Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu  (Przeczytany 6715 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Fudal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive Tourer 2.2 HDI 204KM
  • Miejscowość: Libiąż
2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« dnia: Maj 29, 2019, 20:05:45 »
Przytrafił się dość nietypowy problem, turbina rozkręca się od ok. 3tys obrotów, poniżej jest muł jakby było ze 70KM mniej. Żaden błąd na desce nie wyskakuje. Jeździć się da bez problemu, bo skrzynia zredukuje i od tych 3tys przyspiesza już ok.
Diagbox wyłapuje błąd P0299 Usterka regulacji ciśnienia turbosprężarki (Ciśnienie powietrza niższe od zadanego).Przy testowaniu poszczególnych podzespołów (egr, zmienna geometria, czujniki) przy zgaszonym silniku brak usterek, testy przy zapalonym silniku wszystko ok, oprócz testu turbosprężarki, tutaj wychodzi błąd - "Przewód elastyczny powietrza odłączony". Wszystkie węże posprawdzane, wyglądają ok, przy chwilowym zatkaniu dolotu węże się zasysają - o ile to coś podpowiada ;).Idźmy dalej - podciśnienia, w tym silniku jest tylko jeden przewód podciśnienia, wpinając ręczną pompkę podciśnienia do tego przewodu od strony elektrozaworu można sterować grzybkiem, gruszką czy jak to nazwać. Jednak na postoju "gazując" gruszka się nie rusza, czy po przekroczeniu pewnych obrotów nie powinien się otwierać/zamykać? Podłączając pompkę niejako równolegle manometr pokazuje całe zero, czy silnik zgaszony, odpalony, czy "gazowany". Elektrozawór prewencyjnie podmieniony, ale bez rezultatów. W jaki sposób elektrozawór powinien sterować podciśnieniem? Czy jeżeli jest jednak gdzieś dziura w dolocie to elektrozawór nie będzie sterował podciśnieniem?
Pomóżcie ogarnąć problem, bo znając życie odstawiając auto do lokalnych magików (terminy pozajmowane na 2 tygodnie do przodu), zabawa się zacznie od wymiany turbiny za miliony ;),

« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2019, 22:49:44 wysłana przez Dariusz Kłeczek »

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2019, 20:41:13 »
układ powietrza za turbina szczelny?   wszystkie złącza, intercoler ? ilości powietrza na przepływce w normie? 
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2019, 21:20:43 »
Po odpaleniu auta gruszka powinna wciągnąć sztangę.

Offline Maciej Fudal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive Tourer 2.2 HDI 204KM
  • Miejscowość: Libiąż
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2019, 20:53:41 »
Po odpaleniu auta gruszka powinna wciągnąć sztangę.

Przy pierwszym odpaleniu rzeczywiście sztanga wciągnięta, kilka razy przegazowany i przy każdym następnym odpalaniu sztanga nie jest wciągana.

układ powietrza za turbina szczelny?   wszystkie złącza, intercoler ? ilości powietrza na przepływce w normie? 

Układ powietrza szczelny, przynajmniej sprawdzony, nie ma żadnych pęknięć, złącza też wszystkie wyglądają ok, intercooler nie sprawdzony jeszcze, sprawdzony jedynie z zewnątrz tyle ile widać z góry i z dołu, nie ma śladów oleju, nie bardzo wiem jak go sprawdzić bez wyciągania, a wyciągnięcie wiąże się z rozebraniem całego przodu (zderzak, chłodnica wody itp), chyba że jest jakiś myk na to?

Ilości powietrza na przepływomierzu nie sprawdzona, błędu żadnego nie ma, jutro się podepnę i sprawdzę.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2019, 13:07:24 »
Trzeba wydać pare złotych na aplikację FAP citroen oraz jakiś ELM z tych lepszych za ok. 40-50PLN i zrobić logi na postoju i w czasie jazdy dla turbo, egr, klapa, przepływka, ciśnienie w dolocie. Będziesz miał jak na dłoni zadane ustawienia oraz wykonane. Być może czujnik ciśnienia padl albo przepływka, ale to ciężko powiedzieć bez danych. EGR działa prawidłowo? Za późnie wstawanie turbiny z reguły winna jest przepływka, ale na 100% to jak byś miał jakąś na podmiankę, aby sprawdzić, bo mogą też być inne rzeczy typu EGR, czujnik, itp.

Offline Maciej Fudal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive Tourer 2.2 HDI 204KM
  • Miejscowość: Libiąż
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2019, 18:11:09 »
FAP i ELM na pokładzie, ale jakoś się zafiksowałem na diagboxie.

Pomiary zrobione FAPemJakbym mógł prosić o rzucenie okiem  :)
Pierwsze zrzut - na postoju


Drugi zrzut, but na "zablokowanym" 3 biegu (tu brak doładowania jest najbardziej odczuwalny) od 1500 obrotów aż do zmiany przez automat na 4 bieg przy max obrotach.


Trzeci zrzut to samo co drugi ale od prędkości 0km/h po zmianie na 3 bieg przez automat, przerzucone na manual


Czwarty zrzut na postoju po całej akcji


Przy maksymalnym bucie "nareszcie" pojawił się "engine fault: repair needed" błędy zapisane w kompie to:

Jak mnie poniosło z tymi zrzutami, to dajcie znać  ;)

 

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2019, 19:11:07 »
Teraz lepiej. Błąd wskazuje na problem z regulacją doładowania turbiny, tak jakby się zacinało w niektórych momentach. Widać duże różnice w przepływach powietrza oraz doładowaniu pomiędzy zadanym a zmierzonym. Może być tak, że egr się nie zamyka do końca, chociaż tu jest raczej czujnik położenia, więc powinien to wykryć a tam jest OK. Sprawdź szczelność układu dolotowego na początek. Potem przepływka a na koniec turbina.Trzeba też porozpinać wtyczki i spojrzeć czy tam jest czysto, bez jakiegoś nalotu. Do sprawdzenia pozostaje też czujnik doładowania, bo jak on pokazuje głupoty to też wszystko będzie wariować oraz sprawdź czy któraś rurka od podciśnienia nie jest gdzieś uszkodzona albo coś wypięte. Było coś ostatnio robione w aucie w okolicach silnika?

Offline Zbigniew Iwanicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.2HDI (204KM), C2 VTR 1.4 (8V) LPG
  • Zainteresowania: kino
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2019, 22:37:18 »
Może usterka aktuatora albo samej kierownicy w TS?? Może na niskich nie domyka łopatek kierownicy i słabo rozpędza turbinę - brak mocy, albo nie otwiera ich na wysokich obrotach aby ograniczyć jej prędkość. Aktuator - nieszczelny tłok, problem ze sprężyną (za słaba już) albo zabrudzona kierownica łopatek zm geo turbiny.
[EDIT] Sorry, właśnie sprawdziłem i u ciebie zm geo jest sterowana nie podciśnieniem, ale elektrycznie, więc "nieszczelność tłoka aktuatora' lub "problem ze sprężyną nie będzie występował. To nie zmienia jednak tego że sam aktuator na turbosprężarce może mieć usterkę.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2019, 23:10:12 wysłana przez Zbigniew Iwanicki »

Offline Maciej Fudal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive Tourer 2.2 HDI 204KM
  • Miejscowość: Libiąż
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 01, 2019, 00:02:27 »
Było coś ostatnio robione w aucie w okolicach silnika?

Ostatnio były robione końcówki drążków i przy okazji zleciłem, filtry i oleje, ale po tym serwisie zrobiłem jakieś 700-800km do pojawienia się problemu.

Niby posprawdzałem wszystkie węże, na "oko" nie widać żadnych pęknięć, śladów po oleju też na nich nie widać, zawsze coś tam tego oleju w przewodach jest, może by go wypchało, przewody podciśnienia sprawdzone, zostaje przepływka, chyba że intercooler jednak ma dziurę, czyli bez wyjęcia się nie obejdzie.

To nie zmienia jednak tego że sam aktuator na turbosprężarce może mieć usterkę.

Test zmiennej geometrii w diagboxie przechodzi bez błędu.

