Głupoty jakieś piszesz, procedura przypisania kluczy do BSI kasuje wszystkie klucze, które nie były podczas tej procedury kodowane - więc przy "kodowaniu" trzeba użyć wszystkich kluczy, jakie się posiada (z tego co pamiętam to maksymalnie 5 szt). Kluczyk przypisany do danego BSI można wpisać ponownie do tego samego BSI - więc jeśli się zapomni któregoś z kluczy, to operację można powtórzyć, dodając zapomniany kluczyk. Ma to sens, jeśli ktoś przywłaszczy sobie Twój kluczyk możesz zakodować posiadane klucze ponownie i niezakodowany w tej sesji klucz jest "zapominany" przez BSI, a jak się okaże, że nikt go nie zwinął i przy "wiosennych porządkach w garażu" się znajdzie, można go "odzapomnieć" kodując WSZYSKIE kluczyki ponownie. Więc tak na prawdę, można zakodować sobie jeden nowy kluczyk kasując przy okazji z BSI wszystkie pozostałe... i żaden kluczyk matka nie jest do niczego potrzebny. Jeśli to MKII to kluczyk powinien być już składany prostokątny (a nie jajko) na alli taki kluczyk kosztuje grosze, można też znaleźć taki, jak w obecnie produkowanych modelach (elektronika jak w starszych, tylko nowa wersja obudowy) - można znaleźć też sprzedawców, którzy od razu docinają klucz (po kodzie lub zdjęciu).
@Jerzy jak podasz VIN to sprawdzę w ServiceBox jaki pilot był oryginalnie w tej C5-tce. Kluczyk który wstawiłeś jest do samochodów na szynie VAN (C2/C3 MKI przedliftowe takie miały). W aucie z CAN nie będzie działać.