Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro  (Przeczytany 3977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« dnia: Wrzesień 16, 2018, 12:42:09 »
Witam chciałem całkowicie spuścić ciśnienie i sprawdzić poziom LDS  nigdy tego nie robiłem więc wolę się dwa razy spytać jak coś zwalić.Czy podczas spuszczania ciśnienia-Mam okręcić korek ze zbiorniczka ?
-Czy auto mam zacząć spuszczać z najwyższej pozycji ?-Kiedy mam dokładnie odłączyć akumulator i kiedy mam go ponownie podłączyć ?-Czy po spuszczeniu ciśnienia mam normalnie włączyć zapłon i ciśnienie wróci samo do normy ?
Oglądałem ten film ale chciałem jeszcze zapytać https://www.youtube.com/watch?v=R_9-y91_7MM

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2018, 12:54:42 »
Ja spuszczałem z pozycji najniższej korek miałem odkręcony bo płynu miałem za dużo, akumulatora nie odłączałem ale nie otwierałem/zamykałem drzwi. Ciśnienie wróciło samo - na uruchomionym silniku poczekałem na komunikat osiągnięcia pozycji do jazdy (po wybraniu przyciskiem).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2018, 13:10:48 »
Witam chciałem całkowicie spuścić ciśnienie i sprawdzić poziom LDS 

Używasz procedury z podpiętym DB, on cię prowadzi m.in. kiedy odłączyć aku....po podłączeniu aku zacznie pompować.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2018, 16:01:13 »
Pozycja najniższa, odkręcasz korek, podłączasz DB wchodzisz w zawieszenie, spuść ciśnienie.  Ja akumulatora nie odłączałem. Po wszystkim kilka razy podniosłem auto na maksa w górę i w dół i jest ok.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2018, 16:59:58 »
Ponowne pompowanie ciśnienia następuje po odpięciu/podłączeniu aku (przy zapietym DB) lub odpięciu DB od auta bez rozłączania aku...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2018, 19:20:19 »
Jeszcze dodam, że wchodzimy najpierw w naprawę i po teście globalnym w kalkulator zawieszenia.
Informacja o akumulatorze jest po to, że procedura jest przewidziana jak nazwa wskazuje do naprawy i grzebania przy zawieszeniu. Jeżeli tego nie robimy to nie ma potrzeby odłączania aku.
Koniecznie zdejmujemy korek inaczej może rozerwać zbiornik.Inna sprawa to znając życie 50% aut ma za dużo oleju ze względu na przyzwyczajenie do starej procedury z MK1i2.
Samo spuszczenie tra długo także lepiej mieć w pogotowiu dużą strzykawę do awaryjnego odciągnięcia oleju.

Robi1984

  • Gość
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2018, 09:21:35 »
Dzięki za odpowiedzi mam to zrobić na zapalonym silniku czy jedynie na przekręconej stacyjce na pozycji pierwszej ?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2018, 10:31:32 »
Stacyjka w pozycji zapłon, silnik zgaszony. U mnie opuszczał najpierw tył, później przód. Trwało to może do 5 minut

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2018, 11:47:02 »
Jeszcze dodam, że wchodzimy najpierw w naprawę i po teście globalnym w kalkulator zawieszenia.
Informacja o akumulatorze jest po to, że procedura jest przewidziana jak nazwa wskazuje do naprawy i grzebania przy zawieszeniu. Jeżeli tego nie robimy to nie ma potrzeby odłączania aku.
Koniecznie zdejmujemy korek inaczej może rozerwać zbiornik.Inna sprawa to znając życie 50% aut ma za dużo oleju ze względu na przyzwyczajenie do starej procedury z MK1i2.
Samo spuszczenie tra długo także lepiej mieć w pogotowiu dużą strzykawę do awaryjnego odciągnięcia oleju.


I najlepiej mieć pod ręką 2L pustą  butelkę, bo może być zonk, jak okaże się, że jest 1,5L za dużo tak jak było u mnie a miałem tylko 0,8L przygotowane :) i musiałem szybko utylizować aby zrobić miejsce na resztę :), a w międzyczasie ze 2 setki mi wyciekły ze zbiornika i musiałem potem wszystko wycierać i spłukać.

Robi1984

  • Gość
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2018, 10:54:54 »
Powinno mnie to zmartwić że jest tylko tyle płynu po całkowitym opuszczeniu ?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 20, 2018, 15:31:27 »
Jak widać w sitku to jest OK. Tam powinien być znacznik min-max. Z tego co pamiętam max jest na tym progu.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2018, 22:14:29 »
Ja mam jeszcze pamięć zewnętrzną (w załączniku) :) . Polecam też nowym kolegom "szukajkę", bo temat był wałkowany wielokrotnie. ;)

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 21, 2018, 16:01:39 »
Jak dla mnie płynu jest za mało i należy dolać

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2018, 18:01:04 »
Wnioski pozostawiłem samemu zainteresowanemu, bo instrukcja nie wymaga komentarza. :)  W tym wypadku stosowanie się do zaleceń producenta nie jest kontrowersyjne, choć ciągle napotyka opór w ASO. ;)

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2018, 22:24:41 »
Powinno mnie to zmartwić że jest tylko tyle płynu po całkowitym opuszczeniu ?
Robercie, a jak Ty oceniasz to, co widziałeś do tego, co podaje instrukcja? Bo tu na zdjęciach każdy widzi co innego. :D

Robi1984

  • Gość
Odp: Spuszczanie całkowite ciśnienia z hydro
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 22, 2018, 10:05:19 »
Już sam nie wiem  ;D może kampkę powinienem dolać ale zaczekam bo obecnie będę robić jeszcze kalibrację wysokości zawieszenie i jeśli to nic nie pomoże to będę zmieniać sfery z przodu i wtedy doleję po wymianie  :-X
Jeszcze takie pytanie czy wiecie jak adaptować pedał gazu w DB i czy muszę to robić po wymianie na nowy ?