Offline Zbigniew Iwanicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.2HDI (204KM), C2 VTR 1.4 (8V) LPG
  • Zainteresowania: kino
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2019, 01:18:54 »
Gdzieś w instrukcjach masz coś takiego odnośnie sprawdzenia TS:
- na postoju, pedał wciśnięty i 2500 obr - ciśnienie doładowania 0.3bar (względne) = 1.3bar (bezwzględne) = 1300 w tej aplikacji
- pedał do dechy - ciśnienie ok 1.3 bar (max 1.6bar) - względne = 2.3bar (bezwzgl) = 2300mbar w aplikacji
Ciśnienia poniżej = sprawdzić nieszczelności przed i za i na: turbinie, chłodnicy powietrza, kolektorze dolotowym
Ciśnienia powyżej = sprawdzić regulację ciśnienia doładowania na TS = aktuator i mechanizm zm geo
Generalnie powinno się to sprawdzać manometrem ze specjalnym adapterem - trójnikiem do podpięcia manometru i czujnika do miejsca pomiarowego. Wtedy można również porównać wartości na manometrze i w programie diagnostycznym i wyeliminować usterkę czujnika ciśnienia, ale z racji braku "osprzętu" trzeba sprawdzać na oprogramowaniu
Jeżeli będą jakieś inne wartości od powyższych, to moim zdaniem najtaniej na początek będzie wymienić czujnik ciśnienia doładowującego i jeszcze raz sprawdzić czy zaszły jakieś zmiany.
[EDIT] Generalnie to nie wiem na czym dokładnie polega ten test aktuatora, ale podejrzewam że tylko na tym czy "macha" w ogóle i czy do położeń skrajnych. Pewnie sam test wymusza ruch mechanizmu i tylko sprawdza czy same  skrajne wartości sygnału ze sprzężenia zwrotnego są właściwe, a nie powie ci czy wartości pomiędzy są też OK. No, ale jak macha to pewnie na 99% jest OK.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2019, 01:34:52 wysłana przez Zbigniew Iwanicki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 01, 2019, 01:37:06 »
Można jeszcze dla wyeliminowania zaślepić EGR testowo.
Lexia, VCDS, MPPS

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 01, 2019, 11:18:13 »
A podciśnienie jest ?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 746
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 01, 2019, 21:20:44 »
Trzeba uściślić, że w tym silniku jest turbina MHI sterowana nie podciśnieniem ale modułem zabudowanym na obudowie turbo. Moduł przesterowuje kierownice dźwignią wysterowaną elektrycznie z modułu.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2019, 21:41:39 »
a czy mi się wydaje ze przepływ powietrza rozjeżdża się z  tym co powinno być?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2019, 21:43:31 »
Trzeba uściślić, że w tym silniku jest turbina MHI sterowana nie podciśnieniem ale modułem zabudowanym na obudowie turbo. Moduł przesterowuje kierownice dźwignią wysterowaną elektrycznie z modułu.

Czyli znając życie trzeba będzie wymienić całą turbinę, bo pewnie moduł nie występuje jako osobna część.

Offline Zbigniew Iwanicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.2HDI (204KM), C2 VTR 1.4 (8V) LPG
  • Zainteresowania: kino
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2019, 23:40:37 »
a czy mi się wydaje ze przepływ powietrza rozjeżdża się z  tym co powinno być?
To raczej chyba otwierani i zamykanie EGR wpływa na takie odczyty.


Spójrz za to na TurboGeomInstr, TurboVarGeo, TurboInstr, TurboPress. Podejrzewam że TurboInstr to wartość ciśnienia odczytana z czujnika. Zauważyłeś jak ciśnienie rośnie aż do 2900?? To jest 1.9bar (ciś względne)...za dużo - max 1.6bar. TurboPress - podejrzewam że to jest wartość która powinna być (referencyjna). Oczywiście jeżeli te wartości są podane w milibarach...
W jednej z tabel geometria ma jakąś "czkawkę", w drugiej w miarę ok.
Czujnik może najpierw???...a jak nie pomoże, to TS na sprawdzenie i ewentualny remont.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2019, 06:55:27 »
Odwrotnie. Turboinstr - ciśnienie zadane. Turbopress - w ciśnienie odczytane z czujnika. Pzdr

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Zbigniew Iwanicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.2HDI (204KM), C2 VTR 1.4 (8V) LPG
  • Zainteresowania: kino
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 02, 2019, 12:24:49 »
Raczej powinno tak być, ale zauważ jak zmieniają się te wartość. TurboPress zmiany są  z dokładnością do dziesięciu mbar, natomiast TurboInstr wartości są dużo dokładniejsze - dokładność do jedności. Podejrzewam że to błąd w samej aplikacji - powinno być na odwrót być może. Tym bardziej że instrukcja mówi o max ciśnieniu względnym 1.6bar - TurboPress dochodzi płynnie do 2540 mbar = 1.54bar względne. Za wysokie ciśnienie może być spowodowane za dużym przymknięciem łopatek kierownicy spalin - łopatki kierownicy tworzą dyszę która przyspiesza prędkość spalin wpadających na wirnik turbiny, a tym samym ją szybciej obracają, a z tego wynika większa prędkość wirnika sprężarki=większe ciśnienie. Normalnie łopatki kierownicy spalin powinny być bardziej otwarte, aby w przedziałach większych prędkości obr silnika ograniczać rozpędzanie się turbosprężarki. VGT ma zapewniać lepsze doładowanie przy mniejszych prędkościach silnika - niwelować tzw lag - i ograniczać przeładowanie (ciśnienie doładowania) dla wyższych prędkości i przy wyższym obciążeniu. Przykładowe uszkodzenie mechanizmu zm geo to np wyrobiony otwór pina sterującego (popychającego) na pierścieniu kierownicy spalin - aktuator normalnie wysterowuje TS natomiast pierścień będzie działał w ograniczonym zakresie - .

