Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Płyn LDS  (Przeczytany 22971 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:03:29 »
Tylko DB. Nie potrafię sam pod samochodem nie mam pojęcia co i jak.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka




Ja też tylko DB i mam tak jw napisałem  :)
Pozdrawiam

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:05:23 »
A i tak muszę wymienić tylny korektor ... zaprawiony odrdzewiaczem i chyba dupa....

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:17:41 »
Nie no nie palę się .... poczekam z 3 dni

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:19:42 »
Wiem że to nie ten dział ale myślę o wymienię uszczelki kolektora ssącego bo ciut mi świszcze tak przy 2000 obr. Zna ktoś tą część jak wygląda i czy problem z wymiana ....

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:46:29 »
Ale korektor czy tylko łącznik, bo to one rdzewieją.
Pozdrawiam

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 07, 2018, 21:54:26 »
No ten metalowy łącznik.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 08, 2018, 08:55:24 »
Niestety rano wszystko wróciło do "normy" czyli przód 42,5 tył 41 🤨🤨🤨

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 08, 2018, 09:25:51 »
Oki jeśli problem mam z przodem to przedni za to odpowiada , czy oba ???

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 08, 2018, 09:28:39 »
Nie bardzo rozumiem , pierwszej części z tym pompowaniem max i min. przecież one się różnią i to znacznie.   Myślę że u mnie trzeba będzie ustawiać te korektory  . Czyli serwis ....

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 08, 2018, 09:53:01 »
Oki

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 08, 2018, 09:54:39 »
Te korekty na wyłączonym silniku ???

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 08, 2018, 10:20:35 »
I czy te cięgła to na boki czy góra dół ??

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 08, 2018, 11:59:09 »
Na włączonym, góra-dół.
Zacznij od przejrzenia instrukcji z tego tematu: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98257.0

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 08, 2018, 20:15:10 »
Te korekty na wyłączonym silniku ???

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Zależy co chcesz zrobić,  jak regulować to na odpalonym,  dobrze by było żeby ktoś Ci mierzył żeby nie latać z kanału do auta. Przy takiej pomocy to może nawet  w 10 minut to oblecisz
Jak wejdziesz pod auto to będziesz widział korektor jego łącznik cięgno i obejmę która jest przykręcić do drążka,  wszystko jest na wierzchu.  Jak popuścić tą obejmę żeby się obracała na drążku i nią pokręcisz to auto będzie się poruszyło gora i doł, wszystko będzie wtedy jasne. Jak zrobiłeś to w DB to ręcznie mając jeden kluczyk chyba 10 ogarniesz to bez problemu. Tam nie ma co zepsuć zobacz tylko czy podczas regulacji jest wyczuwalne opóźnienie przez luz na łączniku, albo czy się przycina i cała filozofia  :)
No właśnie skoro już o tym mowa to podepnę się jak jest prawidłowo podczas ustawiania, czy po ręcznym przestawieniu obejmy notmalnie reaguje szybko 1-2s czy wolniej po kilku sekundach ?U mnie tył reagował natychmiast, a przód po 2-3s.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 08, 2018, 21:09:37 »
Marek coś czuję, że niestety bez wizyty na regulacji zawieszenia się nie obejdzie. W Twoim przypadku najwidoczniej trzeba wyregulować zawieszkę poprzez korektory, bo sam komp nie da rady. Widocznie za duże róznice są.
Pozdrawiam

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 08, 2018, 21:18:43 »
Dałem rade DB , popełniłem błąd ... jak ktoś będzie regulował DB , to musi zacząć od WYZEROWANIA WARTOŚCI  co przywraca ustawienia fabryczne przód 000 i tył 000 . Następnie wpisujemy wartości fabryczne , przód 160 tył 106 . I mierzymy . Wtedy kalkulator się zgadza . Ja na dzisiaj zrobiłem przód 41,5 tył 39 , 5 i jest git . Jeśli np. Przód mamy 43 i chcemy obniżyć o 1 cm wpisujemy 170 itd ....  Ja popełniłem błąd że wpisywałem wartości spoza zakresu kalkulatora .

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 08, 2018, 22:07:30 »
Nie pokazywalo mi max poziomu wysokości. Wymieniłem łącznik i działa. Fakt, że wszystko zardzewiale ale póki co dziala

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 08, 2018, 22:10:38 »
Który przód czy tył ??

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 08, 2018, 23:08:01 »
Marek szkoda że wcześniej nie pisałaś że nie zerowales. To jest oczywistej
Pozdrawiam

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 08, 2018, 23:17:32 »
Teraz już tak ... doczytałem na innym forum . Ale dzięki . Tylny korektor muszę wymienić .  Cały zardzewiały . Zna ktoś fachową nazwę tej części ??? 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 09, 2018, 09:33:10 »
Te całe "zerowanie" to taki trochę pic na wodę - 0 jest poza zakresem pomiarowym i dlatego komputer przyjmuje wartości fabryczne. Taki sam efekt można uzyskać wpisując np 300.
Bez odpowiedniego przyrządu, bądź dokładnego pomiaru w punktach pomiarowych wskazanych w instrukcji trzeba to robić "na oko" i właśnie tak trzeba postąpić:
- wpisać wartość mieszczącą się w zakresie (np. 150), sprawdzić wysokość
- jeżeli jest za wysoko to najpierw "zerujemy"  a następnie wpisujemy wartość większą niż poprzednio (np. 155)
- jeżeli jest za nisko to najpierw "zerujemy" a następnie wpisujemy wartość mniejszą niż poprzednio (np. 145)
- itd, itd.

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 09, 2018, 09:54:37 »
Dobrze A jaka wartość wpisać z tylu jeśli chce podnieść o 1 cm A wpisałem 106 i mam 39 cm ..  96 ?,,

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 09, 2018, 10:24:20 »
Dobrze A jaka wartość wpisać z tylu jeśli chce podnieść o 1 cm A wpisałem 106 i mam 39 cm ..  96 ?,,

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Jeśli chcesz podnieść wpisujesz mniejszą, jeśli opuścić to większą więc 96 będzie wyżej.

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 09, 2018, 10:43:29 »
Dzięki

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Płyn LDS
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 09, 2018, 11:59:26 »
Dobrze A jaka wartość wpisać z tylu jeśli chce podnieść o 1 cm A wpisałem 106 i mam 39 cm ..  96 ?,,
Nie wiem czy 96 nie będzie już poza zakresem - wtedy auto ustawi się do fabrycznych - i wtedy pozostaje jedynie regulacja na korektorach