Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 92527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #325 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:45:01 »
Jaki byłby sens wpisywać przez DB każdą dolewkę mocznika? Dolewka Adblue to czynność użytkowa, tak jak dolewka paliwa. Na tej samej zasadzie wlanie paliwa do baku też trzeba by wpisywać do DB. Jedyna dolewka płynu wpisywana do DB to ELOYS, bo to jest jest czynność serwisowa, którą dokonuje się w serwisie ścisle określonych przypadkach i nie jest to ujęte w instrukcji obsługi dla użytkownika.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #326 dnia: Styczeń 25, 2022, 21:33:38 »
Trudno powiedzieć co projektanci mieli na myśli... Tak to ujmuje instrukcja:












Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #327 dnia: Styczeń 26, 2022, 02:08:30 »
Nie ma tu nic na temat korekty w DB. Normalna usługa serwisowa dolania płynu AdBlue co wizyta, lub na życzenie po przekroczeniu zalecanych 20 kkm.

U mnie kolejna dolewka pod korek miała miejsce w grudniu. Weszło ok. 5 litrów. Nie dopuszczam do niskiego stanu tak jak to wcześniej pisałem. No i pomimo ponad 20 kkm przebiegu nie pojawiają się żadne komunikaty. Układ wie, że jest pełen. Nie rejestruję też uzupełnień w DB.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #328 dnia: Marzec 23, 2022, 16:39:28 »
Witam,
 zapaliły się ikonki  jak w temacie ( nie ma żadnego odliczania), podjechałem do mechanika wrzucił na kompa i wyskoczył błąd czujnika tlenków azotu - błąd skasował, ale dziś po przejechaniu ok 400 km to samo, mówił że możliwa awaria czujnika i trzeba będzie wymienić.( czujnik ok. 1000pln) i na takie testy nie mam ochoty że może to będzie to. Nadmienię iż jakieś 2000 km temu byłem na czyszczeniu Filtra FAP bo się zapchał i wszedł w tryb awaryjny (był wykręcony i wrzucony na maszynę do czyszczenia)
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #329 dnia: Marzec 23, 2022, 17:57:42 »
Płyn uzupełniałeś? Dolałeś Tunapa?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Paweł Komar

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 HDi RHR Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #330 dnia: Kwiecień 08, 2022, 10:32:08 »
Panowie pomóżcie
Błąd U059E, auto Peugeot 308 T9 1.6 BlueHDI.
UREA + rozruch zabroniony za 250 km (byłem daleko od domu).
Zbiornik pełny, Tunap zaaplikowany.

Nie potrafię (albo nie wiem gdzie) wykasować tego odliczania kilometrów w DB 9.91. Ktoś pomoże?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 218
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #331 dnia: Kwiecień 08, 2022, 10:40:35 »
Masz usterkę więc kasowanie odliczania nie jest możliwe. Na 99% trzeba wymienić czujnik NOX, bo błędy powrócą bez jego wymiany. Czujnik pewnie w ASO kosztuje jakieś 900-1200 zł. Jest jeszcze opcja zakupu używanego na All...o
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #332 dnia: Kwiecień 08, 2022, 11:27:50 »
Według mnie błąd można usunąć i kasuje się odliczanie kilometrów. Tak było w moim P3008 2,0 HDI - mechanik skasował błąd (u mnie był P20E8- zbyt niskie ciśnienie mocznika) . Po skasowaniu i przejechaniu około 5km błąd powrócił i po przejechaniu około 30 -40km znowu zaczął odliczać.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Paweł Komar

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 HDi RHR Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #333 dnia: Kwiecień 08, 2022, 12:22:16 »
Zdania widzę są podzielone więc jeśli ktoś może podrzucić "ścieżkę" usunięcia odliczania kilometrów do blokady rozruchu związaną z błędem układu NOX to proszę o wskazówki

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 218
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #334 dnia: Kwiecień 08, 2022, 13:12:25 »
To nie są zdania podzielone. Ja napisałem co powinieneś naprawić, a Leszek jakie miał objawy po ew. wykasowaniu błędu UREA (innego błędu od twojego). Oczywiście na unieuruchomionym silniku błąd skasujesz ale za chwilę się pojawi ponownie. W końcu staniesz na środku drogi i taki będzie finał. Jak chcesz jeździć ciągle kasując błąd, to sobie jeździj, tylko nie zawracaj tu nikomu głowy. Kasowanie błędu to nie jest sposób naprawy twojego problemu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #335 dnia: Lipiec 01, 2022, 23:15:55 »
Witam, dopadło i mnie... tyle że błąd dotyczy zbyt dużego ciśnienia mocznika P20E900 bez odliczania kilometrów, pokazuje 7 barów i nie można skasować tego błędu. Po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy zapala się błąd silnika i zaraz potem UREA. Gdy podłączę diagbox wyświetlają się dwa błędy, P20A200 obwód systemu nox oraz ten drugi którego nie można skasować. Zastanawiam się czy to wina wtryskiwacza, tylko dlaczego nie idzie skasować błędu dotyczącego cisnienia? Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny zanim zacznę cokolwiek wymieniać?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #336 dnia: Lipiec 02, 2022, 06:49:11 »
A Tunap był aplikowany?

