Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?  (Przeczytany 2139 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« dnia: Czerwiec 05, 2020, 14:31:35 »
Właśnie zauważyłem, że jedna tarcza zjechana - raczej do wymiany...
A druga idealna.
Miałem podobny problem w 2-ej C5, zacisk się blokował... Trzeba było wymienić.
Chyba jakaś wada tych zacisków.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2020, 14:47:34 »
 Tylne zaciski to wada wielu aut... Jakoś tak się dziwnie składa, że na tyle bębnowe hamulce są trwalsze.

 Osobiście jeszcze problem z zaciskami tylnymi mnie nie dotknął, odpukać. Za to w brata passacie już jeden wymieniony a drugi regenerowany.
 

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2020, 16:13:54 »
Właśnie zauważyłem, że jedna tarcza zjechana - raczej do wymiany...
A druga idealna.
Miałem podobny problem w 2-ej C5, zacisk się blokował... Trzeba było wymienić.
Chyba jakaś wada tych zacisków.






Ja miałem w krótkim odstępie czasu jeden się zblokował na autostradzie w Niemczech koszt wymiany 470euro. Drugi za dwa tygodnie juz Polsce. Wymiana 600 zł.
Pozdrawiam :)




Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2020, 17:34:08 »
Widzę, że chyba staniały.
Mogę kupić za 160PLN.
Także chyba nawet samemu grzebać w nim się nie opłaca.


https://allegro.pl/oferta/zacisk-tyl-lewy-prawy-peugeot-407-sw-407-2004-2010-8948570885?

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2020, 16:42:50 »
Właśnie zauważyłem, że jedna tarcza zjechana - raczej do wymiany...
A druga idealna.
Miałem podobny problem w 2-ej C5, zacisk się blokował... Trzeba było wymienić.
Chyba jakaś wada tych zacisków.
Miałem taki problem, niestety po wymianie tarcz. Problemem była korozja aluminiowego zacisku w miejscu zaznaczonym na zdjęciu poniżej:

Po wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek jakiś czas jeszcze pochodzą. Ja mam wersję z elektrycznym ręcznym i zaciski tylne ATE system, z ręcznym ręcznym -zaciski TRW (nie wiem czy też aluminiowe).

Offline Marcin Wruck

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI 120Kw Turiner
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Sopot/Gdynia
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 07, 2020, 10:17:26 »
Też miałem problem z tylnym zaciskiem. Ja swój problem rozwiązałem tak, że zacisk został rozmontowany na części pierwsze. Wszystkie miejsca w których była korozja zostały wyszkiełkowane głównie w otworach na prowadnice i coś już zaczęło się dziać pod samą gumką uszczelniającą tłoczek. Wszystkie gumki nowe tłoczek wypolerowany i wszystko działa jak należy.
W innym aucie tzn w Renówce tylny zacisk zarósł pod gumkami na prowadnicach tak, że prowadnice musiałem odciąć od jarzma zacisku.
Ford Sierra 95r./Renault 11 TSE 86r/ Renault 11 Turbo 85r/ Renault Megane Kombi 00r/Renault Clio I 1.4 @ Turbo 200KM 96r/ Citroen C5 X7 10r.
Mechanika, Elektromechanika, Mechanika i elektryka Motocyklowa

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2020, 18:41:35 »
Zamówiłem 2 regenerowane zaciski w polecanej firmie. Przy cenie ok. 160zł za zacisk nie chciało mi się samemu bawić w jakieś zestawy naprawcze/regenerujące.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:07:51 »
Połączenie stali i aluminium od zawsze było problematyczne. Gdy dochodzi do tego woda i wilgoć dzieje co się dzieje.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Ilu z was miało problemu z tylnymi zaciskami hamulcowymi?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2020, 21:18:45 »
Problemem może się okazać korozją aluminium pod uszczelnieniem tloczka, i wtedy regeneracja będzie praktycznie niemożliwa i zacisk się nadaje wtedy do huty. To wyżłobienie pod o-ring tloczka ma specjalny profil żeby tłoczek odbijał.