Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Padł ROZRZĄD - POMOCY  (Przeczytany 6838 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Bujalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 2009
  • Miejscowość: Poznań
Padł ROZRZĄD - POMOCY
« dnia: Grudzień 11, 2018, 09:25:51 »
No i stało się wiem, że niektórzy mnie zjedzą ale zdarza się najlepszemu.
Moja 3 CYTRYNA padła z dwoma poprzednimi obchodziłem się jednak lepiej:(
Niestety z ostatniej podróży wróciłem na lawecie. Kompletnie zapomniałem o pasku.
Proszę o pomoc doświadczonych - moje dane silnik 2.0 benzyna 140 koni 2009 rok sedan.
Pytania:
- czy może silnik jest bezkolizyjny,
- od czego zacząć,
- jakie mniej więcej koszty naprawy silnika?
- polecane warsztaty - Włocławek, Toruń - okolice.
Proszę o porady


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2018, 09:29:26 »
Kolego tutaj masz cały opis, sytuacja podobna:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=114340.0

Co prawda diesel, ale można coś wywnioskować.

A z ciekawości - jaki przebieg? I czy był wcześniej wymieniany?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2018, 15:46:36 »
Trzeba zdjąć głowice. Silnik jest kolizyjny. W najgorszym wypadku 16 zaworów z prowadnicami do wymiany i tłoki, niewiadomą pozostaje czy  coś się KZFR nie  stalo.  A to objawi  się dopiero po złożeniu silnika do kupy. W tym wypadku lepiej poszukać innego silnika i zmienić w nim rozrząd. Silniki w EW10A ze starszych aut mogą mieć inne KZFR i w innym miejscu głowicy zawór sterujący. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Ale dla własnego bezpieczeństwa szukaj silnika z podobnych lat produkcji.    Mówię oczywiście o najgorszym możliwym scenariuszu. Ocena szkód możliwa jest dopiero po zdjęciu głowicy. Co byś nie wybrał i tak przekroczy 3000zł to pewne.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2018, 16:01:49 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2018, 22:06:07 »
Kolego tutaj masz cały opis, sytuacja podobna:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=114340.0

Co prawda diesel, ale można coś wywnioskować.

A z ciekawości - jaki przebieg? I czy był wcześniej wymieniany?


Nie ma co porównywać,w dieslu nie ma dużych strat, a w Pb po kolizji są duże straty.  Więc tema ma się ni jak.
Głowice trzeba zdjąc i ocenić straty, na pewno pokrzywiło zawory, oby tłoki były całe. Głowice można dorwać, albo tą remontować, wymienić zawory i prowadnice no i pewnie krzywki. Nowy rozrząd + pompa. Myślę, że 2000 - 2500 będzie kosztować wszystko.
Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2018, 22:37:14 »
Kolego tutaj masz cały opis, sytuacja podobna:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=114340.0

Co prawda diesel, ale można coś wywnioskować.

A z ciekawości - jaki przebieg? I czy był wcześniej wymieniany?


Nie ma co porównywać,w dieslu nie ma dużych strat, a w Pb po kolizji są duże straty.  Więc tema ma się ni jak.
Głowice trzeba zdjąc i ocenić straty, na pewno pokrzywiło zawory, oby tłoki były całe. Głowice można dorwać, albo tą remontować, wymienić zawory i prowadnice no i pewnie krzywki. Nowy rozrząd + pompa. Myślę, że 2000 - 2500 będzie kosztować wszystko.
Chyba za same graty... Z robotą przekroczy 3000 śmiało niestety. A jak na tłokach są odbite zawory to można szukać silnika już drugiego, bo nie wiadomo jak to zniosły korby. Już same ryzyko że uszkodziło się KZFR może zmienić koszt o 1000zł mniej więcej. Jedynie może zawory ssące uszkodziły się mniej... Bo w tłokach są lekkie wycięcia na nie. I w sumie tego jestem ciekaw. Chociaż szczerze wątpię aby tak dobrze było. Niestety smutne ale prawdziwe. Ale naprawdę ja podaję najgorsze scenariusze. Ale bardzo możliwe. Jeśli było dużo szczęścia to kilka zaworów i rozrzad. Ale za jakiś czas KZFR może się odezwać. Ja oczywiście rozważam opcje jeśli miałbym jeździć tym autem dalej... Czyli zrobić porządnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2018, 22:52:08 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2018, 22:59:27 »
Musimy zaczekać na werdykt mechanika. Kiedyś miałem taki przypadek, a le w Omedze, wymieniłem głowicę i po sprawie, oby tyle miał szczęscia kolega Sebastian.
Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2018, 23:06:33 »
Problem jest taki że do tego silnika o glowicę póki co ciężko... Nie pomaga fakt że były dwa typy tych glowic. Nie mam pojęcia czy są zamienne. Jak znajdziesz głowice to będzie w cenie niewiele niższej od silnika. Tu trzeba bardzo dużo szczęścia mieć.

Offline Andrzej Kulpa

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 393
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroemeryt - obecnie 19ty Citroen w stajni
  • Zainteresowania: moto-citro-zboczeniec
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2018, 23:08:17 »
Jak podasz vin to podam ci nimer głowicy

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2018, 10:52:23 »
Kolego sam sobie sprawdź po zarejestrowaniu na stronie, i po podaniu VIN:


http://public.servicebox-parts.com/

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2018, 11:24:28 »


Podaje VIN do ustalenia głowicy
VF7RDRFJC9L516735.
Pozdrawiam

Patrz załącznik

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2018, 12:46:11 »
Cena głowicy 0200FT - 10600,00zł -  !!! HORROR...

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2018, 15:22:47 »
Dziękuję za takie porady i sugestie przebieg 177 tys. Wstyd powiedzieć, że zrobiłem na tym pasku 120 tys.
23 lata posiadania aut i taki błąd - trudno.
Podaje VIN do ustalenia głowicy
VF7RDRFJC9L516735.
Pozdrawiam
120 tys. to normalny interwał wymiany paska w tym silniku. Nie powinien pęknąć sam z siebie, ze zużycia.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2018, 15:29:09 »
Ale po co wam nowa głowica? W starej koszt wymiany zaworów z prowadnicami może zrównać się z kosztem zakupu używanego całego silnika. Używaną głowice będzie ciężko dostać. Głowice zmienia się całą jak ma to ekonomiczne uzasadnienie i jest łatwo dostępna w używce.
Pasek sam z siebie nie pękł zapewne... Pomogła mu pompa wody znając zycie. A i wiek tego elementu mógł mieć wpływ.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2018, 15:39:40 »
Dziękuję za takie porady i sugestie przebieg 177 tys. Wstyd powiedzieć, że zrobiłem na tym pasku 120 tys.
23 lata posiadania aut i taki błąd - trudno.
Podaje VIN do ustalenia głowicy
VF7RDRFJC9L516735.
Pozdrawiam
120 tys. to normalny interwał wymiany paska w tym silniku. Nie powinien pęknąć sam z siebie, ze zużycia.
Czytaj ze zrozumieniem.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2018, 15:50:20 »
Dziękuję za takie porady i sugestie przebieg 177 tys. Wstyd powiedzieć, że zrobiłem na tym pasku 120 tys.
23 lata posiadania aut i taki błąd - trudno.
Podaje VIN do ustalenia głowicy
VF7RDRFJC9L516735.
Pozdrawiam
120 tys. to normalny interwał wymiany paska w tym silniku. Nie powinien pęknąć sam z siebie, ze zużycia.
Tylko że autor sam zrobił 120 tyś, a pisze, że nie wymieniał po zakupie, a jaki był przebieg  prawdziwy przy zakupie kto wie,  niby 57 tyś.  Tutaj są interwały 120 z trudnych warunkach czyli jazda w mieście,  krótkie odcinki,  sposób użytkowania, wysokie, niskie temperatury.  180 tyś to trasy  tak jak 240 w dizlu
Najważniejsze przynajmniej tak mi się wydaje,  czy silniki są zamienne z mk2 i jakie są różnice o ile są z mk3. Anglika mk2 kupi za grosze,  silnik też najlepiej jakby był jeszcze w aucie i była możliwość odpalenia.
MK2 od 2006 roku ale którego miesiąca to nie wiem. Powinny mieć ten sam typ głowicy. Teoretycznie.... Bo w praktyce może być inaczej.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 12, 2018, 15:55:53 »
Po co kupować silnik czy głowice? I tak nie wiadomo co się kupi.
Po zdjęciu głowicy z auta będzie wiadomo ile zaworów ucierpiało.Potem głowica do zabielenia i można składać na nowych częściach.Do kupienia zestaw rozrządu z pompą,wszystkie uszczelki i uszczelniacze wałków i zawory.Można też popychacze od razu kupić.Będzie spokuj na lata z klepaniem.
Raz tylko się spotkałem,że pękł wałek rozrządu ale to było Audi.
zawór wydechowy 21 pln/szt a ssący 18pln/szt.Popychacze INA po 25 pln.To ceny z pierwszej lepszej hurtowni.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2018, 16:53:14 »
No właśnie nie wiadomo jakie będą efekty po zdjęciu głowicy. I przeliczyć co się opłaci. Najgorsze w tym wszystkim może być to jak się złoży i będzie źle pracować, bo np. korba krzywa, albo KZFR uszkodzone. A że tak nie będzie nikt gwarancji nie da.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 12, 2018, 17:02:55 »
Korba od kolizji z zaworami nie wykrzywi się. Pokrzywią się zawory, ale korba nie.
Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 12, 2018, 17:12:20 »
Korba od kolizji z zaworami nie wykrzywi się. Pokrzywią się zawory, ale korba nie.
Zależy od konstrukcji silnika... A tego silnika po takim czymś jeszcze nie spotkałem. Zgadzam się z tym że trochę przesadzam. Bo naprawdę może się okazać że 4 zawory do wymiany i po zabiegu. Tu akurat mam prośbę żeby kolega po zdjęciu głowicy pokazał zdjęcie jak to się skończyło. Będzie dla potomnych, jak to się kończy.   
 Jestem tak nastawiony do takich napraw przez to że kiedyś dużo dłubałem przy mojej Skodzie. Ojciec mówił, zrób silnik bo w dobrym stanie.... Efekt był taki że ciągle coś nie chodził jak trzeba i tak na koniec go wymieniłem... Bo zerwał się łańcuch rozrządu. Niby wszystko było złożone jak należy. Momenty itp. pilnowałem wszystkiego. Prawda taka że faktycznie nie wiadomo co się kupi... Ale czasem warto podjąć to ryzyko.

Offline Sebastian Bujalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.0 2009
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2019, 11:58:46 »
Witam wszystkich jestem już po diagnozie i naprawie całość wyszła z wymianą oleju 3500.
A teraz szczegóły auto po zakupie miało wymieniony rozrząd przy przebiegu 50 tys. Teraz zrobiło 120 tys i teraz ciekawostka nie zerwał się pasek!!! Padła rolka która osiągnęła taka temperaturę że wtopila się i uszkodził obudowę rozrządu pasek był ok. Wymieniono zawory uszczelki zrobiono głowice nowy rozrząd z pompa płyny wszystkie wymieniono filtry i olej. Teraz chodzi ok. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 18, 2019, 18:26:12 »
Przyzwoite pieniądze pod warunkiem że zrobione na dobrych częściach :P

Povagowany

  • Gość
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 18, 2019, 19:33:14 »
Korba od kolizji z zaworami nie wykrzywi się. Pokrzywią się zawory, ale korba nie.
Dokładnie, szybciej tłok pęknie.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 19, 2019, 08:09:53 »
Witam wszystkich jestem już po diagnozie i naprawie całość wyszła z wymianą oleju 3500.
A teraz szczegóły auto po zakupie miało wymieniony rozrząd przy przebiegu 50 tys. Teraz zrobiło 120 tys i teraz ciekawostka nie zerwał się pasek!!! Padła rolka która osiągnęła taka temperaturę że wtopila się i uszkodził obudowę rozrządu pasek był ok.


Powiem Ci że trochę dziwna sprawa. Kto w nowym aucie wymienia rozrząd przy 50 tys km? Z rolką też się nigdy nie spotkałem, czyli rozumiem że już wczesniej uległa uszkodzeniu? Dziwne że jej nie było słychać po odpaleniu silnika? Kurcze, ja mam auto z Belgii i w książce mam wpis że rozrząd zmieniano przy 113 tys km, a teraz mam 142 tys, więc łudzę się że wpisu nikt nie podrabiał ( to nie podnosi wartości auta) i tak rzeczywiście było, ale z drugiej strony niepewność zawsze pozostaje.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 22, 2019, 17:32:58 »
MK2 od 2006 roku ale którego miesiąca to nie wiem. Powinny mieć ten sam typ głowicy. Teoretycznie.... Bo w praktyce może być inaczej.

Jeżeli już to od 2004r.,, od kiedy weszło mk2, silnik EW10A, wcześniej był EW10J4, różnił się tym że EW10A ma zmienne fazy rozrządu.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Padł ROZRZĄD - POMOCY
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 22, 2019, 21:08:34 »
MK2 od 2006 roku ale którego miesiąca to nie wiem. Powinny mieć ten sam typ głowicy. Teoretycznie.... Bo w praktyce może być inaczej.

Jeżeli już to od 2004r.,, od kiedy weszło mk2, silnik EW10A, wcześniej był EW10J4, różnił się tym że EW10A ma zmienne fazy rozrządu.
Silnik EW10A miał dwa typy... Główna różnica to zawór zmiennych faz w innym miejscu. Przesunięty o jakiś centymetr był. I właśnie od 2004 do okolic 2006 roku występowała inna, a od 2006 w górę inna. Myślę że ma to związek ze stosowaniem innego koła zmiennych faz. Że EW10J4 nie miał tego doskonale wiem.