Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc  (Przeczytany 20541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 26, 2018, 22:48:27 »


Panowie, czym prócz diaga mierzycie te temperatury?
FAP Citroen/Peugeot - tam masz praktycznie wszystkie parametry silnika.
Temperaturę powietrza zarówno przy przepływomierzu jak i przy dozowniku.

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 26, 2018, 23:37:41 »
Ja program zrobię u nich. Ale muszę wiedzieć co i jak z autem. Jeśli u nich wyjdzie d....pa to wrócę po mam nadzieję diagnostyce i usunięciu usterki. Jeśli u nich wyjdzie dajmy na to 155 KM to robię program i mam nadzieję ta hamownia będzie w poczet opłaty za chipa.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 27, 2018, 22:26:06 »
....muszę wiedzieć co i jak z autem. Jeśli u nich wyjdzie d....pa to wrócę po mam nadzieję diagnostyce i usunięciu usterki...
Nie jest kłopotem na początek przed hamownią wyjąć intercooler i go wyczyścić, tzn. wypłukać w środku i umyć chemią z zewnątrz żeby lepiej odprowadzał ciepło. Jest to kwestia odpięcia dwyuch rur gumowych i wypięcia IC z zatrzasków.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 27, 2018, 22:30:13 »
pewnie, że tak


czy trzeba demontować zderzak dla wyjęcia IC z C5 tki ?


Acha, czym go myć - benzyna ekstrakcyjna w środku, karcher na zewnątrz, czy coś innego ?


pozdro


Paweł

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 27, 2018, 23:39:22 »
Otwierasz maskę i robisz to od strony silnika. W żadnym wypadku Karcher - zbyt silny strumień pozagina lamelki chłodnicy i zmniejszy przepływ powietrza a co za tym idzie wydajność chłodzenia. Z zewnątrz użyj chemii np. do silnika i przepłucz wodą z węża ogrodowego.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 27, 2018, 23:46:55 »
Jeszcze jeden temat. Przy okazji spotkania z sarną dawno temu spawałem i malowałem zderzak. Trochę plastików pogubiłem przy tym zderzeniu. Nie mam kierownicy powietrza w pobliżu IC. Czy ta kierownica dużo daje i jej brak też powoduje kłopoty?

Hej


Edit.

Lamelki delikatnie pogięte się nie po uderzeniu tylko nie wiem, wiatr, kamyczki itd. Podobnie jak chłodnica wody.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 28, 2018, 08:19:27 »
Chłodnicę wody masz szansę tylko obejrzeć od strony silnika a od frontu przed chłodnicą wody jest skraplacz klimatyzacji i wentylator.
Czy kierownica coś daje jeśli chodzi o przepływ powietrza? Z pewnością trochę tak ale nie przeceniał bym aż tak bardzo jej wpływu na chłodzenie powietrza przez IC.
Lamelki chłodnicy IC możesz "wyprostować" używając pęsety lub czegoś podobnego z mikro narzędzi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 28, 2018, 11:11:14 »
Co do kierownic kolega który też nie miał kierownic powietrza stwierdził że po zamontowaniu jest dużo lepiej, nie wiem na ile to było placebo i o ile lepiej, ale widział różnicę i tłumaczył że bez kierownic powietrze omijało chłodnicę.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 28, 2018, 13:01:06 »
Biorą pod uwagę, że kierownica jest tylko z jednej strony intercoolera to i tak trochę ucieka górą, dołem i drugim bokiem. Po coś oczywiście one są z obu stron chłodnic ale nie przeceniajmy zbytnio ich roli to nie są auta sportowe.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 28, 2018, 17:15:41 »
Dobra. Na tę chwilę plany są takie.

Kierownice tak czy siak jutro przyjadą. Demontuje IC, czyszczę go, czesze lamelki, płukam w środku. Zakładam kierownicę (obydwie) i montuje do kupy. Chyba zderzak trza jednak zdjąć....... :-(

Robiłem dziś testy apką fapa. Temperatura 32 stopnie i test drogowy. Dopóki nie cisnę na maxa temp dolotu 40-50. Pełen but i przez chwilę nawet 80.

Załączam wykres temp vs speed. Proszę oceńcie.

Po czyszczeniu próby drogowe i hamownia wtedy decyzje czy ok i chip, czy doopa :-)

Acha. Może to jakaś wskazówka być. Podczas testu wyskoczył błąd P3027 czyli coś z powietrzem. Bez lampki Mil. Po skasowaniu nie pojawił się.

Pozdrawiam
Paweł



Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 28, 2018, 19:50:27 »
Chyba zderzak trza jednak zdjąć....... :-(
Więc pomyśl nad wymianą IC na większy bo będzie okazja
Ja się zastanawiam nad jednostronnym bo mniej kombinowania z przewodami http://fmic.pl/jednostronne/278-intercooler-550x180x65mm.html
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 28, 2018, 20:45:49 »
Chyba zderzak trza jednak zdjąć....... :-(
Więc pomyśl nad wymianą IC na większy bo będzie okazja
Ja się zastanawiam nad jednostronnym bo mniej kombinowania z przewodami http://fmic.pl/jednostronne/278-intercooler-550x180x65mm.html
Taaa, już naczytałem się, że zima trza zasłaniać, a jak się przesadzi to powstanie lag bo turbo nim napompuje przewymiarowany układ chwilę trwa

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 28, 2018, 21:49:30 »
Jeździłem na 2x większym w Mondeo i reagował jak gokart - natychmiastowo
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 29, 2018, 11:40:59 »
Mój też mimo dłuższego dolotu i większego IC reaguje dobrze ;)

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 29, 2018, 11:56:19 »
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku. Dziś byłem na hamowni i u mnie (o dziwo)  pokazał 169,9kM/350Mm......I z wykresu wynika, że niby OK , a ja i tak uważam że moja Cytryna jeździ trochę gorzej niż jakiś czas temu (wiem, wiem może się przyzwyczaiłem....) Ale...inaczej "brzmi" przy przyspieszaniu i w zimę straszenie twardo pracowała...Ale z tym muszę czekać do zimy...Tylko jak ma się mierzona moc na hamowania do rzeczywistej? Bo mnie już zagadywali o chipowanie...

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 29, 2018, 11:56:28 »
Gdzieś na którymś forum widzialem(chyba brytyjskim) że ludki wsadzają ic z iveco.

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 29, 2018, 19:55:07 »
Kończę składanie gratów po czyszczeniu IC. Przepłukałem, wyczyściłem, lamelki poprostowałem. Wymyłem przepływomierz i założyłem kierownicę. Miałem starą gdzieś pod IC i to połamaną.

Próby pewnie jutro w upały, ale panowie.

Wydaje mi się że ta kiera jest bardzo ważna. Teraz dopiero  widzę, że bez nie powietrze ucieka bokiem IC a z nią jest jak sama nazwa wskazuje kierowane wprost w lamele.

Mam nadzieję że będzie jutro lepiej..... :-)

Hej


Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 29, 2018, 20:02:53 »
Co do kierownic kolega który też nie miał kierownic powietrza stwierdził że po zamontowaniu jest dużo lepiej, nie wiem na ile to było placebo i o ile lepiej, ale widział różnicę i tłumaczył że bez kierownic powietrze omijało chłodnicę.

Przeglądam serwisówkę i nie widzę żadnej kierownicy IC, czy w 2.0hdi 140 kucy też ona jest?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 29, 2018, 21:07:30 »
Jest w każdym. Szukaj ewentualnie w zderzak i jego elementy albo wzmocnienie czołowe a nie w chłodzeniu silnika/dolotu
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 30, 2018, 13:26:45 »
Jestem po próbach drogowych.
Temperatura dolotu spadła drastycznie. Normalna jazda to około 35 stopni, but w podłodze koło 45-50. Wcześniej miałem 70-80.

Teraz, czy to czyszczenie, czy kierownica?  :-)

Zobaczymy co powie hamownia.

Załączam dwa wykresy z przed i po zmianach.

Hej

Offline Łukasz Lesiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Włoszczowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2.0Hdi aut. 138KM 2008r exclusive
  • Zainteresowania: Obróbka drewna
  • Miejscowość: Włoszczowa
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 30, 2018, 18:39:25 »
Zrób jeszcze test bez tej kierownicy i będzie jasne.
Sam sobie sprawdzę te temperatury z ciekawości

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 01, 2018, 15:06:15 »
Dobra. Na tę chwilę plany są takie.

Kierownice tak czy siak jutro przyjadą. Demontuje IC, czyszczę go, czesze lamelki, płukam w środku. Zakładam kierownicę (obydwie) i montuje do kupy. Chyba zderzak trza jednak zdjąć....... :-(

Robiłem dziś testy apką fapa. Temperatura 32 stopnie i test drogowy. Dopóki nie cisnę na maxa temp dolotu 40-50. Pełen but i przez chwilę nawet 80.

Załączam wykres temp vs speed. Proszę oceńcie.

Po czyszczeniu próby drogowe i hamownia wtedy decyzje czy ok i chip, czy doopa :-)

Acha. Może to jakaś wskazówka być. Podczas testu wyskoczył błąd P3027 czyli coś z powietrzem. Bez lampki Mil. Po skasowaniu nie pojawił się.

Pozdrawiam
Paweł




Witam,napisz jakim urządzeniem komunikujesz się z obd autem,.
Może ktoś wstawi fotki fcmi w c5 2.0 hdi?
Kiedys widziałem jak testowali silnik i temperaturę wszystkich układow w tym układ dolotowego.
Wydajny intercooler powinien ochłodzić powietrze do temperatury jakie powietrze ma na wejściu do filtra powietrza.
Mimo obciążenia silnika hamownia i czerwonej turbiny po części goracej powietrze na wlocie i wylocie miało tem.ok 23stopni.
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 01, 2018, 22:40:45 »
Ja mam w gniazdo OBD  włożony jakiś tam w miarę standardowy ELM327.

Sporo ostatnio czytałem o intercoolerach i z tego co mi się wydaje temperatury w dolocie rzędu temperatury zasysanej przez filtr raczej się nie osiąga. Temperatura za turbiną może mieć na przykład 200 stopni i jej schłodzenie to wyzwanie. Pewnie, że są coolery wodne,  fmicy montowane z przodu w wycięciu zderzaka, czy inne racingowe rozwiązania, ale ja mam serię i cieszę się, że udało mi się zbić sporo temperaturę. Nie wiem czy do takiej rajdówki jak c5 chce mi się rzeźbić z nowym IC i orurowaniem do niego.
W środę umówiłem się na hamownię, inną niż ostatnio. Trzymajcie kciuki.

Hej

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 01, 2018, 22:58:19 »
Dobra. Na tę chwilę plany są takie.

Kierownice tak czy siak jutro przyjadą. Demontuje IC, czyszczę go, czesze lamelki, płukam w środku. Zakładam kierownicę (obydwie) i montuje do kupy. Chyba zderzak trza jednak zdjąć....... :-(

Robiłem dziś testy apką fapa. Temperatura 32 stopnie i test drogowy. Dopóki nie cisnę na maxa temp dolotu 40-50. Pełen but i przez chwilę nawet 80.

Załączam wykres temp vs speed. Proszę oceńcie.

Po czyszczeniu próby drogowe i hamownia wtedy decyzje czy ok i chip, czy doopa :-)

Acha. Może to jakaś wskazówka być. Podczas testu wyskoczył błąd P3027 czyli coś z powietrzem. Bez lampki Mil. Po skasowaniu nie pojawił się.

Pozdrawiam
Paweł




Witam,napisz jakim urządzeniem komunikujesz się z obd autem,.
Może ktoś wstawi fotki fcmi w c5 2.0 hdi?
Kiedys widziałem jak testowali silnik i temperaturę wszystkich układow w tym układ dolotowego.
Wydajny intercooler powinien ochłodzić powietrze do temperatury jakie powietrze ma na wejściu do filtra powietrza.
Mimo obciążenia silnika hamownia i czerwonej turbiny po części goracej powietrze na wlocie i wylocie miało tem.ok 23stopni.
Pozdrawiam
Ja mam tak:




Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7 2.0 HDI 163 - mała moc zmierzona na hamowni - prośba o pomoc
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 01, 2018, 23:00:37 »
Filtr powietrza i paliwa niedawno wymienione. Przepływomierz czyściłem przy okazji icka. Do egru dostać się bardzo ciężko i chyba nie dam rady. A gdzie znajdę map sensor w moim 2.0 HDI 163?