do 40st. a średnio była na poziomie 25/30 przy temp 18/20 na dworze, 140km/h 2,5tys. obr/min. (7 rano)
auto szło elegancko, nie czułem jakichś "braków" mocy, moment deptałem to i 215 szło a średnie spalanie wyszło 6,3/1100km przy średniej prędkości 80km/h... myślę że przy przebiegu 518tys.km to niezły wynik zwłaszcza przy laczkach 255/40/19...
ale IC był tak zalepiony kurzem,piachem i muchami że myłem go chyba 3 godziny, kompresor, bieżąca woda z węża i benzyna ekstrakcyjna, dopiero po tym zabiegu widać było przez niego światło.
Przed myciem było tak jak piszecie - temperatura ok 50-60st ciągle a i wtedy czuć było wyraźnie muła pod maską.
Odpukać w niemalowane :D chodzi wzorowo choć wyświetla błąd czujnika bypass egr ale ponoć to norma i trzeba wyczyścić egr

kolego podrzuc co to za IC wrzuciłeś. Btw gratki z ponad 0.5 mln przelotu ;)

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwiec 10, 2021, 12:30:07 »
ja swój wymyłem złożyłem i temperatura w czasie jazdy praktycznie pokrywa się z temperaturą powietrza na dworze(praktycznie bo jest lekko wyższa), jednak na postoju potrafi dojść do 60st choć po ruszeniu spada.
W poniedziałek - trasa 1100km z czego 60% autostrada i jak patrzę na zapis w aplikacji FAP to temperatura powietrza w czasie jazdy po A4 dochodziła max do 40st. a średnio była na poziomie 25/30 przy temp 18/20 na dworze, 140km/h 2,5tys. obr/min. (7 rano)
auto szło elegancko, nie czułem jakichś "braków" mocy, moment deptałem to i 215 szło a średnie spalanie wyszło 6,3/1100km przy średniej prędkości 80km/h... myślę że przy przebiegu 518tys.km to niezły wynik zwłaszcza przy laczkach 255/40/19...
ale IC był tak zalepiony kurzem,piachem i muchami że myłem go chyba 3 godziny, kompresor, bieżąca woda z węża i benzyna ekstrakcyjna, dopiero po tym zabiegu widać było przez niego światło.
Przed myciem było tak jak piszecie - temperatura ok 50-60st ciągle a i wtedy czuć było wyraźnie muła pod maską.
Odpukać w niemalowane :D chodzi wzorowo choć wyświetla błąd czujnika bypass egr ale ponoć to norma i trzeba wyczyścić egr

kolego podrzuc co to za IC wrzuciłeś. Btw gratki z ponad 0.5 mln przelotu ;)

IC mam orginalny, nic nie zmieniałem tylko go porządnie wyczyściłem z zewnątrz bo nie było przepływu powietrza przez lamelki. Środek trochę wyplukalem benzyną ale nie był mocno brudny.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 10, 2021, 13:06:26 »
ja swój wymyłem złożyłem i temperatura w czasie jazdy praktycznie pokrywa się z temperaturą powietrza na dworze(praktycznie bo jest lekko wyższa),
Na fabrycznym w zasadzie niemożliwe, bo rozgrzana turbina i ciśnienie w układzie IC skutecznie podbijają temperaturę w kolektorze dolotowym. Chyba, że masz turbinę chłodzoną cieczą silnika ale raczej w tym modelu tego nie ma. Na pewno bierzesz dane z czujnika temperatury kolektora? Czy może z przepływomierza?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 10, 2021, 13:26:16 »
Na początku w RHH były turbiny chłodzone cieczą. Nie wiem ile to daje samo w sobie, ale u mnie temperatura przy butowaniu w lato przekracza 60 stopni. IC czyszconego nie mam, ale na oko wygląda jak reszta chłodnic - lekko zakurzony.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 10, 2021, 13:56:52 »
18/20st miałem na przepływce a 25/30 na czujniku
Mój ic też wyglądał normalnie dopuki go nie wyciągłem i spojrzałem przez niego na światło

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #97 dnia: Czerwiec 24, 2021, 10:58:26 »
Mój rhh wczoja wygenerował 145km i 340nm.
Przebieg 133tkm,intercooler umyty wewnątrz i na zewnątrz.
W poprzedniej c5 z rhr przy ponad 270tkm wygenerowało 138km i 360nm.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2021, 16:25:19 wysłana przez Daniel Dzienisowicz »
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #98 dnia: Czerwiec 24, 2021, 11:07:27 »
Ile macie czujników temperatury w dolocie?
Jeden jest za filtrem w przepływce. A za IC co mierzy temperaturę?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwiec 24, 2021, 12:58:39 »
Czujnik na kolektorze, zaraz obok map sensora.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie