Znalazłem listę pozycji, które mierzy aplikacja wraz z ich wyjaśnieniem. Wrzucam to tu wraz z tłumaczeniem na Polski dla sterownika DCM35_BR2 (wszelkie sugestie mile widziane – tłumaczenie bezpośrednio z aplikacji u mnie):
Revs – Obroty silnika
Coolant – Temperatura czynnika chłodzącego silnik
FanSpeed – Prędkość obrotowa wentylatora chłodnicy
Battery – Napięcie akumulatora
FuelTemp – Temperatura paliwa
Speed – Prędkość samochodu
Gear – Bieżący bieg
AccelPedalPos – Pozycja pedału przyspieszenia mierzona przez sensor
AirCPress – Ciśnienie w układzie klimatyzacji
AtmosphPress – Ciśnienie atmosferyczne mierzone przez ECU
AirManifold – Temperatura powietrza dolotowego na wejściu do kolektora dolotowego
AirFlowSensor - Temperatura powietrza dolotowego mierzona w przepływomierzu(??air flow sensor??)
TurboInstr – Zadana wartość ciśnienia doładowania osiągana w kolektorze dolotowym. Wartość zależy od prędkości silnika, obciążenia silnika, ciśnienia atmosferycznego i temperatury czynnika chłodzącego silnik.
TurboPress – Zmierzone ciśnienie doładowania. Wartość musi być bardzo blisko do wartości zadanej TurboInstr podczas jazdy ze stałą prędkością.
AirFlowInstr – Zadana wartość przepływu powietrza w mg/impuls
AirFlow – Zmierzona wartość przepływu powietrza w mg/impuls
TurboGeomInstr – Zadana wartość położenia łopatek zmiennej geometrii turbiny
TurboVarGeom – Odczytana wartość położenia łopatek zmiennej geometrii turbiny
AirMixerInstr – Zadana wartość mieszalnika powietrza
AirMixer – Odczytana wartość mieszalnika powietrza
EGRposInstr – Zadana wartość dla pozycji zaworu EGR
EGRpos – Odczytana wartość dla pozycji zaworu EGR
EGRbypassInstr – Zadana wartość bypassu zaworu EGR (??)
EGRbypassPos – Zmierzona wartość bypassu zaworu EGR
FuelPressInstr – Zadana wartość ciśnienia paliwa na listwie CR
FuelPress – Zmierzona wartość ciśnienia paliwa. Wartość musi być bardzo blisko do wartości zadanej
O2Mixture – (??) mieszanka obliczona przez sensor powietrza (??oxygen sensor)
O2heating – Wartość podgrzewania z sensora powietrza (??oxygen sensor)
FuelFlowReg – Wartość otwarcia elektrozaworu regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR
InjFlow – Przepływ paliwa przez obwód CR
TurboOCR – Wartość otwarcia elektrozaworu regulacji ciśnienia powietrza. Przy biegu jałowym wartość otwarcia jest zawsze maksymalna i czeka na początek przyspieszania auta.
FAPpressure – Różnica ciśnień pomiędzy dolotem do FAP a wylotem spalin z FAP. Wartość ta jest odzwierciedleniem poziomu zanieczyszczenia filtra FAP
FAPtemp – Temperatura spalin w FAP
FAPsoot – Ilość sadzy nagromadzona w filtrze FAP
FAPcinder – Stopień zanieczyszczenia filtra FAP sadzą, która nie może zostać wypalona w procesie regeneracji filtra FAP
FAPdeposits – Wartość całkowita w gramach dodatku (CER??) zgromadzona w FAP
LastRegen – Dystans przebyty od ostatniej regeneracji filtra FAP
Avg1Oregon – Średni dystans z ostatnich 10 regeneracji filtra FAP
FAPlifeLeft – Obliczony dystans do przejechania prze wymianą filtra FAP
FAPlife – Dystans przebyty od wymiany filtra FAP
FAPAdditiveRemain – Ilość dodatku pozostała w zbiorniku dodatku FAP. Wartość obliczona przez ECU
FAPAdditiveVol – Pojemność zbiornika dodatku FAP
Inj1Time – Czas wtrysku w milisekundach na pierwszym cylindrze
Inj2Time – Czas wtrysku w milisekundach na drugim cylindrze
Inj3Time – Czas wtrysku w milisekundach na trzecim cylindrze
Inj4Time – Czas wtrysku w milisekundach na czwartym cylindrze
CL – Wskaźnik wciśnięcia sprzęgła
BR – Wskaźnik wciśnięcia hamulca
INJ – Wskaźnik aktywnej strategii korekcji wtryskiwaczy
REGEN – Wskaźnik rozpoczęcia procesu regeneracji filtra FAP
EQUIP – Wskaźnik aktywowania załączenia odbiorników elektrycznych w celu podwyższenia temperatury spalin podczas regeneracji filtra FAP
Testy – Wentylator chłodnicy prędkość niska, Wentylator chłodnicy prędkość wysoka dla wentylatorów z zmienną prędkością, Testy wtryskiwaczy 1, 2, 3, 4, Zawór regulacji ciśnienia paliwa
Tipsy z aplikacji:
1. Podwójne kliknięcie w ekran włącza ustawienia
2. Dłuższe przytrzymanie wskaźnika powoduje możliwość jego przesunięcia lub zmianę na inny typ (??jednostkę)
3. Niektóre sensory jak np. temperatura FAP na DCM35 będzie pokazywana jako stałe 100stC jeśli temperatura jest poniżej 100stC
4. Można aktywować logowanie parametrów z sensorów do pliku w Ustawieniach aplikacji. To najprawdopodobniej spowoduje spowolnienie aplikacji
5. Jeśli częstotliwość odświeżania jest wolna postaraj się usunąć z monitoringu sensory, których nie potrzebujesz
6. Niektóre starsze ECU np. EDC15C2 są naprawdę wolne na komendy z aplikacji
7. Jeśli twój samochód nie posiada filtra FAP/DPF, usuń parametry monitorowania FAP z wyświetlacza dla poprawy komfortu używania aplikacji
Od siebie dodam tylko, że aplikacja jest naprawdę szybka na mojej komórce (Huawei Mate10Pro) i mimo wyświetlania wszystkich możliwych wartości i logowania ich do pliku co sekundę nie mam żadnych spowolnień o których pisze autor aplikacji. Wersja, którą posiadam w tym momencie to 1.47. Jest nowsza, ale nie wnosi dla mnie żadnych nowości a dodatkowo nie chce się sama aktualizować mimo posiadania Amazon AppStore. Muszę najpierw odinstalować bieżącą wersję i na jej miejsce zainstalować nową i poustawiać wszystko od nowa – a tego już mi się nie chce. Wiadomo, inne wersje aplikacji mogą mieć inne ustawienia, opisy itd. Napisałem to na podstawie mojej aplikacji.
Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje tłumaczenia opisów, jakieś tipsy, problemy to piszemy tutaj. Można będzie się podzielić logami z aplikacji. Może ktoś bardziej ogarnięty w temacie podpowie co nieco. Z racji mojej pracy zajmuję się silnikami, ale skala moich silników jest niewspółmiernie większa niż ta w naszych autkach, no i stopień skomplikowania jest niewspółmiernie mniejszy, dlatego też nie jestem w stanie dokładnie przetłumaczyć niektórych zwrotów (oznaczyłem je ??). Mam nadzieję, że to się komuś przyda.