Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik  (Przeczytany 12404 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« dnia: Czerwiec 08, 2018, 20:13:37 »
Powoli myślę o zmianie mojej C5 na inną C5, z większą mocą w stosunku do obecnego C5 X7 2.0 benzyna 140 KM.
Ogólnie nastawiałem się na 3.0 V6 211KM w benzynie, gdyż zawsze wydawało mi się, że będzie to tańsze nie tylko w kupnie, ale koszty serwisowania, w dieslu są rózne wynalazki pod maską, których nie ma w benzynie, więc ew. naprawy też byłyby mniejsze.
Jednak biorąc pod uwagę, iż 3.0 w benzynie X7 to biały kruk, a mam też określone wymagania odnośnie wyposażenia znalezienie czegoś sensownego może graniczyć z cudem.
Interesuje mnie tylko X7. MkI i MkII odpadają.
Dlatego też zacząłem myśleć też o dieslu, chociaż nie miałem z nim wcześniej do czynienia i nigdy nie brałem pod uwagę, ale z braku mocnych benzyn biorę to pod uwagę jako jedyną sensowną alternatywę, jeśli chodzi o moc silnika i przyspieszenie.
Tylko pytanie jak to właściwie jest z tymi dieslami? Zaleca się je na długie trasy, ale to znaczy, że jazda po mieście będzie wpływać na szybsze zużycie silnika i innych podzespołów? Czy też bardziej jest to związane z fapem, który musi się wypalać w odpowiedniej temperaturze i dlatego trzeba dogrzać silnik? Jeżeli tylko chodzi o fap to przecież można go elektronicznie usunąć i jeden problem z głowy, podobnie inne kwestie "ekologiczne" psujące nerwy i opróżniające kieszenie. O ile dobrze kojarzę czytałem gdzieś, że po wypruciu wszystkich ekologicznych wynalazków spod maski normy spalin i tak są spełnione.
Czy ewentualne wyższe koszty napraw czy dodatkowych podzespołów w stosunku do benzyny wynikają właśnie tylko z tych "ekologicznych" ustrojstw czy też dochodzą inne kosztowne kwestie? Jeśli tak to jakie? Na pewno są wtryskiwacze, ale czy rzeczywiście są one tak mocno wrażliwe, że po zalaniu niewłaściwego paliwa potrafi taki paść? Mówię o wtryskiwaczach piezoelektrycznych. Czy trzeba lać tą lepsza ropę czy wystarczy zwykłe ON? Przy automacie odpada koło dwumasowe, sprzęgło.
I teraz pytanie czy zatem lepiej szukać 3.0 w benzynie czy diesel, a jeśli diesel to który będzie najlepszy (moje kryteria to dobra dynamika, moc w dość szerokim zakresie obrotów, dobre wyposażenie, a więc co za tym idzie również masa samochodu, spalanie jest istotne, ale nie jeżdżę zgodnie z ekodrivingiem, nie patrzę, żeby jak najmniej spalić, ale cieszyć się jazdą i mam świadomość, że auto z taka masą przy pewnym stylu jazdy nie spali 6 L ON tylko zapewne 8-9-10).
Jeśli chodzi o diesle biorę ew. pod uwagę:
- 2.0 163KM (ponoć cichy, niezawodny silnik, ma FAPa?)
- 2.2 204 KM (poziom Nm taki sam jak przy 3.0, przy chipie można go przeskoczyć)
- 3.0 V6 240KM (chyba najlepszy wybór mocowy, ale może być krucho przy ew. naprawach)
Wiadomo najlepiej wybrać najmocniejszy silnik, tylko szukam kompromisu pomiędzy przyjemnością z jazdy, a kosztami ew. napraw, dostępnością i kosztami części, specjalizacja mechaników. Nie biorę raczej pod uwagę kosztów spalania, gdyż różnica pomiędzy 2.0 a 3.0 nie jest chyba na tyle wielka i jeśli przekłada się na to fakt dużo większej mocy to skłaniałbym się do jednostki palącej więcej, ale jadącej lepiej, z drugiej strony jeśli mocniejszy silnik byłby znacząco bardziej awaryjny czy drogi w naprawach to skłaniałbym się bardziej do silnika mniej awaryjnego z mniejszą mocą, gdyż i tak brałbym dość mocno pod uwagę chip tuning w przypadku każdego z silników.
Natomiast pytanie jak to jest z chip tuningiem w przypadku silników 2.2 i 3.0 kiedy po takim zabiegu robi się ponad 500 Nm? Pytam w odniesieniu do skrzyni Aisin, gdzie producent przewiduje do 440Nm. Jak to się przekłada na jej zużycie, ktoś ma te autka zachipowane? Jak to hula i się sprawuje?
Jak jest z awariami tych poszczególnych w/w silników, jakie mają wady, jakie zalety?
I pytanie czy lepiej iść w diesla czy jednak szukać benzyny?
Jak to jest właściwie z tą mocą i przyspieszaniem? Słyszałem opinie, że diesel ma "kopa", ale w określonym zakresie obrotów. Np. ciągnie mocno od dołu, ale od pewnego zakresu po prostu nie ciągnie. Benzyna może nie ciągnie od dołu jak diesel, ale dość żwawo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów aż do odcięcia.Jak to wygląda w w/w silnikach? Nie jestem typem użytkownika, który rusza z piskiem spod świateł, bo i C5 nie jest typem samochodu rajdowego, ale jeżdżę raczej dynamicznie i chciałbym mieć moc, która będzie dobrze ciągnąć od samego dołu, ale jednocześnie jadąc już z pewną prędkością zawsze mieć duży zapas mocy pod butem, gdy będę chciał wystrzelić żwawiej do przodu. 
Czy da się w jakiś sposób porównać pod kątem mocy, przyspieszenia 3.0 w benzynie a silniki diesla?
Czy w ogóle jest porównywalna benzyna wolnossąca z turbodoładowanym dieslem?

Jednym słowem za czym się rozglądać, co kupić?  :) 

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2018, 20:47:16 »
To sobie ale skomplikowałeś, chociaż jeśli się nastawiasz na 3.0 to szukaj takiej, tylko tak jak wspomniałeś to będą długie poszukiwania i pewnie skończy się kompromisem stan/wyposażenie/cena. Ja od początku szukałem 3.0HDI, kombi i w czarnym kolorze. I znalazlem tyle że szarego ;-). Z perspektywy czasu powiem, że już nigdy nie wrócę do rzędowej czwórki z manualem i choć mam świadomość większych kosztów to przyjemność z jazdy rekompensuje mi wszystko.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2018, 20:56:12 »
A szukałeś 3.0 diesel z jakiego powodu? Oczywiście do manuala też nie chcę już wracać, tylko automat i nie chce już 4 biegowego Al4 tylko Aisina 6-biegowego.
Ponoć 3.0 Hdi to poprawiona wersja 2.7, który miał dość złą "sławę". Czy problemy 2.7 zostały już rozwiązane w 3.0?
Jak sobie chwalisz ten silnik? Jak wygląda przyspieszenie, dynamika, moc? Jak wygląda spalanie i koszty serwisowania, ew. napraw?

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2018, 21:31:01 »
Oczywiście masz rację Paweł że przede wszystkim nie można kierować się emocjami tylko trzeba pomyśleć na chłodno.
Założyłem ten wątek, żeby podpytać jak właśnie to widzicie i każda rada jest dla mnie cenna.
Oczywiście, że koszty eksploatacyjne są ważne, z tym, że w pewnym momencie apetyt zaczyna rosnąć w miarę jedzenia. Kiedy kupowałem 2.0 z lpg silnik wydawał mi się dynamiczny. Była to wtedy przesiadka z MkI 2.0 136KM z lpg. Obecnego samochodu też szukałem ok. 3 miesięcy. Tez szukałem lepszego wyposażenia, ale musiałem pójść na kompromis w kilku kwestiach, ale za to trafiłem sprawdzony silnik i autko po właścicielu, który o nie rzeczywiście dbał, a nie z komisu i czy od jakiegoś handlarza. Sam staram się też dbać o autko, doinwestowywać je i chociażby z tego powodu trochę ciężko byłoby się z nim rozstać, bo jest sprawdzony i stale serwisowany, natomiast z czasem chciałoby się więcej mocy i lepszej skrzyni, bo jednak Al4 zaczyna poszarpywać i pewnie za jakiś czas czekałby ją remont generalny. Oczywiście pewnie można by wymienić elektrozawory czy zając się samym sterowaniem, natomiast wolałbym zrobić pełny remont i mieć spokój na długo. Więc trochę szukanie czegoś nowego jest podyktowane chęcią większej mocy, a trochę jest dylematem czy lepiej zrobić remont skrzyni za jakiś czas, ale wtedy musiałbym pewnie na dłużej zostać z obecnym autkiem, bo koszt poniesiony nie zwróciłby mi się wraz ze sprzedażą. Z drugiej strony remont skrzyni Al4, która jest dość delikatna jak na te 1700 kg masy auta i te osiągi w tym autku i przyspieszenie i moc skłaniają mnie do rozważenia czy nie lepiej zamienić 2.0 lpg na coś z większą mocą i cieszyć się mocą, przyspieszeniem i mocną skrzynią Aisin. Jestem świadomy, że najgorszy jest proces szukania, bo znowu trafić zadbany egzemplarz to trochę loteria.
Ale chciałbym czuć więcej mocy i jestem świadomy, że czy to 3.0 benzyna czy diesel będzie pochłaniać większe koszty na paliwo, ale wiadomo jest coś za coś, przyjemność z jazdy kosztuje.
Stąd mój wątek, co wybrać, jak Wy to widzicie z własnego doświadczenia.
A ten silnik 2.0 Hdi 163KM ile mniej pali od np. 3.0 Hdi lub 2.2 Hdi? Czy chodzi o dużo większe koszty ew. napraw czy innych kosztów eksploatacyjnych?
Mówisz, że 2.0 Hdi ciągnąłby dużo lepiej niż 2.0 benzyna. Natomiast jak to jest z tą mocą w dieslu? Czy ciągnie od samego dołu i ciągle jest zapas mocy pod butem? Oczywiście jakbym kupił takiego diesla to bym go zachipował.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2018, 21:43:34 »
Zdawałem sobie te same pytania przed zakupem. Benzyna 3.0 u mnie "wypadła" bo szukałem od rocznika 2014.
Ale nawet w starszych rocznikach to biały kruk, raczej na to nie licz.

Po chipie jakie mam parametry możesz zerknąć na mój opis, jak skrzynia to zniesie - nie wiem, okaże się z czasem. Słyszałem o jednym przypadku(tj. czytałem gdzieś na forum) że się skrzynia po chipie rozsypała - nie ma jednak pewności, że to przez chip'a. Świadomie zaryzykowałem, drugi raz też bym to zrobił.
Ogólnie auto ma bardzo przyjemną dynamikę, przed chipem też nie narzekałem. Biorąc pod uwagę wartość momentu, wydaje się że 2.2 jest bezpieczniejszym i lepszym wyborem od 3.0, ale to moje zdanie.
Problemem jest podaż - wersja 2.0 pod tym kątem bije na głowę wszystkie inne silniki. Jak szukałem auta to w moich kryteriach rocznika i wersji(chciałem sedana) były 2(słownie dwa) modele w skali połowy Polski... w skali kraju było ich chyba 5.
Gadżetów ekologicznych nie tykam póki co, nie mam na razie powodu aby o nich myśleć, a nie będę w tym grzebał dla zasady.
Ogólnie słabo ciągnie w najwyższym zakresie obrotów, co ma miejsce przy kick-down'ie, jest to zgodne z charakterystyką momentu obrotowego.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2018, 21:53:12 »
A szukałeś 3.0 diesel z jakiego powodu? Oczywiście do manuala też nie chcę już wracać, tylko automat i nie chce już 4 biegowego Al4 tylko Aisina 6-biegowego.
Ponoć 3.0 Hdi to poprawiona wersja 2.7, który miał dość złą "sławę". Czy problemy 2.7 zostały już rozwiązane w 3.0?
Jak sobie chwalisz ten silnik? Jak wygląda przyspieszenie, dynamika, moc? Jak wygląda spalanie i koszty serwisowania, ew. napraw?
Ja się przesiadłem z 2.0 RHZ więc mocy mam ponad 2x więcej i jest ogień, ale sama C5 z tym silnikiem demonem nie jest widać to zresztą nawet na papierze co nie zmienia faktu, że i tak jest szybsza niż 80-90% pojazdów, które spotykasz na codzień na drodze. Dlaczego 3.0Hdi? A dlaczego nie. Robię się wygodny na starość i samochód ma mi sprawiać przyjemność z jazdy. Skrzynia jest rewelacyjna i choć u jednych pojawiają się problemy przy 200tyś to u mnie mimo nalotu 250tyś i nie zmienianym oleju od początku pracuje idealnie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2018, 22:15:42 »
No wlasnie, trzeba szukac moim zdaniem czegos co bedzie dawalo przyjemnosc z jazdy. Nie rozumiem za bardzo logiki, zeby przesiadac sie stopniowo z 2.0 na 2.2, a potem na 3.0. O spalanie pytam z ciekawosci, bo jesli bedzie palilo 15 l ropy to w to nie pojde, ale jesli do 10 to jest to do przelkniecia. Co zlego w pytaniu o spalanie.
Kazda Wasza uwaga jest dla mnie cenna dlatego pytam o to wszystko.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2018, 22:20:50 »
Ja też myślę intensywnie o ASB. Marzę o ASB, ale się boję o koszta  :)
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2018, 22:30:35 »
 
Ja też myślę intensywnie o ASB. Marzę o ASB, ale się boję o koszta  :)
Koszty napraw skrzyni są porażające, to prawda. Dobrze być na nie przygotowanym...
Podobnie można mieć pecha z np. wtryskiwaczami, koszt wymiany wszystkich podobny do kosztu kapitalki skrzyni.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2018, 22:38:21 »
Naprawdę tak chodzą wtryskiwacze piezo?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2018, 22:49:31 »
Nie przesiadzać się, tylko zanim kupisz to sobie sprawdź jak jeździ każdy z nich, wtedy zobaczysz czy warto pójść w V6 bo to musi być świadomy wybór i tylko tyle. Pytanie o spalanie jest jak najbardziej na miejscu, w V6 koszt paliwa będzie razy dwa do lpg
I to w zasadzie jest najważniejsze zdanie z całej tej naszej dyskusji.

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2018, 23:43:06 »
1. Najwyższe wersje aut u wszystkich producentów są skierowane do odbiorów dla których koszt serwisu nie ma żadnego znaczenia, stać ich. Dlatego dostęp do nawet podstawowych elementów serwisowych  może nie być prosty a rozwiązania techniczne są dość zaawansowane, powtórzę: u każdego, merc w niektórych V12 wymagał wysunięcia silnika do wymiany świec.
2. Podaż części i "świadomość serwisowa" jest średnia zarówno w ASO (szczególnie u nas, gdzie jest mało egzemplarzy z górnej półki) jak w niezależnych warsztatach jest mizerna.
3. Już 2.0 HDI jest skomplikowane w diagnostyce, 3 litry z powodów opisanych w p. 1 i 2 znacznie bardziej.
4. Katalogowy moment diesla jest przereklamowany, ciągnie z dołu owszem ale krótko. Mam oprócz HDI 136 KM japsa na 2.5 V6 o podobnej mocy  140 KM i podobnej masie. Japs zjada HDI jeśli chodzi o radochę z naciśnięcia pedału gazu, ciągnie może ciut później ale równo do 6 krpm (dla diesla niewykonalne), do setki nawija na dwójce. Amerykanie mówią:  there is no replacement for displacement i oprócz tego że ich motoryzacja to paliwożerne huśtawki dla emerytów stające dęba na widok dowolnego zakrętu to mają swoją rację.

Chcesz mieć odejście pod butem i spokój z diagnozowaniem to weź wolnossącą benzynę dołóż lpg, żreć będzie może nawet drugie tyle co 2litrowa (jeździłem trochę Laguną 3 litry, no nie dało się tym jeździć na emeryta po prostu nie ale na CPN człowiek łapał się za głowę) w tej konkurencji 3 litry turbodiesla maja dużo niższe numerki ale ilość problemów a raczej koszty ich usuwania to konkretny koszmar. 
Automatyczną skrzynie też bym olał, po pierwsze zestopniowanie nie daje takiego odejścia jak patyk, po drugie to kolejne źródło problemów po trzecie duża pojemność daje elastyczność w doborze biegów, nie mieszasz tak jak w np. 1.6.


J




Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2018, 23:54:54 »
Większość o co pytasz było już w niejednej dyskusji na forum.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2018, 02:08:54 »
Ok. Troche przekonaliscie mnie do stopnia zaawansowania czy tez skomplikowania serwisowania 3.0 Hdi. A jak jest w tej kwestii z 2.2 Hdi 204 KM?
Jak rozumiem z Waszych wypowiedzi potwierdza sie moja obawa o kopniecie diesla, ale tylko w okreslonym zakresie obrotow? Pawel pisal, ze duzo lepiej sprawdzi sie wolnossaca benzyna. Tylko 3.0 bedzie mega ciezko znalezc i to prawda, ze trzeba sie tu liczyc z rocznikami 2008-2009. Na cos nowszego nie ma za bardzo co liczyc. Do ktorego roku w ogole produkowali 3.0 w benzynie MkIII?
Fajnie gdyby ktos z Warszawy posiadal 2.0 hdi, 2.2 hdi i 3.0 hdi i dal sie przejechac i od razu opowiedziec cos wiecej o eksploatacji i danym silniku :)
Dzisiaj zrobilem swoim 2.0 trase ok. 200km, przelaczylem tylko skrzynie w tryb sport no i trzeba przyznac, ze moc ma jesli chodzi o zrywnosc. Nie jest to jakos nie wiadomo jak duzo, ale nie ma tragedii, jednak przydaloby sie wiecej.
Ojciec ma MkII 1.8 w benzynie to to trzeba przyznac po prostu nie jedzie. Mozna go pilowac do oporu, ale chyba ponad 120-130 km/h nie wyciagnie. U mnie ciagnie zdecydowanie, ale przydaloby sie wiecej.
Na pewno nie przesiade sie wiecej z asb na manuala. W korkach szczegolnie jest to zbawienne rozwiazanie. Jednak zamiast delikatnego Al4 przydalby sie Aisin.
Czeka mnie za jakis czas remont generalny skrzyni i pomimo dobrej kondycji silnika i dobrze utrzymanego samochodu zastanawiam sie nad jego zmiana, bo tak jak napisalem wczesniej albo zmiana na cos mocniejszego z 6-biegowa skrzynia i wtedy wieksza moc, wieksza frajda z jazdy albo jak robic remont to juz jezdzic w 2.0 dluzszy czas, bo wtedy nie oplaci sie sprzedawac, a i marzenie o wiekszej mocy zostanie odstawione na kilka lat. Z drugiej strony tez dylemat odnosnie samej skrzyni, ktora jest dosc delikatna jak na ta mase samochodu i silnik, gdybym mial Aisina to nie zalowalbym gdyby wypadl remont, natomiast tutaj ta skrzynia za jakis czas znowu moze nie wytrzymac mimo remontu i dlatego dylemat jest tym bardziej ciezki. Roznica w cenie remontu Al4 a Aisin jest niewielka. Dlatego moje rozwazania czy nie lepiej pieniadze, ktore przeznaczylbym na remont Al4 dolozyc do kupna samochodu z mocniejszym silnikiem i skrzynia. Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria. No.ale moze warto sie podjac jednak tego wysilku.

Offline Gniewko Stachura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Posiadany samochód: C5 mk3 2009
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2018, 06:37:43 »
A skąd wiesz ze czeka Cie remont skrzyni? Robiles jakas diagnostykę?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2018, 07:55:40 »
Jak rozumiem z Waszych wypowiedzi potwierdza sie moja obawa o kopniecie diesla, ale tylko w okreslonym zakresie obrotow?
U mnie jest zadyszka tylko w górnym zakresie obrotów, co wynika ze zbyt późnego zrzucenia biegu przy kick-down'ie. Ta zadyszka jest zgodna z wartością momentu w wysokich partiach obrotów - moment spada ze wzrostem obrotów.
Innych dziur w przyspieszaniu nie ma.

Pawel pisal, ze duzo lepiej sprawdzi sie wolnossaca benzyna. Tylko 3.0 bedzie mega ciezko znalezc i to prawda, ze trzeba sie tu liczyc z rocznikami 2008-2009. Na cos nowszego nie ma za bardzo co liczyc. Do ktorego roku w ogole produkowali 3.0 w benzynie MkIII?
Do 2010, tj. do liftu. Wtedy też zmodernizowano 2.0 do 163KM ze 140KM i 2.2 do 204KM ze 170KM. Może niektóre daty się rozjeżdżają, ale nieznacznie.

Na pewno nie przesiade sie wiecej z asb na manuala. W korkach szczegolnie jest to zbawienne rozwiazanie.
Ja też :)

Jednak zamiast delikatnego Al4 przydalby sie Aisin.
AL4 to raczej solidna konstrukcja. Aisin'y są zaniedbane przez pomysły firmy Citroen, trzeba się liczyć z koniecznością naprawy skrzyni. Nie piszę tego żeby zniechęcić, bo sam bym się na zakup zdecydował, ale trzeba być świadomym ryzyka.

Czeka mnie za jakis czas remont generalny skrzyni i pomimo dobrej kondycji silnika i dobrze utrzymanego samochodu zastanawiam sie nad jego zmiana, bo tak jak napisalem wczesniej albo zmiana na cos mocniejszego z 6-biegowa skrzynia i wtedy wieksza moc, wieksza frajda z jazdy albo jak robic remont to juz jezdzic w 2.0 dluzszy czas, bo wtedy nie oplaci sie sprzedawac, a i marzenie o wiekszej mocy zostanie odstawione na kilka lat. Z drugiej strony tez dylemat odnosnie samej skrzyni, ktora jest dosc delikatna jak na ta mase samochodu i silnik, gdybym mial Aisina to nie zalowalbym gdyby wypadl remont, natomiast tutaj ta skrzynia za jakis czas znowu moze nie wytrzymac mimo remontu i dlatego dylemat jest tym bardziej ciezki. Roznica w cenie remontu Al4 a Aisin jest niewielka. Dlatego moje rozwazania czy nie lepiej pieniadze, ktore przeznaczylbym na remont Al4 dolozyc do kupna samochodu z mocniejszym silnikiem i skrzynia. Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria. No.ale moze warto sie podjac jednak tego wysilku.
Nie wiem ile jeździsz, ale trudno mi sobie wyobrazić żeby po remoncie naklepać tyle km, żeby doczekać kolejnego remontu...
Co do zmiany na coś co daje większą frajdę z jazdy - myślę że warto, życie jest krótkie i szkoda sobie żałować małych przyjemności :) Sorki za filozoficzne/refleksyjne uzasadnienia ;) .

Z drugiej strony szkoda tego obecnego, bo jest pewny, a teraz szukac kolejnego z rynku, ktory bedzie pewny to troche znowu loteria.
Każdy zakup czegoś używanego to ryzyko, ale tego to nikt nie przeskoczy. Wg. mnie warto ryzykować, z przyczyn podanych wyżej ;).

Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2018, 09:37:41 »
Masz racje z tym niezalowaniem sobie przyjemnosci z jazdy i rozwazaniami czy warto szukac czegos mocniejszego, bo zycia nie starczy, natomiast chodzi tez, zeby nie spasc z deszczu pod rynne. Dlatego tez ten watek i pytania do Was jak to jest z dieslami, czy zamieniac ta benzyne na diesla, nie chodzi mi raczej o koszty paliwa, bo tu jestem swiadomy, ze bedzie wiecej, tylko bardziej o kwestie ew. napraw, bo silniki diesla sa bardziej skomplikowane, nie mowiac juz o tych wszystkich "ekologicznych" wynalazkach, ktore sa w nich montowane.
Z dyskusji wynika poki co, ze najpierw to w ogole trzeba przejechac sie wszystkimi wersjami. Ktos chetny udostepnic? :)
Wynika tez, ze raczej poki co przynajmniej odpuscic sobie 3.0 Hdi. Chyba najrozsadniejszym wyborem wydaje sie byc 2.2 204Km, ew. 2.0 163 Km. Czy roznica w realnie odczuwanej mocy pomiedzy tymi dwoma silnikami jest znaczaca?
Jak w kwestii skomplikowania obslugi obu wersji? Czym roznia sie, jesli chodzi o poszczegolne podzespoly? Z tego co wiem w 2.2 jest turbina chlodzona ciecza. Czy to sprawia, ze nie trzeba jej chlodzic przed postojem?
I pytanie ogolne, jesli chodzi o diesle jak to jest z tym niedogrzewaniem zima i jazda na krotkich odcinkach? Czy chodzi tutaj o to, ze to szkodzi silnikowi ze wzgledu na niedostateczna temperature wypalania fapa czy szkodzi w inny sposob? Ja najchetniej z miejsca powycinalbym przy chip tumingu te wszystkie ustrojstwa jak fapy, egr, src czy jak to sie nazywa ten mechanizm odpowiedzialny za dolewanie eloys i inne wynalazki, ktore jesli nie teraz to w przyszlosci pewnie beda sprawialy problemy, a norma spalin i tak zapewne bedzie spelniona.
Jakie sa ogolnie koszta eksploatacji takiego diesla? Wiadomo, ze olej trzeba zmieniac czesciej niz w benzynie, swiece zarowe co ile sie wymienia? Co jeszcze z takich zwyklych kosztow obslugowych co jest ponad to, co jest w benzynie?
Czy te wtryski piezoelektryczne sa rzeczywiscie tak wrazliwe na paliwo? Wiadomo, ze tankuje sie na znanych stacjach, ale pewnie zawsze trafic mozna na jakis syf. Czy jedno takie tankowanie moze zepsuc wtryski?
Jak te diesle sprawuja sie zima? Jak z odpalaniem w stosunku do benzyny?

