Cześć. Kolego mam C5 2004 rok 2.0 16v benzyna w automacie. Walczyłem z tematem 3 miesiące i nikt nie postawił diagnozy w 100% Jeden mechanik mówił ze to katalizator - brak wydajności, ale do rzeczy.
Objawy :
Odpala normalnie, po paru sekundach zaczyna przebierać na kilka sekund, nie reaguje na pedał gazu. Po dopięciu czujnika ciśnienia w przy kolektorze odlotowym świeciła się kontrolka check silnik pracował normalnie bez przebierania, problem miałem z skrzynią mieszała biegami. Więc finalnie odpięli mi sondę lambdę druga i problem znikł, została tylko kontrolka check do której się przyzwyczaiłem.
Pewien mechanik który mi to zrobił, tłumaczył ze silnik odpala z ustawieniami statycznymi, po rozgrzaniu sond zaczyna przechodzić w parametry dynamiczne i powstaje problem katalizatora, braku jego wydolności, później tryb awaryjny i parametry statyczne. Po dopięciu sondy numer 2, wtyczki przy silniku po prawej stronie, parametry są zawsze statyczne. Efekt uboczne : kontrolka check engine i komunikat po odpaleniu depolition system fault. Spalanie pozostało w normie, 12,8L w mieście, cztero biegowy automat AL4.
Powodzenia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk