Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik do Cytryny  (Przeczytany 9245 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2020, 07:46:57 »
Próbowałbym reanimować... Pytanie nasuwa się dlaczego tak dziwnie pracował, wtryski?

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2020, 08:19:31 »
No właśnie najbardziej chodzi mi o te wtryski bo mam możliwość kupienia silnika od xanti lub xsary 2.0 hdi 110 Km oznaczenie RHZ, tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał. Podam link do silnika.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2020, 08:36:57 »
Nie podpowiem w takich sprawach nic... Diessle nie są moją mocną stroną. Ogólnie to ich nienawidzę  :D


Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2020, 15:21:44 »
no to wygląda że tragedii  nie ma, trzeba by kompresje jeszcze sprawdzić, mogło tłok stopic, /  przedmuchy? ciśnienie oleju?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2020, 19:54:37 »
tylko nie wiem jakie tem są wtryski czy mój komputer z c5 będzie je obsługiwał.
Kupisz silnik z C5, i też może ich nie obsługiwać. Były Boscha i Siemensa.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2020, 21:55:12 »
Jak udusiłeś i daje się odpalić to możne nie jest źle i sam remont głowicy i zmiana rozrządu rozwiąże temat.
Pokrywa zaworów w gore i trzeba ocenić jak wygląda temat dźwigienek zaworowych czy są cale czy do wymiany.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 23, 2020, 15:21:21 »
W C5 mam boscha i w xsarze też boscha.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 24, 2020, 19:26:36 »
Może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć czym różni się silnik RHZ od RHS ??

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 24, 2020, 23:05:14 »
Z tego co doszukałem się w necie, to silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. A silnik RHZ był pozbawiony tegoż filtra. Obydwa silniki są identyczne, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie.Sam też posiadam silnik RHS z 2003 roku i byłem zainteresowany tą różnicą.Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX. Sterownik silnika ECU w silniku RHS dodatkowo obsługuje domieszkowanie płynu EOLYS do paliwa oraz wypalanie filtra cząstek stałych.Różnica w osprzęcie to miedzy innymi dodatkowe klapy w intercooler, które się zamykają podczas wypalania filtra FAP oraz czujnik różnicy ciśnień filtra. Myślę że jasno to wyjaśniłem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2020, 23:52:27 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 25, 2020, 00:08:54 »
Różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2

Sterownik jest ten sam, różnica jest w oprogramowaniu, ale zmieniając chyba jeden bit wyłączamy obsługę FAPa.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 25, 2020, 08:53:20 »
Ja to zielony jestem w tych sprawach ale musze wymienić ten silnik bo autko potrzebne. Ciężko mi znaleźć kompletny silnik RHS, czy mogę wymienić sam słupek na RHZ a osprzęt zostawić ze swojego RHS??

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 25, 2020, 15:19:32 »
Moja rada jest taka. Czy sam będziesz wymieniał ten silnik? Jeżeli z kolegą mechanikiem to daj mu do poczytania ten temat, a on powinien już wiedzieć co zrobić. Tylko proszę, czytajcie ze zrozumieniem.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 25, 2020, 15:44:47 »
No właśnie mechanik od którego kupiłem silnik twierdzi że nie ma rónicy, twierdzi że różni się tylko osprzętem.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 25, 2020, 16:53:29 »
Do starszego Jumpy z 2.0 HDi 90 KM znajomy wkładał silnik z Xsary Picasso, też 90 KM.
Z osprzętem musiał mieszać, były delikatne różnice w blokach "słupków".
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 25, 2020, 21:38:43 »
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 26, 2020, 00:04:03 »
Też się oczytałem w internecie o tych silnikach i wydaje mi sie że nie powinno być problemów z przełożeniem ale to okaże się dopiero w poniedziałek

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 26, 2020, 00:48:20 »
Wszystko pasuje, ewentualnie jakiś osprzęt jak by był zamontowany np filtr paliwa to może mieć inne wejścia, więc przekładasz z twojego.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 26, 2020, 08:15:03 »
W 307 jak kupiłem to był wstawiony słupek RHZ w miejsce RHS. Później zatarł mi się dół i założyłem słupek RHY i wszystko pasowało

Czy na słupku były jakieś oznaczenia? Czy wynikało to tylko z numeru VIN?


Oczekujesz informacji i pomocy od nas. A sam nie pomagasz. Czy rozebrałeś ten silnik? Jakie konkretnie uszkodzenia? Też jesteśmy ciekawi na przyszłość rozbiegania. Może jakieś fotki? To tylko chwilka.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2020, 08:40:45 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 26, 2020, 09:26:31 »
Na słupku są nabite oznaczenia.
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 26, 2020, 09:47:01 »
Nie rozbierałem silnika nie mam na to czasu też chodzę do pracy a będę się za to brał w poniedziałek więc bedzie wszystko wiadomo, patrząc gołym okiem to silnik wydaje mi się różnić tylko filtrem paliwa i turbinką. Jeśli wymiana pójdzie ładnie gładko wtedy rozbiorę stary uszkodzony silnik i opiszę, porobię zdjęcia. Auto potrzebne więc trzeba szybko działać.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 29, 2020, 06:20:16 »
Panowie rozebrałem cały przód, wyciągnąłem silnik, samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych ale żadnego zbiorniczka na płyn Eolys nie widzę. Czy to jest możliwe??

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 29, 2020, 06:35:02 »
Po podwoziem na wysokości tylnej kanapy
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 29, 2020, 07:07:56 »
Bo silnik RHS był wyposażony w filtr FAP. Upewnij się czy aby on jeszcze jest fizycznie,wiele jest aut z tego rocznika już po modyfikacji.Mógł ktoś już go usunąć i może być usunięty ze sterownika.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 29, 2020, 19:25:45 »
Silnik wymieniony a raczej sam słupek bo osprzęt zostawiłem swój oprócz wtrysków. Problem tkwi w tym że nie chce odpalić, na plaku silnik chodzi do póki mu się nie skończy. W czym może być problem w źle podpiętych kostkach ?? Kolega zrobi zdjęcia i jak mi podeśle to wstawię.