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 02, 2019, 19:37:59 »
Może i tak. Ale z tego co ja widziałem u siebie w aplikacji to właśnie Turbopress podąża za turboinstr. A nie odwrotnie. Masz rację co do reszty. Może w wersji, którą posiada kolego (mówię o sterowniku silnika) jest błąd w aplikacji. Niestety kiepsko teraz u mnie z netem przy norweskich fjordach, ale u mnie w 163KM turbopress podąża za turboinstr.

Offline Maciej Fudal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Libiąż
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive Tourer 2.2 HDI 204KM
  • Miejscowość: Libiąż
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2019, 14:42:42 »
Kilka dni bez netu, a tu taka dyskusja się wywiązała, czyli jedna może się okazać że trzeba będzie iść w koszty  :( . Póki co podrzucam dane z testu TS o którym pisał Zbigniew Iwanicki:

Dręczy mnie jednak sprawa testów w Diagboxie, rzeczywiście nie są aż tak miarodajne jakby się wydawało?
Test turbosprężarki robiony przez Diagboxa polega na tym że na postoju na pracującym silniku wkręca się na 1500 obrotów i chwilę utrzymuje, potem zwiększa do 2500 i następnie do 3500. Tak jak pisałem wcześniej rezultatem tego testu była informacja "Przewód elastyczny powietrza odłączony". No chyba że faktycznie jest jakaś dziura, ale tak niewielka że jej nie widać, nie da się "wymacać", ale czy powodowało by to aż takie problemy z doładowaniem?

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 04, 2019, 13:09:36 »
 jak cała para idzie w gwizdek zamiast do kotła :) jeśli są nieszczelności to nie ma prawa działać
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Adam Lipiecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 2.2 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Różne rzeczy :)
  • Miejscowość: Jasło
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2020, 09:23:30 »
Witam,


Nic nie ruszyło w tym temacie? Mam właśnie bardzo podobny objaw, turbina włącza się w okolicach 3000 obr./min.
U mnie jednak zaczęło się od tego, że turbina w ogóle się nie włączała, dopiero po wymianie przepływomierza zaczęła
działać, jednak dopiero przy obrotach, które podałem wyżej... Może ktoś ma jakąś sugestię jak to ugryźć?

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2020, 16:53:38 »
jak cała para idzie w gwizdek zamiast do kotła :) jeśli są nieszczelności to nie ma prawa działać
Zgodził bym się z kolegą, z logów wygląda to na nieszczelność za turbo, sama regulacja turbiny widać że śmiga elegancko, egr zamkniety i brak błędów, ciśnienie na listwie CR trzyma elegancko, natomiast nie osiąga zadanego ciśnienia doładowania i to poczawszy od niskich obrotów.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2020, 17:19:10 wysłana przez Krzysztof Jarosz »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2020, 16:59:23 »
Witam,


Nic nie ruszyło w tym temacie? Mam właśnie bardzo podobny objaw, turbina włącza się w okolicach 3000 obr./min.
U mnie jednak zaczęło się od tego, że turbina w ogóle się nie włączała, dopiero po wymianie przepływomierza zaczęła
działać, jednak dopiero przy obrotach, które podałem wyżej... Może ktoś ma jakąś sugestię jak to ugryźć?
Może turbo było regenerowane? Takie efekty dają "chińskie" wirniki turbo.

Offline Adam Lipiecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Jasło
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 2.2 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Różne rzeczy :)
  • Miejscowość: Jasło
Odp: 2.2 hdi 204KM - turbina nie kręci od dołu
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2020, 08:01:10 »
Witam,


Turbina w 100% oryginalna, samochód posiadam od 2014 roku i przebiegu ok. 70.000 km. Logi pochodzą z pomiarów samochodu kolegi, który rozpoczął ten temat, więc trudno powiedzieć jak będą się miały do tego wyniki jakie pokaże badanie mojego samochodu. Miałem nadzieję, że sprawa założyciela tego tematu znalazła jakiś pozytywny finał i być może będzie on w stanie coś podpowiedzieć.
W każdym razie dzięki za rady, jadę dalej z tym koksem, może w końcu trafimy na jakiś konkret z mechanikiem.


Pozdrawiam!