Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Witam pilot do c5 2005  (Przeczytany 10591 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 03, 2019, 18:17:33 »
Wszystko jest do zrobienia, ale jak piszesz jest to nieopłacalne. Wymiana BSI na inny model, rzeźba w kablach, zgranie wszystkiego to kupy, tylko po to żeby mieć pilot nowszego typu jest bezsensowne.
Taniej i prościej jest zamontować uniwersalną centralkę z pilotami, lub skorzystać z rad jakie podałem wcześniej.
Jestem niemal pewien, że BSI nie trzeba zmieniać... Chyba specjalnie żeby się przekonać spróbuję po taniości ogarnąć kompletny kluczyk dedykowany do C4 z Chin i spróbuję. Trochę to potrwa... Bo nie mam jeszcze PIN-u. Długo się zabieram za to, ale chyba nadszedł czas.
   :D

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 03, 2019, 18:24:35 »
Nic nie opisales
A co jeszcze chciałbyś wiedzieć?  Odpowiem jeszcze przy okazji Piotrkowi. Nie mam wiedzy czy przypadkiem w C5 MKII w końcówce produkcji  nie występował klucz prostokątny. Jeśli tak, to szansa że wejdzie taki od C4 jest. Jeśli jednak nigdy takiego nie było, to szanse na powodzone są raczej marne. Jeszcze raz powtórzę Jajko i prostokąt to dwa różne systemy kodowania sygnału pilota i nie są ze sobą zamienne. Do Ostrowi masz niedaleko, mogę ci pomóc w odczycie pinu.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2019, 18:36:57 wysłana przez Andrzej Barzał »
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 03, 2019, 18:35:35 »
Nic juz nie chce wiedzieć bo konkretow nie napiszesz i tak

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 03, 2019, 18:39:19 »
Napisz konkretnie, co chcesz wiedzieć to konkretnie ci odpiszę. Widzę że lubisz zaśmieć forum, zresztą nie tylko te.

Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 03, 2019, 18:40:03 »
Jak chcesz wyczytać pamięć crypto?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 03, 2019, 18:44:10 »
Z czego wyczytać? I co masz ana myśli pisząc crypto bo to pojęcie bardzo obszerne
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 03, 2019, 18:48:52 »
Dobra na szybko wygrzebałem transponder z kluczyka od C5 który mam ze złomu. PCF7936AS Trochę to mi już rozjaśnia o co chodzi Andrzejowi. Większość pilotów na portalach ma PCF7941 Jeszcze nie dogrzebałem się do informacji czym się różnią. Ale wstępnie wiem że obudową  :D Lutowany układ do płytki pilota zapewne zapamiętuje wszystko... A tu mamy dwa układy, jeden jako "pestka" drugi na płytce pilota. Nie będzie tak łatwo.... Swoją drogą ciekawe czy ten pilot jest z polifta czy przed... Niestety tego nie wiem.
 Wstępny plan który miałem właśnie uległ... przedawnieniu.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 03, 2019, 18:57:14 »
Dokładnie tak :-) PCF7936 zawiera sam transponder, PCF741 i pokrewne to tak naprawdę PCF7936 plus pilot. Rodzaj kodowania sygnału w 7941 różni się od układu zastosowanego na płytce plota w C5. I nie piszę to o rodzaju modulacji, ale o rodzaju szyfrowania zmiennego kodu, jaki wysyła pilot.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 03, 2019, 19:01:47 »
Czy chcecie mi powiedzieć ze pestka i pilot sa połączone?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 03, 2019, 19:07:01 »
Czy chcecie mi powiedzieć ze pestka i pilot sa połączone?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak jest w C4
 Jedno nie daje mi jednak spokoju. Jeśli faktycznie pilot "inaczej" nadaje to coś musi ten sygnał odbierać i "tłumaczyć" BSI bo między C4 i C5 da się je zamienić i działa. Albo jest tam coś jeszcze, albo przełącznik zespolony to robi.
 A szczerze, wkurza mnie jajko okrutnie. Jest za duże.  :D
 
Tak, wiem zaśmieciliśmy trochę wątek. Jeśli nikt nie widzi nic przeciwko, usunę swoje posty które nic nie wnoszą. Lub proszę moderatora o porządki.
 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 03, 2019, 19:11:18 »
Widzę że lubisz zaśmieć forum, zresztą nie tylko te.
Już niedługo, moja cierpliwość się kończy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 03, 2019, 19:16:56 »
Marku przeczytaj notę katalogową PCF 7941, wtedy zrozumiesz o czym mowa, i czym się rożni od PCF7936.
Piotrek, nie miałem okazji, porównać BSI od C4 i C5, więc się nie będę wypowiadał. Odbiornik i wstępne dekodowanie sygnału, jest tak jak piszesz w przełączniku zespolonym
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 03, 2019, 19:25:33 »
Marku przeczytaj notę katalogową PCF 7941, wtedy zrozumiesz o czym mowa, i czym się rożni od PCF7936.
Piotrek, nie miałem okazji, porównać BSI od C4 i C5, więc się nie będę wypowiadał. Odbiornik i wstępne dekodowanie sygnału, jest tak jak piszesz w przełączniku zespolonym
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów.  :D
 Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego.  :(

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 03, 2019, 19:50:23 »
Trzeba by jeszcze poszukać datasheet układu zastosowanego w C5 i porównać
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 03, 2019, 20:02:43 »
Trzeba by jeszcze poszukać datasheet układu zastosowanego w C5 i porównać
Mówisz o układach z pilota?
 Problem taki że szukam.... i nie widzę. Układ połączony z anteną ma oznaczenie 5100B2 0422
 Mam wrażenie że w tym pilocie nie ma jako takiego układu który załatwia wszystko... Widzę osobny generator "zegara" i układ zasilający.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 03, 2019, 20:04:48 »
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów.  :D
 Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego.  :(

Jest jeszcze jedna rzecz, taka bardziej przyziemna... nie widziałem grota SX9 do pilotów prostokątnych i podejrzewam, że bez podcinania obudowy grot się nie zmieści -> przejście na "nowszy" typ klucza może wymagać wymiany bębenka w stacyjce.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 03, 2019, 20:07:14 »
Właśnie zgłębiam "datasheet" obu układów.  :D
 Jedyna nadzieja na inny kluczyk to wymiana przełącznika zespolonego.  :(

Jest jeszcze jedna rzecz, taka bardziej przyziemna... nie widziałem grota SX9 do pilotów prostokątnych i podejrzewam, że bez podcinania obudowy grot się nie zmieści -> przejście na "nowszy" typ klucza może wymagać wymiany bębenka w stacyjce.
To bardzo przyziemny problem... Ale faktycznie zignorowałem go. Muszę spróbować czy się zmieści, znajomy pojawi się Berlingo to przymierzę.  :D

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 03, 2019, 20:23:41 »
Na płytce, o ile pamiętam, są dwa układy, jeden do modulacji, a drugi do kodowania sygnału. Potrzebny jest datasheet tego drugiego. Jeśli chodzi o grot SX9, to faktycznie do scyzoryka nigdy taki nie występował. Ale jest dostępny do scyzoryka zamiennika.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 03, 2019, 20:30:14 »
Na płytce, o ile pamiętam, są dwa układy, jeden do modulacji, a drugi do kodowania sygnału. Potrzebny jest datasheet tego drugiego. Jeśli chodzi o grot SX9, to faktycznie do scyzoryka nigdy taki nie występował. Ale jest dostępny do scyzoryka zamiennika.
Mówisz o E16-02A 041312S?
 To są nieco starsze układy i już o ich datasheet na google jest trudniej.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 03, 2019, 20:33:02 »
Nie pamietam, muszę sprawdzić. W pracy wala mi się pilot od C5, to zobaczę.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 09, 2019, 20:35:59 »
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.


Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:

 Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł

Pozdrawiam
Byłem w kolejnym ASO przy okazji odbierania poduszki silnika i węży nagrzewnicy. Owszem po podaniu numeru części naklejki transp. wszystko fajnie, jednak gdy wpisano mój VIN "część już niedostępna". PSA widocznie ma już gdzieś starsze auta, jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Pozostaje mi tylko wyciągnięcie PIN-u innymi metodami.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 09, 2019, 21:52:23 »
Zakodowanie przy pomocy Lexii jest banalnie proste (na Youtube jest kilka filmików jak to zrobić), największym problemem jest zdobycie 4-ro znakowego kodu do programowanie kluczy - część w ASO ma numer 6160 86 (naklejka transpondera) oficjalna cena około 35zł, ale niektóre ASO nie bardzo chcą tą część sprzedać, albo wołają znacznie więcej... Można też oddać do magika, który zrobi kopię kluczyka (klonowanie immo) - BSI będzie myślało, że to jest jeden i ten sam klucz.
Ja dostałem w ASO informację że część już niedostępna, a pytałem rok temu. Albo nie chcieli współpracować i tak mnie spławili... Niestety mam daleko do jakiegokolwiek innego ASO.


Piotr, można zamówić telefonicznie lub mailowo z większości ASO, które te karty kodowe posiada jeszcze na stanie, nawet z domu nie musisz wychodzić:

 Ich lista:
Nazwa częściSzczegóły
Cena netto
Kod transpondera616086 - PSA - Toruń24,81 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Opole24,97 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Goleniów8,03 zł
Karta z kodem616086 - PSA - Szczecin23,61 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Gdynia8,82 zł
Kod transpondera616086 - PSA - Kielce48,78 zł
Naklejka transp616086 - PSA - Piotrków Trybunalski24,81 zł
Etykieta kodowa616086 - PSA - Zielona Góra26,68 zł

Pozdrawiam
Byłem w kolejnym ASO przy okazji odbierania poduszki silnika i węży nagrzewnicy. Owszem po podaniu numeru części naklejki transp. wszystko fajnie, jednak gdy wpisano mój VIN "część już niedostępna". PSA widocznie ma już gdzieś starsze auta, jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Pozostaje mi tylko wyciągnięcie PIN-u innymi metodami.

A czy po VINie pokazuje sie nr części jak powyżej? Jeżeli tak, to faktycznie może być niedostepna jeżeli chodzi o zamówienie z magazynów PSA,  ale powyższe namiary są z gieldy części i często działy części zamiennych  w ASO jej nie sprawdzają.  Sa to w tym wypadku " leżaki magazynowe" , które potrafią być sprzedawane za ułamek kwoty.


Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 01, 2019, 20:29:15 »
Pytanie trochę poza obecną dyskusją w tym temacie... :)
Za ile w końcu w waszych miastach jestem w stanie dorobić pilot jajko do mk1 lift?
Czy podczas mroźnych dni macie problem z otwarciem lub zamknięciem auta z pilota? Kodowanie w stacyjce nie pomaga. Zrobi się cieplej lub ogrzeje kluczyk to działa jak należy.
Może to być wina słabnącej baterii?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 02, 2019, 15:31:18 »
Wolsztyn 700 zł na oryginalnym jajku.
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 02, 2019, 21:31:21 »
Może to być wina słabnącej baterii?
Owszem, może. Mogą być też uszkodzony mikroswitch, zimne luty...
W Krakowie "nowy używany" wraz z kodowaniem 350 zł, no ale wg imć Spychalskiego się nie da...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil