Muszę się wtrącić bo to co panowie piszecie tooo... Przekaźnik świec to tak naprawdę moduł z tranzystorami wewnątrz (nie żadne styki) i te tranzystory są sterowane metodą PWM przez sterownik/kalkulator BSM (chyba) lub BSI nie mam dostępu do schematów. Taka metoda umożliwia płynną regulację energii dostarczonej do odbiornika, w naszym przypadku świecy żarowej. Na wyświetlaczu naszego mulimetra jeśli mierzymy napięcie będziemy obserwować zmianę napięcia, a tak naprawdę to widzimy tylko wartość "uśrednioną", dlatego napięcie 9V na świecy żarowej a 11,6 V na aku jest jak najbardziej poprawne. Przypominam że na świecy do mojego RHH 163 km jest napisane napięcie znamionowe 5V. Co do modułu świec żarowych to pokazywałem go na zdjęciach z mojej fotorelacji wymiany pompy sprzęgła, był schowany pod płytą bezpieczników i modułem BSM pod maską w tej czarnej skrzynce z elektryką.