Jesli chodzi o skrzynie Al4 jest to klasyczna skrzynia hydrauliczna, w ktorej nie ma raczej nic skomplikowanego i jest to na plus. Jest zapewne solidna konstrukcja, ale w przypadku aut typu Clio czy C1, C2. Natomiast w przypadku C5 wazacego niemal 2 tony i 140 KM skrzynia ta jest zbyt delikatna. Aisin tez nie jest idealem, ale jest bardziej odpowiednia, znosi wieksze obciazenia, jest montowana rowniez do wiekszych silnikow niz te z gamy Citroena i tam tez smiga.
Al4 jest tez delikatna pod wzgledem predkosci jazdy, ale wynika to wlasnie z jej przeznaczenia do malych silnikow. W C5 podczas jazdy autostradowej skrzynia sie przegrzewa zbyt wczesnie i rozpina wtedy lockup. Wplywa to oczywiscie na jej zuzycie jak i zucie paliwa. Miec C5 i nie moc jezdzic nim ponad 130 km/h ze wzgledu na slaba skrzynie to sie robi jakis absurd, ale tak to niestety dziala.
Moja Al4 i tak dosc dlugo sie trzyma bez zadnych zabiegow oprocz zmiany oleju. Teraz na liczniku jest 230 tys. km, ale nie pracuje juz tak jak nowa i za jakis czas bedzie trzeba zrobic remont. Oczywiscie mozna isc w polsrodki jak naprawa sterowania czy elektrozawory i byc moze poprawi to jej prace, jednakze ja wolalbym osobiscie rozebrac ja na najmniejsze czesci i zrobic wszystko jak nalezy.
Stad tez moje dylematy, zrobic remont i jezdzic samochodem ze zrobiona, ale wciaz delikatna skrzynia czy lepiej ta kwote wykorzystac inaczej i kupic cos mocniejszego i cieszyc sie w pelni jazda.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2018, 10:35:57 »
Ja od siebie dodam, że sam silnik to nie wszystko. Zdecydowałem się na V6, bo auto było zadbane, wszystko działało, miało taki wygląd i wyposażenie jakiego akurat szukałem i nie kupowałem od handlarza. Na pewno nie kupiłbym auta, które ma problemy z różnymi rzeczami, i wygląda na ogólnie zaniedbane, bo oprócz silnika sporo innych rzeczy wpływa na ogólny komfort jazdy - np skrzynia biegów, trakcja, itp. Ja akurat używam V6 w zakorkowanym mieście, gdzie bardzo dobrze się sprawdza (może poza spalaniem :-) ) a na trasie szybka jazda nie sprawia na nim wrażenia. Bardzo fajnie jeździ się nim wolno, ale ma się komfort psychiczny, ze w każdej chwili można skorzystać z dużej mocy i nie ma w nim tzw turbodziury - naciska się pedał i auto jedzie bez żadnego zawahania. Silniki V6 mają inną ch-ke niż rzędowe 4. Wydaje mi się, że 3.0 hdi ma ch-kę podobną do dużej benzyny, tylko ze względu na turbo lepiej się zbiera podczas wyprzedzania. V6 HDi posiada 2 mniejsze turbiny, więc lepiej się zbiera od dołu niż wersje 2 czy 2.2 z jedną dużą turbiną.
Odnośnie wyboru najlepiej tak jak radzą koledzy przejechać się kilkoma autami i wybrać to co dla siebie najlepsze.
Jak chcesz się przejechać V6 i będziesz w Kielcach to zapraszam :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2018, 11:20:07 »
Sprawdź :)

Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2018, 12:29:23 »
dawaj Paweł, życie jest za krótkie by się ograniczać;-))

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 09, 2018, 23:15:06 »
A czy moglby mi ktos odpowiedziec na pytania, ktore wyslalem o 9:37 jak i z pozostalych moich postow?
Wiadomo, ze odpowiedz najlepiej znalezc u konkretnych sprzedajacych i ich o wszystko wypytac i nie omieszkam sie tego zrobic. Tylko czasem bywa tak, ze wlasciciele sami nie wiedza o mnostwie rzeczy, a forumowicze maja potezna wiedze skadinad jak i z wlasnego doswiadczenia dlatego wychodze z zalozenia, ze wiedze lepiej miec z kilku zrodel niz z jednego, a jak podkreslam ktorys juz raz Wasze rady i wskazowki sa dla mnie cenne.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 10, 2018, 12:46:02 »
A czy moglby mi ktos odpowiedziec na pytania, ktore wyslalem o 9:37 jak i z pozostalych moich postow?
Wiadomo, ze odpowiedz najlepiej znalezc u konkretnych sprzedajacych i ich o wszystko wypytac i nie omieszkam sie tego zrobic. Tylko czasem bywa tak, ze wlasciciele sami nie wiedza o mnostwie rzeczy, a forumowicze maja potezna wiedze skadinad jak i z wlasnego doswiadczenia dlatego wychodze z zalozenia, ze wiedze lepiej miec z kilku zrodel niz z jednego, a jak podkreslam ktorys juz raz Wasze rady i wskazowki sa dla mnie cenne.

Skup się nad tym, aby kupić coś w dobrym stanie, bo to podstawa. Używane auto niezależnie z jakim silnikiem może być skarbonką bez dna. Trzeba sprawdzić jak działa skrzynia, zasięgnąć informacji jak silnik odpala w zimie (bardzo dużo użytkowników 2.0 hdi, głównie tych o najniższej mocy skarży się na problemy z odpalaniem zimnego silnika, gdy temperatura spadnie poniżej zera i jak dotąd nikt nie znalazł na rozwiązania). W porównaniu do 2.0 benzyny to każdy z diesli 2.0, 2,2 czy 3.0 będzie miał dużo większy moment obrotowy, który dostarcza więcej przyjemności z jazdy oraz dzięki skrzyni 6 biegowej i lepszemu wygłuszeniu jest dużo ciszej niż w benzynie. Jesteś użytkownikiem C5, więc jeśli chodzi o ogólne funkcjonowanie auta to na pewno masz wiedzę i wiesz co sprawdzić. Silnik trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków, najlepiej podpiąć pod DB i sprawdzić czy nie ma błędów w silniku, jakie jest zapchanie filtra cząstek stałych, itp. Trzeba się przejechać autem, zobaczyć jak przyspiesza, czy nie wywala żadnych błędów przy mocniejszym depnięciu na gaz, czy nie ma dymu z wydechu, skrzynia czy płynnie zmienia biegi, nie szarpie, nie wyje, itp.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 10, 2018, 14:46:51 »
Paweł, o silniku 2.0 hdi i jego problemach z odpalaniem  w zimie jest kilkadziesiąt stron postów na forum PKP oraz tutaj. 2,7 i 3.0 hdi nie miały z tym nigdy problemu, bo mają inny osprzęt i pompę w baku i zapewniam Cię, że nie chodzi tu o wymianę świec za 150 PLN, bo sprawny hdi odpala bez świec w zimie. Niektórzy poszli w koszty po kilka k PLN z wymianą słupka lub silnika włącznie. To jest akurat wada tego silnika i to, że Ty nie masz z tym problemu to powinieneś się cieszyć, bo wielu posprzedawało samochody z tego powodu po pierwszej zimie.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 10, 2018, 15:38:17 »
Co zrobić jak taki V6 będzie miał problemy z odpaleniem w zimie?  odpalić jak się zrobi ciepło i sprzedać
...dzisiaj niestety kiedy już trochę przejechał odbija się czkawką podczas jego eksploatacji,  a mechanicy dostają na jego widok albo alergii, albo wręcz przeciwnie widzą źródło dużego zysku.
Nie wiem czemu wiecznie służą Twoje uwagi tego typu do silnika 3.0hdi? Przy każdej dyskusji, w której pojawia się ten silnik masz kąśliwe uwagi. Ja nie docinam innym użytkownikom, że im wyją skrzynie, mają problemy z odpaleniem w zimie jak pisze Artur, co chwilę ktoś tu zwiększałby moc, bo mu mało, bo posłuchał się, że najlepszy jest 2.0hdi itd. Mógłbym, ale tego nie robię, bo każdy ma i miał wybór i ma swoje potrzeby i szanuję to, że ktoś chciał i kupił np. 1,6hdi. Forum nie jest od udowodniania kto ma większego (znaczy o silnik mi chodzi 8) ) Jakoś nie wiedzę nigdzie lamentu na silnik 3.0hdi poza Twoim. Pisałem już o tym nie raz. Nic mi się czkawką nie odbiją, a przez 7tys, które przejechałem od zakupu mechanik zarobił na mnie tylko na wymianie oleju. Widzę za to często czkawkę użytkowników innych silników, ale tego złośliwie nie komentuję.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 10, 2018, 19:06:50 »
No właśnie czasem o to trochę chyba za dużo. Nie wiem z czego to wynika.