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #337 dnia: Lipiec 02, 2022, 09:18:28 »
Tak był dwa razy, przy przebiegu 70 tyś km, teraz ma niespełna 90. Dziś wykręcę wtryskiwacz do sprawdzenia czy wogule działa elektromagne i czy dysza  nie jest przytkana. Testów diagboxem nie da rady przeprowadzić z powodu błędu.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #338 dnia: Lipiec 02, 2022, 14:42:16 »
Przynajmniej pompa wygląda na sprawną - skoro takie ciśnienie wytwarza…

Offline Wieslaw Orlowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Skąd: Nevers
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 03r, DS5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Nevers
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #339 dnia: Lipiec 02, 2022, 16:27:34 »
Otóż chyba nie, coś musiało się zawiesić bo nie można zrobić testu niczego, nawet podgrzewania czy pracy wtryskiwacza. Błąd próbowałem wykasować dziś na różne sposoby, wtryskiwacz wyciągnięty i sprawdzony ( otwiera się i zamyka, dysza drożna, nigdzie nie przecieka).Wygląda mi to na uszkodzoną elektronikę w zbiorniku. W pn umówiony na ,,kastrację,,

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #340 dnia: Lipiec 26, 2022, 15:59:14 »
 Niestety dopadło i mnie. Sytuacja bardzo dziwna. Niecałe dwa tygodnie temu najpierw pokazał się komunikat check engine i zapaliła się kontrolka silnika. Sprawdziłem DB. Standard, błąd nr P20E8 – ciśnienie mocznika. Oczywiście pierwsza myśl, padła pompa. Skasowałem błąd, po kilku kilometrach sytuacja się powtórzyła. Po jakimś czasie zapaliła się kontrolka UREA i Service. Za jakiś czas kontrolka UREA zaczęła migać i rozpoczęło się odliczanie 1100km. Samochód postał 2 dni w garażu, gzie było znacznie chłodniej niż na zewnątrz. Po odpaleniu znowu check engine i kontrolka silnika ale już bez odliczania i kontrolki UREA. Po kilkudziesięciu kilometrach znowu zapaliła się kontrolka UREA ale bez odliczania. Tak kilkakrotnie za każdym odpaleniem. Wcześniej zamówiłem mocznik (stosowałem tylko ten serwisowy PSA). Podpiąłem znowu DB, błąd ten sam ale sprawdziłem ciśnienie pompy – 4bar. Niby, to minimalne ale jak sprawdzałem tuż po zakupie 1,5 roku temu było takie same.
Uzupełniłem mocznik z kilku krotną dawką tunapa. Weszło raptem 4 litry pod korek. Podczas kilkunastokilometrowej jazdy kontrolka UREA nie zapalała się, jedynie przy każdym uruchomieniu check engine i kontrolka silnika. Dzisiaj rano odpaliłem silnik i zero komunikatów. Przejechałem jakieś 70 kilometrów i wszystko w porządku. Błędu jeszcze nie kasowałem. I teraz wniosek-pytanie?
Wiem, że oprócz pompy zintegrowanej ze zbiornikiem w skład układu wchodzi sonda i wtryskiwacz. Niestety nie wiem, w którym miejscu znajduje się sonda i co mierzy. Na logikę, to wychodzi mi, że w wyniku wysokich temperatur (auto cały czas na działce na pełnym słońcu), doszło do degradacji mocznika i wychwyciła to sonda. Dolanie, choć nieznaczne rozwiązało problem ale dziwi mnie, że nawet dwa dni w chłodniejszych warunkach, postoju auta spowodowało, że odliczanie nie powróciło. Wie ktoś, co mierzy sonda i czy moje dedukowanie ma sens? Jeśli tak, trzeba będzie spuścić cały płyn gdzieś we wrześniu i nalać nowy z dolewką tunapa. Dziwi mnie jeszcze błąd – ciśnienie mocznika, bo jak widać, to nie o to chodziło, chyba, ze każda awaria systemu ad blue (niezależnie czy to pompa, wtryskiwacz, czy sonda) skutkuje tym komunikatem. Od poniedziałku koniec urlopu i będę jeździł systematycznie po ok 50km dziennie. Zobaczymy, czy coś się zmieni, czy już wszystko  wróciło do normy. Dam znać.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 218
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #341 dnia: Lipiec 26, 2022, 18:21:59 »
Nie lej pod korek, a tylko np. 10L jak pojawi się komunikat o niskim stanie mocznika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #342 dnia: Lipiec 26, 2022, 18:26:04 »
Przejeździłem, tak całą zimę na wiosnę uzupełniłem i dopiero teraz takie kwiatki. No, a co mierzy sonda i w którym miejscu?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 218
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #343 dnia: Lipiec 26, 2022, 18:38:00 »
Sonda i wtryskiwacz są na wydechu.
A pełen zbiornik utrudnia pracę pompy i powoduje czasem problemy. Korek masz już poprawiony?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #344 dnia: Lipiec 26, 2022, 18:52:42 »
Rocznik 12.2015, to chyba korek dobry. Tylko dziwne, że problem ustał po dolaniu mocznika do pełna.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #345 dnia: Lipiec 26, 2022, 19:02:04 »
Mocznik rozcieńczył/rozpuścił kryształy… Zapewnie… Strasznie wrażliwy jest, szybko się krystalizuje…

