Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Berlingo 1.6 HDi 90KM 12r skończył się rozrząd, problem z powrotem do żywych  (Przeczytany 2432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen Berlingo
  • Zainteresowania: Zwierzęta
  • Miejscowość: KNZ
Witam
Mam problem z Citroenem Berlingo 1.6 HDi 90KM z 2012 roku 230 tyś km przebiegu. Rok temu mechanik miał zmienić rozrząd, niestety jak się okazało tego nie zrobił, z paska ubyło kilka zębów ponieważ rozrząd był oryginalny a pasek stał się plastikowy. W wyniku czego auto przestało odpalać i zgasło na środku skrzyżowania. Chciałem zaprowadzić do mechanika lecz najbliższe terminy mieli na za miesiąc, zabrałem się za naprawę sam. Korzystając z internetu powiedziałem się że wystarczy zdjąć pokrywę wałka rozrządu i zobaczyć ile dźwigienek ucierpiało. Okazało się że ucierpiała jedna dźwigienka na trzecim cylindrze. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie hydropopychacze i wszystkie dźwigienki. na jednym z for przeczytałem by wymienić również wałek lecz tego nie uczyniłem bo kosztuje ponad 700 zł. Poskładałem wszystko do kupy założyłem nowy rozrząd i auto odpaliło od sztycha. Zadowolony myślałem że jest już po problemie niestety auto wkręca się bardzo słabo na obroty i zatrzymuje się na dwóch i pół tysiącach. jazda jest praktycznie niemożliwa ponieważ auto ma gigantycznego muła. Skontaktowałem się z mechanikiem znajomym który naprawił już kilkanaście silników HDI. Powiedział że bodajże po 2010 roku zmienili wałek na rurkowy który nie wytrzymuję przeciążeń i należałoby go wymienić i powinien samochód normalnie pracować, bo prawdopodobnie się skrzywił czego oczywiście gołym okiem nie będzie widać. A mówił że nigdy głowicy nie musiał ściągać, ponieważ zawory są równolegle do tłoków. zapytał się również czy samochód dudni w rurę od filtra powietrza i faktycznie ma specyficzny dźwięk. Czy wymiana wałka powinna pomóc i uruchomić normalność mojego samochodu? Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Zadałeś pytanie na które może odpowiedzieć tylko wróżka i to niekoniecznie trafnie. Nie widząc auta-silnika ciężko cokolwiek powiedzieć, nawet widząc może być problem.
 Prawdopodobnie będziesz musiał podjąć ryzyko.

Offline Łukasz Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen Berlingo
  • Zainteresowania: Zwierzęta
  • Miejscowość: KNZ
 Bardziej rozchodzi mi się o to czy ktoś miał taki przypadek. Samochód żadnych błędów nie wyświetla. Pod Lexia również.

Offline Łukasz Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen Berlingo
  • Zainteresowania: Zwierzęta
  • Miejscowość: KNZ
Zabrałem się za demontaż i montaż wałka rozrządu. Pojechałem do sklepu z częściami tylko i wyłącznie do aut francuskich podałem Vin i dostałem wałek o oznaczeniu CAM969 niestety jest on inny. Mam prośbę czy ktoś ma możliwość określenia zamiennika z numeru oryginału czyli 96.845.690.80. Z góry wielkie dzięki

P.S. Wałek formalnie wygląda identycznie niestety krzywki? są w innych miejscach. Chyba że mój tak poskrecalo a sklep dał dobrze.

Offline Łukasz Michalak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen Berlingo
  • Zainteresowania: Zwierzęta
  • Miejscowość: KNZ
Sprawa rozwiązana, wałek nowy jest dobry tylko tak krzywki poprzestawialo na starym.