Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Złodziej prądu  (Przeczytany 2125 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Złodziej prądu
« dnia: Marzec 22, 2019, 18:41:40 »
Coś zżera prąd w cytrynie. Sądziłem, że to aku. Kupiłem nowy zapalił. Wyłączyłem silnik i zostawiłem cytrynie do rana zamknięta. Rano znowu to samo zero napięcia na aku. Z dnia na dzień coś się skichało i kradnie prąd. Macie jakieś pomysły? Elektryk sprawdził ładowanie i jest ok na inne nie miał czasu znienacka.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2019, 19:03:59 »
Miernik... Pozycja do mierzenia prądu (A) Wetknąć przewody w odpowiednie gniazda, wyciągaj bezpieczniki i zamiast nich wpinaj miernik. Znajdziesz złodzieja szybko.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2019, 19:27:21 »
jak nie znajdziesz w bezpiecznikach sprawdź czy alternator nie żre prądu
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2019, 20:10:43 »
Masz może alarm z syrenką posiadającą własne zasilanie (wbudowany aku)?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2019, 20:39:09 »
Alarm mam fabryczny. Nie bardzo się znam na elektryce. Nie bardzo wiem co Piotr miał na myśli.
Byłem u elektryka po kupnie aku i powiedział, żebym odlanczal na noc klemy. Eureka!

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2019, 22:07:12 »
Ustawiasz miernik uniwersalny na pomiar prądu. (Ampery) Amperomierz wspinasz szeregowo w obwód. Czyli najprościej masz, jak zastąpisz bezpiecznik miernikiem. Jeśli wartość będzie wysoko, znajdziesz swojego złodzieja. A że prąd dość szybko Ci upływa, radzę zaopatrzyć się w miernik ze skalą do 20A ( niestety są droższe) ale i takim za 20zł powinieneś sobie poradzić. I początek poszukiwań kieruj w stronę bezpiecznika pompy hydro lub wspomagania. (Bezpieczniki Maxi pod BSM) Bo upływ masz spory, a bezpiecznika nie przepala... Czyli musi on być na tej linii raczej wysokiej wartości.

Kolega też dobrze podpowiada, alternator czasem też potrafi kraść prąd, przez uszkodzony mostek prostowniczy.

 Nie mam pewności... Czy układ grzania świec żarowych jest zabezpieczony bezpiecznikiem? Nigdy w HDi'ka się mocno nie zgłębiałem. Bo akurat tam może nie być bezpiecznika, i prąd może uciekać przekaźnikiem.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2019, 22:36:54 »
Ustawiasz miernik uniwersalny na pomiar prądu. (Ampery) Amperomierz wspinasz szeregowo w obwód.


Aleś wytłumaczył laikowi...
Miernik ustawiasz na max A prąd stały
Połączenie ma być takie:
Wejście bezpiecznika - Bezpiecznik - Miernik - Wyjście bezpiecznika

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 22, 2019, 22:40:35 »
Ustawiasz miernik uniwersalny na pomiar prądu. (Ampery) Amperomierz wspinasz szeregowo w obwód.


Aleś wytłumaczył laikowi...
Miernik ustawiasz na max A prąd stały
Połączenie ma być takie:
Wejście bezpiecznika - Bezpiecznik - Miernik - Wyjście bezpiecznika
Uznałem że: stały to jest oczywiste.

 Po co Ci ten bezpiecznik tam jeszcze? I tak będzie miał większą wartość niż to co wytrzyma miernik... Nic on nie da, a jak ma upalić miernik to upali. Dlatego dla początkujących najlepszy tani.  :D

 wejście z wyjściem może zamieniać wynik będzie jedynie na - lub +

 Ważne żeby samochód miał BSI w trybie "uspania" żeby pompą hydro nie sterował. Bo to ubije miernik.

 Oczywiście jeśli zabraknie skali na mierniku pomiar przerwać trzeba szybko.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 22, 2019, 22:54:07 »
Jutro obadam temat. Dziękuję za wskazówki.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2019, 06:43:27 »
To samo możesz zrobić odpinajac masę i pomiędzy masę a minus akumulatora wpinasz miernik. I potem ta sama sytuacja, wyciągasz bezpiecznik i patrzysz czy spadł pobór prądu.
Z tego co kojarzę jakiś minimalny pobór będzie do podtrzymania radia czy jeśli jest alarm ale minimalny.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2019, 06:45:57 »
To samo możesz zrobić odpinajac masę i pomiędzy masę a minus akumulatora wpinasz miernik. I potem ta sama sytuacja, wyciągasz bezpiecznik i patrzysz czy spadł pobór prądu.
Z tego co kojarzę jakiś minimalny pobór będzie do podtrzymania radia czy jeśli jest alarm ale minimalny.
Dokładnie, problem w tym że upływ jest dość duży. Miernik może nie znieść tyle czasu tego przepływu prądu.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2019, 19:01:15 »
Miałem Xantie, miałem podobny problem.Zrobiłem to trochę prościej niż sugerują koledzy.
Rozpiąłem klemę "-" od aku i pomiędzy klemę i aku włożyłem długi, cienki przewód zakończony żaróweczka ( u mnie wystarczyła zwykła 5W "z wąsami").I wyciągałem i wkładałem kolejne bezieczniki aż po wyjęciu jednego z nich żarówka wyraźnie przygasła.Nie pamiętam co było powodem, ale jest to najprostszy sposób.Kabel zakończony żaróweczką pociągnąłem od aku do kabiny.

pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2019, 20:04:31 »
Miałem Xantie, miałem podobny problem.Zrobiłem to trochę prościej niż sugerują koledzy.
Rozpiąłem klemę "-" od aku i pomiędzy klemę i aku włożyłem długi, cienki przewód zakończony żaróweczka ( u mnie wystarczyła zwykła 5W "z wąsami").I wyciągałem i wkładałem kolejne bezieczniki aż po wyjęciu jednego z nich żarówka wyraźnie przygasła.Nie pamiętam co było powodem, ale jest to najprostszy sposób.Kabel zakończony żaróweczką pociągnąłem od aku do kabiny.
Tak to też jest dobry sposób.  ;)

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Złodziej prądu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2019, 20:33:16 »
Chyba najbardziej dla mnie zrozumiały hehhe

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka