Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje  (Przeczytany 2447 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Świderski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, muzyka
  • Miejscowość: Oleśnica
C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« dnia: Wrzesień 20, 2019, 09:58:52 »
Witam wszystkich!


Prosze Was o rade.
Jadąc "normalnie", czyli obroty do max 2500, skrzynia zachowuje sie przepięknie, wrzuca każdy bieg bez problemu. Natomiast gdy tylko wcisne pedał gazu mocniej od 3 biegu do 6, jest problem ze wrzuceniem kolejnego biegu do momentu osiągnięcia 4500-5000 obrótów lub odpuszczenia do 2-2,5k obrotów. Brak szarpania albo innych objawów. Cisienie w oponach zgodne(opony troszke słabsze już, tylko czy to może mieć znaczenie?)
Wymieniłem 2 razy statycznie olej(licznik wyzerowany) byl już ciemny.
w diagbox błedów brak, Zrobiłem reset skrzyni i na nowo przyuczenie przez 100km. W zeszłym tyg byłem u magika, który stwierdził, że wysypał sie soft, ale do końca nie jestem pewny czy to prawda, bo w ASO sprwdzili, że mam aktualny.
Miałem już kiedys taka Cytrynke i wydaje mi sie że ta jest troszke "słabsza" czy wg Was może być np. wina przepływomierza?(chociaż błedów brak) że skrzynia "zapomina" wrzucać wyzszy bieg?
Dodam jeszcze, że przy wysokich obrotach jadać na tym nizszym biegu, swobodnie moge wrzucić wyższy bieg ręcznie z opcji manuala.


Prosze o pomoc, moze ktos spotkał się już z czymś podobnym, albo da mi namiar na specjaliste w ASB. Mieszkam koło Wrocławia, ale moge podjechać nawet do Szczecina :)
z góry dziekuję!


Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2019, 12:05:11 »
Moim zdaniem jest to normalne. Po prostu jak mocniej ciśniesz przechodzi w tryb jak po guziku sport i wtedy ciągnie do wyższych obrotów.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2019, 13:53:01 »
Daj jej trochę czasu na przyuczenie. W dużym wątku o AM6 jest opisana procedura jak przyuczać skrzynię.
Cierpliwości.
Podczas swoich doświadczeń po resecie licznika też miałem przesadne przeciąganie na niektórych biegach. Moim zdaniem kwestia spokojnej adaptacji i samoprzyuczenia skrzyni.

Floating on ;)

Offline Krzysztof Świderski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, muzyka
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2019, 14:32:35 »
Marcinie co masz na myśli "przeciąganie"?


ale dlaczego czasami z 5 na 6 potrafi zmienić przy 3000 obrotów? a z 4 na 5 tylko przy 2-2,5k, a pozniej dopiero przy 4500 ?
ile myślicie trzeba ja przyuczać? ciągle jeździć do 2500 obrotów? tak delikatnie?


Czy wg Was jest sens ponownie wgrywać soft do skrzyni?


Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2019, 21:46:27 »
Zdecydowane wciśnięcie gazu na dłuższą chwilę oznacza dla sterownika, że jest dynamiczna sytuacja na drodze (wyprzedzasz, włączasz się do ruchu) więc nie zmienia biegów, żeby być przewidywalnym dla kierowcy. Fakt - po odpuszczeniu jeszcze długo utrzymuje się w tym "dynamicznym" trybie, zdecydowanie za długo, no ale to po prostu cecha w tym wypadku.

Co do zmiany biegów, to zależy od obciążenia. U mnie na płaskim i przy spokojnej jeździe 6 bieg wrzuca przy 71km/h. Przy lekkich pochyłościach potrafi zmieniać przy 75, albo i wyżej. Koń szybciej widzi górę niż woźnica. ;D

U mnie soft skrzyni nie był raczej aktualizowany od momentu produkcji (2010). Ktoś się orientuje, czy w ogóle jest jakiś nowszy?

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2019, 22:46:09 »
Ja dziękuję za taką przewidywalność. Często przecinam dwupasmówkę i w momencie gdy pojawia się luka muszę zdecydowanie przyspieszyć, żeby zdążyć przed kolejnymi autami. Wciskam gaz i co? Auto przez całe skrzyżowanie jedzie na jedynce wyjąc i nie rozpędzając się, zamiast wrzucić kolejny bieg. I tak jak zauważyłeś, odpuszczenie pedału nie pomaga.
A auta na głównej są coraz bliżej mojego boku...
Po 2-3 takich sytuacjach nauczyłem się NIE wciskać gazu do oporu przy dynamicznym ruszaniu. Tylko co by się stało, gdybym miał mniej szczęścia i auto na głównej nie przyhamowało...
Jako wieloletni użytkownik manuala uważam, że to najgorsza cecha automatu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2019, 07:13:26 »
To nie cecha automatu tylko tego modelu. Wykryłeś tzw zmulacz w silniku 163 KM.Wystarczy dać pedał gazu max do połowy i auto będzie normalnie ruszało tzn dynamicznie. Jak dasz gaz powyżej połowy to jest włączany ogranicznik momentu.Druga sprawa dwójkę powinien szybko wbijać. U mnie fakt że mam inny silnik dwójka wskakuje niemal od razu, wystarczy że lekko ruszę

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2019, 10:35:28 »
Ja dziękuję za taką przewidywalność. Często przecinam dwupasmówkę i w momencie gdy pojawia się luka muszę zdecydowanie przyspieszyć, żeby zdążyć przed kolejnymi autami. Wciskam gaz i co? Auto przez całe skrzyżowanie jedzie na jedynce wyjąc i nie rozpędzając się, zamiast wrzucić kolejny bieg. I tak jak zauważyłeś, odpuszczenie pedału nie pomaga.
A auta na głównej są coraz bliżej mojego boku...


W takim wypadku gaz do dechy. Przy 5k obrotów wrzuci kolejny bieg. Jak odpuszczasz gaz w tej sytuacji to nawet przy zmianie biegu byś się za bardzo nie napędził.

Offline Krzysztof Świderski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, muzyka
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 23, 2019, 08:38:15 »
Panowie,


podpowie mi ktoś czy jest sens wgrać ponownie ten sam soft? A możliwe jest, że to jest ten problem powiązany z przepływomierzem, EGR czy FAP'em?
czy sprawdze to Diagboxem ?


Wczoraj jechałem normalnie przyspieszając i wszystko było dobrze to 5 biegu- 6 już nie chciała skrzynia wrzucić..


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2019, 09:11:20 »


Panowie,

podpowie mi ktoś czy jest sens wgrać ponownie ten sam soft? A możliwe jest, że to jest ten problem powiązany z przepływomierzem, EGR czy FAP'em?
czy sprawdze to Diagboxem ?
Wielokrotnie było mówione że ogromny wpływ na pracę skrzyni ma sam silnik. Nie tylko te elementy które wymieniłeś, wpływ ma również ciśnienie w oponach, stan zawieszenia.
Diagboxem możesz sprawdzić czy parametry zadane i odczytane się pokrywają - będziesz miał już jakąś wiedzę.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:14:55 »
ogromny wpływ na pracę skrzyni ma również stan zawieszenia.

eee...ale... że jak?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2019, 20:44:30 wysłana przez Piotr Wolfowicz »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 2011r 163KM, 160 tyś km AM6-skrzynia wariuje
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:09:49 »
ogromny wpływ na pracę skrzyni ma również stan zawieszenia.

eee...ale... że jak?
Piotrze dlaczego cytując, modyfikujesz moją wypowiedź ?

Ogromny wpływ na pracę skrzyni ma sam silnik, natomiast osobiście miałem poszarpywanie skrzyni, które ustapiło po wymianie zerwanych tulei wahacza.