Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 297636 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2125 dnia: Czerwiec 03, 2024, 14:32:23 »
o to to z pewnością ,
w sumie te silniki są chwalone albo  te bez blue
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2126 dnia: Czerwiec 03, 2024, 20:36:05 »
Wiem że olej tak gwałtownie nie spada - czasami utrzymuje sie dłużej , ale temp. cieczy wraca do normy wg zegarów i apki - oczywiście nie cisnę auta. Natomiast jak sie załączy wentylator to ciecz w ciągu kilkunastu sekund (15-30) spada tak jak pisałem, dzis padła do 97st, olej jeszcze zostaje z jedna kreska ponad normę, ale też spadło do 7 kresek . Nie mam w apce temp. oleju.
Wiązkę sprawdzić te od czujnika temp.oleju ?
Dodam jeszcze bo nie wiem czy ma to powiązanie czy nie ale klima cos nie do końca działa prawidłowo, dzisiaj dopóki sie nie rozgrzał chodziła normalnie tzn grzała bo rano było chłodno - jak tylko złapał temp. pracy przestała grzać tylko dmuchać chłodne powietrze - a temp. ustawiona na 23st a na zewn. 19st.

a i szczelność głowicy była sprawdzana  tymi zbiorniczkami wkładanymi do płynu - jest ok
Sprawdź dokładniej ten zanik ogrzewania, to objaw UPG tylko taki dość nieoczywisty. Testery niestety nie zawsze pokażą UPG.

 Jak dasz ogrzewanie na MAX i leci Ci zimne powietrze mimo wysokiej temperatury to zdecydowanie UPG lub mikropęknięcia w głowicy.
wracałem dzisiaj z pracy i w sumie cały czas grzało ustawiałem nawiew na zmianę Lo i Hi i działało, grzało dosyć mocno, to było na wyłączonej klimie, w sumie jazda ok. 25km Falenica-Targówek  , trochę w korkach, praktycznie całą drogę temp. 96-99, czasami do 105, ale nie było gdzie się rozpędzić powyżej 80. Jutro jak będę jechał do pracy zrobię to na włączonej klimatyzacji. i mam ok 2,5 km S2 od węzła do węzła.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2127 dnia: Czerwiec 04, 2024, 08:41:58 »
Panowie tak jak pisałem bez klimy grzanie chodzi elegancko, z klimą trochę gorzej grzeje ale zimne nie leci, podejrzewam że po stronie pasażera działa jeszcze gorzej ale chyba musze czynnik uzupełnić - wymienić bo nie było to robione od nowości  ...?


a zapytam dodatkowo: jaka powinna być temp. spalin? , po rozgrzaniu temp. sa ok. 240-340, ale dziś było 450 - czy to nie za wysoko ( przy prędkości 100-110 na krótkim odcinku, obr ok. 2000), zczytałem błędy i jest P2A00 Heated oxygen sensor (H02S)
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2128 dnia: Czerwiec 04, 2024, 10:10:49 »
Dalej szukaj cudów zamiast sprawdzić pompę wody
https://m.youtube.com/watch?v=Bd9LZUF-Kng

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2129 dnia: Czerwiec 04, 2024, 10:36:37 »
Michale, uwierz że bardzo poważnie biorę Twoje sugestie pod uwagę , dziś podjadę do swojego mechanika i również nakreślę mu Twoje uwagi.
Natomiast na 100% zajmę sie cytrynką po przyjeździe.  W czwartek rano  wylatuję i mam trochę innych spraw na głowie związanych z wyjazdem.

Nie ma sie co złościć, zbieram różne info które zauważam w aucie - moja cytryna w dalszym ciągu jest dla mnie zagadką - z reszta sami wiecie.

A myślisz że można jakiś sworzeń zastosować i zablokowac ten wirnik na ośce  w razie co?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2130 dnia: Czerwiec 04, 2024, 14:31:16 »
A jak wypadnie?

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2131 dnia: Czerwiec 04, 2024, 14:59:55 »
raczej to była luźna myśl , ale jakby to dobrze zrobić z głową to wytrzyma ;)
byłem u mechanika i sprawdzi pompę, jestem chyba na 20.06 umówiony na wymianę rolki napinającej to wtedy zerknie
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2132 dnia: Czerwiec 04, 2024, 16:20:20 »
W bluehdi tak jak innych 2.0hdi pompa jest na rozrządzie? W takim przypadku wymiana pompy to i przy okazji rozrząd lub przynajmniej pasek. U siebie w 2.2hdi kiedyś wymieniłem samą pompę wody to mi potem pół paska zeżarło. Nie wiem czy pompa była wadliwa czy pasek do starej pompy się ułożył inaczej. W każdym razie dobrze, że tam zajrzałem bo niedługo bym musiał remont silnika robić, a tak to tylko graty wymieniłem. Tamtą felerną pompę wymieniał mi mechanik i miałem podejrzenia czy czegoś nie schrzanił. Potem rozrządy zacząłem robić samemu i problemy się skończyły. Na szczęście w 3.0hdi pompa jest na pasku osprzętu, więc dużo łatwiej wymienić w razie czego.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2133 dnia: Czerwiec 04, 2024, 20:46:46 »
Trzeba zwrócić uwagę na pompy wody. Tam na filmie jest z plastikowym wirnikiem czyli te z tych tańszych Dayco, Dolz itp. Lepsze mają metalowy wirnik

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2134 dnia: Czerwiec 04, 2024, 22:11:32 »
Trzeba zwrócić uwagę na pompy wody. Tam na filmie jest z plastikowym wirnikiem czyli te z tych tańszych Dayco, Dolz itp. Lepsze mają metalowy wirnik
Akurat te tańsze jak DOLZ mają metalowy zwykle.  :D Te drogie często mają plastikowy... Cudowny SKF po 80k km już wyraźnie u mnie miał dość. Ten przebieg zrobiłem w 2,5 roku mniej więcej. Dayco to tylko paski miałem i były więcej niż ok. Pasek z SKF wyglądał najgorzej ze wszystkich jakie miałem.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2135 dnia: Czerwiec 05, 2024, 07:07:12 »
Nie mają bo akurat teraz montowałem Dolza. Kiedyś miały. Taka mała zmiana jakości. Metalowy masz np w Hepu ale to najwyższa półka.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2136 dnia: Czerwiec 05, 2024, 10:42:22 »
Nie mają bo akurat teraz montowałem Dolza. Kiedyś miały. Taka mała zmiana jakości. Metalowy masz np w Hepu ale to najwyższa półka.
To widocznie zależy do jakiego silnika. W lutym bodajże montowałem do swojego C5 DOLZ bo jako jedyna w sklepie miała wirnik w formie odlewu żeliwnego bodajże.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2137 dnia: Czerwiec 05, 2024, 13:49:39 »
czyli w razie co szukać na wirnika na metalu?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2138 dnia: Czerwiec 05, 2024, 20:24:51 »
raczej tak

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2139 dnia: Czerwiec 05, 2024, 21:29:39 »
Jeśli chodzi o wydajność pompy wody to materiał wirnika i jego kształt to jedno, a drugie to spasowanie wirnika w stosunku do bloku silnika. Im większa szpara między blokiem a wirnikiem tym bardziej spada jego wydajność. Żeby to jednak sprawdzić to trzeba zastosować jakiś patent, np. ze zwykłą plasteliną. Najpierw na starej pompie i potem dla porównania na nowej. Grubość sprasowanej wirnikiem plasteliny wokół otworu wodnego na bloku daje odpowiedź.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2140 dnia: Czerwiec 06, 2024, 12:55:40 »
Nie mają bo akurat teraz montowałem Dolza. Kiedyś miały. Taka mała zmiana jakości. Metalowy masz np w Hepu ale to najwyższa półka.
dolz leje na wałku. Tylko oryginał hepu albo pierburg. Oem też m plastikowy wirnik
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2024, 13:22:52 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2141 dnia: Czerwiec 06, 2024, 22:43:17 »
Nie mają bo akurat teraz montowałem Dolza. Kiedyś miały. Taka mała zmiana jakości. Metalowy masz np w Hepu ale to najwyższa półka.
dolz leje na wałku. Tylko oryginał hepu albo pierburg. Oem też m plastikowy wirnik
Ale czy to źle że plastikowy? Ogólnie niby wszyscy jesteśmy uprzedzeni do tego, ale chyba trochę przesadzamy. Jakoś to żyje i przypadki problemów z wirnikiem są raczej sporadyczne. Nowe auta często całe pompy wody mają z tworzywa...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 206
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2142 dnia: Czerwiec 06, 2024, 23:29:46 »
Skoro drugi interwał rozrządu to zwykle 100tkm to warto włożyć oryginał, bo tyle spokojnie wytrzyma a będzie najlepiej spasowany. Przynajmniej będzie spokój.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2143 dnia: Czerwiec 11, 2024, 08:04:05 »
I jak wyjaśniło się coś? Bo aż mnie ciekawi jaka była przyczyna

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2144 dnia: Czerwiec 17, 2024, 19:54:37 »
Panowie wróciłem dopiero z urlopu, jestem umówiony na 19.06.2024.
Byłem u mechanika i przekazywałem Wasze sugestie i w szczególności  Michała o pompie , i zgodził  z Waszym zdaniem i od tego zacznie diagnozę.  I tak musi wymienić napinacz bo już zdechł i hałasuje.
Akurat rozrząd robiłem u niego w lutym br. wiec jakby co to na gwarancji bo jego części i jego robocizna.
Będę sugerował założenie pompy metalowej Hepu lub pierburg jak piszecie.
Oczywiście dam znać na forum jak to się dalej potoczy.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm