Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Po zachipowaniu i zaślepieniu EGR cieknie z turbiny a olej jest z całym dolocie.  (Przeczytany 3178 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Witam kolegów. Tak jak w temacie po zachipowaniu i zaślepieniu EGR C5 X7  2.0 HDI 136 km RHR, po jakimś czasie od zabiegu zwiększającego moc auto zaczeło się pocić w koło turbiny aż dotarło do osłony silnika i nawet kilka kropli na podłodze w garażu zauważyłem. Jest to mój pierwszy Citroen i nie posiadam zbyt dużej wiedzy z zakresu mechaniki. Jeden z mechaników powiedział że silniki HDI ciekną i że to normalne, tylko dlaczego wcześniej się nie pocił ? ( autem jeżdżę od roku )  Samochód nie dymi chyba że od zera pedał w deske wcisne to zostawi chmurkę  ;D .
Czy ktoś z was może mieć jakiś pomysł gdzie szukać winy czy to może odma czy zaślepienie EGR w tym silniku to zły pomysł lub coś innego, będę wdzięczny.

Przepraszam za sposób w jaki wszystko opisałem ale pierwszy raz wstawiam post.
Z góry dzięki za pomoc  :)  i pozdrawiam
Krzysiek

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
To chyba czeka Cię naprawa/wymiana turbiny. Jeśli jest dużo tego oleju może skończyć się rozbieraniem silnika.

 Chip w starszym aucie często tak się kończy. Wszystko nie jest 100% sprawne i coś może nie wytrzymać.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Usuń zaślepienie EGR, umyj silnik i pojeździj trochę. Zobacz jak będzie.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Czyli turbina się kończy ? Bo przy jeździe na autostradzie przyśpieszaniu itd. nie czuć żeby się przycinała czy też nie świszczy  ::)
A co do EGR, zaślepienie może mieć zły wpływ na turbo ?
Muszę wpierw jak najwięcej teori zdobyć bo niedawno wymieniałem dwumasę w tym autku i wiem że dostęp do turbo jest  bardzo ciężki.
Więc chciałbym wiedzieć jak najwięcej, na co dzień auto jest mi potrzebne więc nie chciałbym żeby stało tydzień w garażu rozebrane, jeśli będę wiedział co jest przyczyną będę mógł zamówić ewentualne części.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Czyli turbina się kończy ? Bo przy jeździe na autostradzie przyśpieszaniu itd. nie czuć żeby się przycinała czy też nie świszczy  ::)
A co do EGR, zaślepienie może mieć zły wpływ na turbo ?
....
Jeśli pcha spore ilości oleju w dolot są spore szanse że tak.
 Nasuwa się tu też pytanie czy EGR był zaślepiony przed czy po chipie?
 Rozważ oil catch tank nawet prowizoryczny żeby upewnić się czy nie wali olejem z odmy.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
EGR został zaślepiony w tym samym czasie przy zmianie mapy paliwowej. A olej jest w przewodach aż przy samym intercoolerze i pewnie też w nim.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
EGR został zaślepiony w tym samym czasie przy zmianie mapy paliwowej. A olej jest w przewodach aż przy samym intercoolerze i pewnie też w nim.
To raczej jego zaślepienie zostało uwzględnione w mapach... Ciekawe też jakiej jakości są same mapy.

 Pierwsza turbina mogła już być zwyczajnie zużyta...  ;) Jak padnie następna trzeba zacząć się martwić że coś nie tak z chipem.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
no nic chyba będę musiał zaryzykować z podmianą turbiny, pytanko czy przy wymianie turbiny lub jej regeneracji co powinienem uwzględnić dodatkowo ( uszczelki jakieś ? mycie całego dolotu ? wymiana oleju  jakieś inne rzeczy ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Diessle nie są moją mocną stroną.  ;)
 Jak masz czas i możliwości zacznij może od umycia dolotu i obserwuj czy ten olej naprawdę szybko się tam pojawia.
 Tak czy inaczej IC i dolot trzeba będzie myć. Szkoda żeby silnik złapał oleju z dolotu, to zwykle nic dobrego nie jest.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Wielki dzięki za pomoc, zacznę wpierw od czyszczenia dolotu i będę obserwował a co dalej zobaczymy. W Sierpniu planuje wakację ok 1700 km w jedną stronę więc nie chciałbym niespodzianek po drodze  :)

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Wymyj wszystko dobrze od dolu i sprawdź skad sie saczy, bo moze z pompy cr a wydaje sie ze z turbiny, mozesz uzyc kamery endoskopowej

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Obok pompy CR jest sucho a jak miałem skrzynie biegów zdjętą widać ewidentnie że szlak oleju zaczyna się u góry silnika z tyłu gdzie jest Turbo.
 

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Od miesiąca próbuje zlokalizować wyciek oleju, który widać w okolicach turbo. Chipa nie miałem. W końcu mechanik zdjął sanki i stwierdził, że turbina do wymiany bo olej jest na połaczeniu rury wlotowej z turbiną. Ale przyszedł fachowiec od turbin, zdjęli rure, poruszał ośką turbiny i stwierdził, że tragedii nie ma i to nie musi być turbina. Ponadto zauwazyli krople oleju wiszącą gdzieś nad turbiną. Więc turbina została, sanki założyli i dalej szukam wycieku. Tam jest tak ciasno, że kuźwa nic nie widać.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Dodam że zbyt "ciasny" spływ oleju z turbo może dawać też takie efekty. Warto sprawdzić drożność spływu.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Sporo wskazówek dostałem tylko teraz muszę czekac do weekendu i wjeżdżam do garażu sie pobawić

Offline Robert Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Piastów
  • Posiadany samochód: ,Xantia2000HDi, C5 X7 2.2HDI 170kM
  • Miejscowość: Piastów
Moim zdaniem olej masz z odmy. Możesz wymienić pokrywę zaworów lub założyć proponowaną przez Piotra odmę zewnętrzną.

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
Jak ju pisqłem laik ze mnie czy chodzi o coś takiego ?  http://autoczesci-jbt.pl/odma/28910-citroen-c5-x7-iii-20-hdi-rhr-odma-odpowietrzenia-9646411180-zbiornik-08-14.html   jeśli tak w którym miejscu powinienem to wcisnąć a co do wymiany pokrywy zaworów nie można jej umyć w jakiś sposób ? bo z tego co patrzyłęm koszt nowej to ponad 1000 zł

Offline Robert Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Piastów
  • Posiadany samochód: ,Xantia2000HDi, C5 X7 2.2HDI 170kM
  • Miejscowość: Piastów
Mam inny silnik i w nim odma jest zintegrowana z pokrywą zaworów. Jeśli w 2.0hdi odma wygląda tak jak w załączonym linku to bym ją wymienił. A tak po zastanowieniu to uważam, że było tak. Oleju w dolocie za turbiną zawsze trochę było, podnieśli Ci  ciśnienie doładowania i pojawiły się nieszczelności na połączeniach. Trzeba pouszczelniać połączenia i jeśli oleju nie ubywa a turbina działa to cieszyć się z jazdy i nie szukać problemów. 

Offline Kozlowski Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 km - RHR
  • Zainteresowania: Motoryzacja, nowinki techniczne i kino
  • Miejscowość: Białystok/Belgia
A czy wie ktoś może czy ta cała odmę można wymyć jeśli jest przypchana? W moim silniku 2.0 hdi RHR jest ponoć zintegrowana razem z pokrywą zaworów i koszt całej części to ok 1000 zl. Pan który regeneruje turbiny wspomniał zeby najpierw sprawdzić odmę bo ponoć jak olej znajduje się w intercoolerze to znaczy ze odma jest przypchana i nie spelnia swojej funkcji.

Offline Krystian Paduch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: C5 x7
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Mysłowice
Odma w pokrywie zaworów to nic innego jak separator.


Niestety fabryczne rozwiązanie jest wadliwe, 99% silników 2.0 HDi RHR/RHF ma ten problem.
Można wymienić pokrywę zaworów, kto bogatemu zabroni  ;)


Lub zainstalować  OCT czyli Oil Catch Tank, ale trzeba pilnować żeby nie zamarzł i się nie zapchał.
Można pokusić się o wykonanie własnoręcznego separatora, ale trzeba spełnić kilka warunków.
1. Dobór i instalacja siatki lub gąbki trwałej i odpornej na oleje o odpowiedniej gęstości.
2. Fachowe zabezpieczenie elementu separacyjnego – nic nie może się oderwać/rozpaść/rozwarstwić.
3. Odpowiednie miejsce montażu, aby olej mógł swobodnie spływać.
4. Nie można dopuścić do  prowizorki ze względu na duże ryzyko uszkodzenia turbiny/silnika.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Chyba mieszczę się w tym 1% bo mimo przebiegu 300+ odma działa prawidlowo.