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #346 dnia: Lipiec 26, 2022, 19:19:22 »
Krystalizuje się przy temperaturach ujemnych, przy tych upałach ulega rozpadowi-degradacji. Nie może być mowy o żadnej krystalizacji. Dlatego obstawiam, że to wykryła sonda, chociaż nie mam pewności, bo nie wiem, co ona tak naprawdę mierzy? Poza tym to wszystko jest dla mnie dziwne, bo jeśli sonda mierzy sam mocznik albo skład spalin pod wpływem wstrzykiwanego mocznika, to jeśli już doszło do odliczania, to ten stan powinien się utrzymywać. Tymczasem po dwóch dniach w chłodniejszym garażu problem częściowo ustał. Albo coś działa albo nie. Mocznik się nie zregenerował przez schłodzenie. Nie ma takiej opcji. Więc skład spalin/mocznika powinien być dla sondy taki sam, czyli odliczanie licznika.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #347 dnia: Lipiec 27, 2022, 08:29:31 »
Sonda NOx mierzy poziom NOx w spalinach, czyli skuteczność pracy układu odazotowania. Sama sonda raczej nie powinna zależeć od ilości/jakości mocznika, bo kontakt ma z nim tylko w układzie spalionowym - za katalizatorem. Natomiast praca pompy i wstryskiwacza zależy od mocznika.
Myślę, że po dodaniu uszlachetniacza poprawiły się parametry mocznika na tyle, że układ zaczął widzieć wpływ wtrysku na skład spalin. Dlatego wrócił do normy.
Tunap ma wpływ na krystaliazcję i degradację mocznika. Po prostu podnosi/stabilizuje jakość mocznika, dlatego jest zalecany do stałego stosowania.
Natomiast to, że po schłodzeniu samochodu błąd ustapił (a raczej sam fakt pojawienia się odliczania) może być powodem mimo wszystko słabego odpowietrzenia i wzrostu ciśnienia w zbiorniku. Jeśli tak było, to pomogło otwarcie zbiornika.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #348 dnia: Lipiec 27, 2022, 17:18:07 »
Zgadza się, tylko ja korek odkręciłem dopiero przy dolewce, po postoju w garażu. Sprawdziłem jeszcze korek, mam prawidłowy. Przedmuchałem go jeszcze. Fakt, że jak go odkręcałem poczułem lekkie odgazowanie zbiornika. Może się trochę membrana przytkała. Poza tym schłodzenie mogło spowodować spadek ciśnienia, w końcu pod wpływem temperatury gaz się rozpręża. Niemniej dziwi mnie, że to ma jakikolwiek wpływ na pracę pompy i całego układu. Przecież ciecz się nie spręża pod wpływem ciśnienia zewnętrznego. To nie powinno mieć żadnego wpływu. Na pewno, skoro jakieś odgazowanie było, to znaczy, że mocznik uległ jakiejś degradacji i pogorszył parametry. Został jakby rozcieńczony, pod pod wpływem temperatury uwalnia się co2 i związki azotu, a więc zmniejsza się stężenie azotu w moczniku.
Tak czy siak, to układ bardzo niedoskonały. Dzisiaj przejechałem jakieś 50km, bez żadnych komunikatów. Na jesieni chyba jednak wypompuję cały zbiornik i zaleję świeżym mocznikiem z dodatkiem tuapa, tylko chyba dawkę zwiększę.Chyba, ze do tej pory zacznę się znowu jakieś niespodzianki, to chyba odłączę to gó...no.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #349 dnia: Lipiec 27, 2022, 17:33:04 »
Nie wiem czy w zimę się krystalizuje, a w lecie sublimuje… Albo odwrotnie, ale jak woda odparuje to powstaje osad. I pewnie ten osad się też rozpuszcza jak doleje się nowego albo Tunapa… Ja kiedyś zauważyłem, że ten niebieski korek w ogóle nie działał. A podobno była nowa wersja. I usunąłem tą membranę. A przy każdej dolewce mocznika myję go w cieplej wodzie. Bo na nim też ten osad się pojawia…