Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom  (Przeczytany 6213 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Dzisiaj w czasie jazdy pojawiał mi się wielokrotnie taki komunikat. To pewnie przez tą wilgoć i wrażliwą elektrykę w naszych cytrynach.Gdzie mam szukać i co najlepiej zrobić? Ta elektryka w cytrynie działa na mnie jak płachta na byka.
Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Marek_S

  • Gość
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2018, 20:54:37 »
Komputer prawdę ci powie a dlektryke robi Bosch ja nie wiem co tam jest francuskiego teraz

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2018, 21:10:23 »
Czyli bez Lexii ani rusz. Ja jakoś nie jestem przekonany czy całą elektrykę robił Bosch. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Mam zamiar profilaktycznie zobaczyć kostki pod fotelami, ale tam pewnie lepiej grzebać po odłączeniu akumulatora.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2018, 21:49:27 »
No i słusznie, że nie wierzysz, bo za Airbagi odpowiada Autoliv. Lexia powie Ci gdzie szukać, bo na razie masz 3 możliwości: wiązka napinacza pasa, i dwa obwody od poduszki (może być pojedynczy zależnie od konfiguracji).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2018, 21:52:46 »
Cytryniak ma chyba napinacz w słupkach a poduchy wiadomo w fotelach. Jak nie jesteś pewny to odłącz aku dla świętego spokoju i sprawdzaj kostki. Myślę że to nie przez wilgoć a słaby styk, zaśniedziałe po latach. Te kostki pod fotelami są dość porządne i nawet ciężko je wypiąć jednak już samo ułożenie kabli pozostawia wiele do życzenia. Może coś się podwinęło i kabel się przerwał podczas przesuwania fotela? Musisz sprawdzić obie kostki, poduchy fotela i napinacza. Jak znajdziesz błąd to komputer nie będzie Ci potrzebny, błąd sam zniknie.

Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2018, 22:06:08 »
Szkoda, że jeszcze nie ma podpowiedzi która strona :) Będzie w takim razie małe sprawdzanko przy okazji.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2018, 22:10:25 »
No i musisz pamiętać, że airbag to też poducha w kierownicy albo w desce jak to strona pasażera... i jeszcze taka podpowiedź, jak pas pasażera nie był zapięty to ten obwód nie był aktywny.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2018, 23:00:23 »
Błażej Banisz
To w C5 MKII była już separacja obwodów ze względu na zajęcie fotela? I to przez zapięcie pasa a nie przez jakąś matę zajętości w fotelu?
Adam Kimus
Myślę że możesz podjechać do jakiegoś mechanika który ma uniwersalny przyrząd do odczytu błędów, powinien Ci pomóc ze wskazaniem miejsca uszkodzenia.

Marek_S

  • Gość
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2018, 23:09:13 »
Czyli bez Lexii ani rusz. Ja jakoś nie jestem przekonany czy całą elektrykę robił Bosch. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Mam zamiar profilaktycznie zobaczyć kostki pod fotelami, ale tam pewnie lepiej grzebać po odłączeniu akumulatora.
Nie musisz ja to wiem bo zawodowo się zajmuje

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2018, 23:25:34 »
Czyli bez Lexii ani rusz. Ja jakoś nie jestem przekonany czy całą elektrykę robił Bosch. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Mam zamiar profilaktycznie zobaczyć kostki pod fotelami, ale tam pewnie lepiej grzebać po odłączeniu akumulatora.
Nie musisz ja to wiem bo zawodowo się zajmuje

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Ale czego nie muszę?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2018, 16:27:25 »
Mi taki kounikat wyskoczyl jak przemienilem fotele czyli jak. kostki ruszylem .

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2018, 17:35:50 »
Czyli bez Lexii ani rusz. Ja jakoś nie jestem przekonany czy całą elektrykę robił Bosch. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Mam zamiar profilaktycznie zobaczyć kostki pod fotelami, ale tam pewnie lepiej grzebać po odłączeniu akumulatora.
Nie musisz ja to wiem bo zawodowo się zajmuje

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Ale czego nie muszę?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Tego ze Bosch robi instalacje

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2018, 22:07:13 »
Na dniach postaram się przejrzeć te wtyczki.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 13, 2018, 22:27:41 »
Błażej Banisz
To w C5 MKII była już separacja obwodów ze względu na zajęcie fotela? I to przez zapięcie pasa a nie przez jakąś matę zajętości w fotelu?

A spotkałeś się kiedyś z przypadkiem, w którym pomimo niezapiętego pasa zadziałał napinacz? poduszki pasażera też nie wywalają jak jedzie tylko kierowca - więc zakładam, że tak te obwody są niezależne, a skoro nie ma czujnika pod tyłkiem, to pasażer jest jak ma zapięty pas. Z kierowcą sprawa wygląda inaczej, bo można założyć, że jest zawsze (chociaż znam przypadek - nie citroen - że poduszki się nie odpalały przy niezapiętym pasie kierowcy). A co do obwodów to zapomniałem o  poduchach - fotel i kurtyna - poduszka kierowcy może mieć 2 obwody (napełnianie "wstępne" i "dopełnienie") i w zależności od siły uderzenia odpalany jest jeden albo oba.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2018, 22:44:45 »
Błażej Banisz
To w C5 MKII była już separacja obwodów ze względu na zajęcie fotela? I to przez zapięcie pasa a nie przez jakąś matę zajętości w fotelu?

A spotkałeś się kiedyś z przypadkiem, w którym pomimo niezapiętego pasa zadziałał napinacz? poduszki pasażera też nie wywalają jak jedzie tylko kierowca - więc zakładam, że tak te obwody są niezależne, a skoro nie ma czujnika pod tyłkiem, to pasażer jest jak ma zapięty pas. Z kierowcą sprawa wygląda inaczej, bo można założyć, że jest zawsze (chociaż znam przypadek - nie citroen - że poduszki się nie odpalały przy niezapiętym pasie kierowcy). A co do obwodów to zapomniałem o  poduchach - fotel i kurtyna - poduszka kierowcy może mieć 2 obwody (napełnianie "wstępne" i "dopełnienie") i w zależności od siły uderzenia odpalany jest jeden albo oba.
No to mi teraz dołożyłeś do pieca i dałeś do myślenia. Mam nadzieję, że pogoda się utrzyma znośna bo sprawdzanie czeka mnie pod chmurką.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Online Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 613
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty - dzisiaj pierwszy raz taki kom
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 19, 2018, 23:52:16 »
Więc tak: komunikatów już nie ma. Bez podłączania Lexii użyłem spreyu do styków dla 3 kostek. Jednej od poduszki kolanowej kierowcy (tam było najciężej bo preparat wpuściłem bez rozłączania kostki) oraz 2 kostki pod fotelami. Te rozłączałem choć miałem z tym problemy bo nie wiedziałem jak. Pomógł telefon który posłużył za lusterko. Na razie mam spokój. Podejrzewam, że to była kostka po mojej stronie ponieważ zawsze był komunikat czyli jak był kierowca.
Tego dnia położyłem też silikon do uszczelek. W samą porę bo następnego dnia były przymrozki :).
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.