Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik do Cytryny  (Przeczytany 9257 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 04, 2020, 10:01:16 »
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 04, 2020, 10:05:26 »
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
Domyślam się że jest inne, pierwsze rozbiegało silnik, drugie puszczało olej, wychodzi na to że jest trzecie. Mam wrażenie że kolega nie uświadamia nas do końca całą prawdą postępów w naprawie.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 04, 2020, 10:10:24 »
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?

Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 04, 2020, 10:10:55 »
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 04, 2020, 10:12:24 »
Turbo już drugi raz po regeneracji, pierwsza im się nie udała. Gruszka była sprawdzana, dźwigienka przy gruszce się poruszała. Więc turbo chyba sprawne.
Aha, czyli regeneracja nie wymiana.
Może podciśnienia żle podłączone przy elektrozaworach? jest ich tam 4.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 04, 2020, 10:24:46 »
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html

Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 04, 2020, 10:48:14 »
https://zapodaj.net/53aafb98e37d5.jpg.html

Tutaj macie zdjęcie może wam coś podpowie.
Tak na odległość nie sprawdzę, sam musisz porównać,według tego rysunku. Widzę tylko że masz by-pas.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 04, 2020, 10:51:39 »
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 04, 2020, 10:57:41 »
Pogoda się polepszy to posprawdzam te podciśnienia. Dzięki za schemat :D


Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 04, 2020, 11:00:30 »
Nawet nie wiem co to jest ten baypas ;) .
Podczas wypalania filtra FAP, klapy sterowane podciśnieniem, omijają intrcooler aby podnieść temperaturę wypalania cząstek sadzy.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 04, 2020, 11:03:18 »
Postaraj się raczej o podpięcie do dedykowanego komputera, błędy lepiej opisane. Dedykowany do aut grupy PSA to DB i Lex..
Może jeszcze to coś Ci rozjaśni sytuacje, str 17.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2020, 11:18:00 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 04, 2020, 11:08:44 »
Ok. Postaram się coś pomyśleć :D


Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 04, 2020, 11:47:50 »
I jeszcze jedno. Nie zamieniaj przewodów podciśnieniowych przy elektrozaworach, tylko ewentualnie przy osprzęcie. Elektrozawory są uruchamiane przez sterownik silnika w zależności od potrzeby.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 04, 2020, 12:04:13 »
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Te pierwsze mam i ja. Te drugie wydaje mi się że może sterowanie EGR, elektrozawór?Piotrze, Ty masz filtr w swoim aucie?

Ale w tym silniku nie ma kontroli EGR, błędy są dziwne. Miałem FAPa.
Cho.....tyle się naprodukowałem i znikło.Podejrzewam po wyprogramowaniu FAP jakiś powielany błąd.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 04, 2020, 15:02:15 »
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.


Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 04, 2020, 15:25:29 »
Ja mam cały czas fapa nie był usuwany. A jadąc teraz, samochód zachowuje się normalnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu zaczyna wariować jakby tracił moc nie mógł się zebrać.
Auto masz od nowości? Fizycznie widziałeś środek puszki filtra? Ja też tak myślałem, ale po rozkręceniu puszki okazało się że jest pusta. Natomiast katalizator jest, w moim wydechu.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 04, 2020, 16:00:20 »
Auto sprowadzane było z Niemiec. Nie wiem jak wygląda środek puszki wiem że na katalizatorze jest jakaś siatka ale nie sprawdzałem w jakim jest stanie.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 05, 2020, 00:22:47 »
Odepnij na próbę podciśnienie od tej przepustnicy z przodu silnika przy rurze od intercoolera.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 05, 2020, 17:57:09 »
Piotr Osiński dzięki za poradę odpiąłem podciśnienia od tej przepustnicy i samochód jeździ jak należy :D . Czy mogę jeździć z tym odpiętym podciśnieniem przez jakiś czas??

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 06, 2020, 00:20:47 »
Możesz tak jeździć, może to mieć niewielki wpływ na wypalanie fapa, tylko zaślep ten wężyk aby podciśnienie nie uciekało.

Wygląda że nie otwiera się przepustnica ciepłego powietrza, albo coś z podciśnieniami.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 06, 2020, 02:40:03 »
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 06, 2020, 11:02:26 »
Z tyłu za silnikiem jest jeszcze druga, sprawdź podłączenie podciśnienia.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 06, 2020, 14:34:21 »
Ok, później jadę na garaż to sprawdzę :D . Fajnie że jest teraz czym jechać :D




Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 06, 2020, 21:41:56 »
Z tyłu za silnikiem nie widzę żadnej przepustnicy.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 06, 2020, 22:21:01 »
Podejżewam, że teraz czeka mnie jeszcze wymiana przepustnicy.
Zanim ją wymienisz to najpierw sprawdź, czy membrana siłownika tej przepustnicy jest szczelna i zmienia położenie przepustnicy. Następnie czy dochodzi podciśnienie do tej przepustnicy.
Jak się nie mylę to ta druga przepustnica jest zaznaczona czerwoną strzałką na zdjęciu.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2020, 22:32:05 wysłana przez Tomasz Tomaszek »