Szyna CAN dla silnika leci od BSI w kolejności poprzez elektronikę zawieszenia, stąd moja sugestia "połączenia poza elektroniką zawieszenia". Potem z zawieszenia CAN leci do ecu silnika i reszty , ABS, ASR, skrzyni biegów....
Potrzebna diagnostyka szyn CAN w aucie, wykluczyć usterkę wszystkiego poza BSI zanim wyda się wyrok na BSI. Błąd komunikacji międzysystemowej wskazuje niestety na BSI...
Zapalanie auta przy braku komunikacji ecu z BSI + brak łącznosci z modułem kierownicy to zły pomysł. Auto ma nierozpoznany kluczyk i jest zablokowane immo.....
Ecu silnika ma szynę CAN i jednoprzewodową szynę diagnostyczną K ze złącza OBD. Więc (nie jestem pewny) ogolna diagnostyka odczyta błędy sterownika silnika po linii K natomiast kasowanie i pozostałe ustawienia robimy po CAN. Tak ja u Autora, jest komunikacja w ogólnej diagnostyce, natomiast nic nie zrobi po "wejściu w kalkulator".... Błąd U1118 mówi o kłopotach z łącznością CAN ecu.
Pozostałe problemy z pracą innych rzeczy (na innej szynie CAN) nie wróży dobrze, tym bardziej, że nie ma związku z wypadkiem...
Myślę, że potrzebne wsparcie "zewnętrzne" w diagnozie...bo na forum to możemy sobie pogadać.
EDIT: mam szatański pomysł....weź inne sprawne BSI i wsadź w miejsce swojego. Czy odzyskasz komunikacje z urządzeniami? Tak tylko do sprawdzenia Lexią, bez uruchamiania auta, bo napewno źle będzie działać (nie ustawione pod auto Autora)....