Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala  (Przeczytany 6178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« dnia: Wrzesień 17, 2023, 16:58:05 »
Witam,
po powrocie ze spontanicznych szybkich wakacji po Włoszech mam problem z odpaleniem fury. Dodam, że przy wjeździe do garażu na jałowym jakby falowały obroty ale już miałem dosyć jazdy więc nie głowiłem się nad tym. Aku sprawne, rozrusznik kręci aż budą trzęsie ale odpalić nie chce. Błędami nie sypie. (ELM327 hehe) Cewka, świece? Ktoś ma pomysł?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2023, 17:10:09 wysłana przez Emil Ślifirski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 148
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2023, 17:56:38 »
Słychać pompę paliwa? Może przekaźnik od niej w module BSM powiedział dość. Typowy numer w C5.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2023, 19:31:34 »
Właśnie przekaźnik sprawny, bo pompę słychać. Może przepustnica, będę za tydzień na chacie to sprawdzę jeszcze to i ogólnie pogrzebę. Bronię myśli przed czujnikiem położenia wału

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 148
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2023, 21:11:08 »
Raczej wątpię że przepustnica. Czujnik położenia wału... Jeśli nie widział ciepłej wody raczej będzie ok. Nie mniej warto go wyjąć i wyczyścić. Akurat to by był łaskawy wyrok.  :D

 Ogólnie że pompę słychać... Nie znaczy też że działa, warto sprawdzić czy jest paliwo w listwie wtryskowej na silniku.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2023, 14:43:21 »
W innym poście (https://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98120.msg963183#msg963183) wyczytałem, że gdy czujnik położenia wału padnięty to zczyta z wałka rozrządu. Jeśli to faktycznie przekaźnik w BSM to można go jakoś ominąć na krótko?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2023, 15:15:14 »
Z tego co pamiętam to w benzynie nie ma czujnika wałka (ale mogę się mylić), przy braku odczytu z czujnika wału komputer nie uruchomi silnika, tak można ominąć przekaźnik, podając plus na bezpiecznik pompy, teraz nie pamiętam na szybko który bezpiecznik.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2023, 15:36:22 »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 148
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2023, 20:20:17 »
Z tego co pamiętam to w benzynie nie ma czujnika wałka (ale mogę się mylić), przy braku odczytu z czujnika wału komputer nie uruchomi silnika, tak można ominąć przekaźnik, podając plus na bezpiecznik pompy, teraz nie pamiętam na szybko który bezpiecznik.
Jest czujnik na wałku wydechowym w silniku RFN. Jak padnie to też teoretycznie są problemy z rozruchem, nie mniej powinien z trudem odpalić.
Zasadniczo mówiłeś że pompę słychać... Sprawdź po prostu naciskając odpowietrznik na listwie paliwowej czy jest tam paliwo.

 Nie mniej nie wierze w problemy z czujnikami.   ;) Po tym od kiedy mam na zapasie czujnik położenia wału.  ;D Zwykle to coś na wiązce lub sam sterownik silnika płata psikusa. Zasadniczo podczas kręcenia rozrusznikiem powinno dać się odczytać obroty Lexią z czujnika wału, czujnik walka powinno pojawić się wskazanie mówiące o prawidłowej synchronizacji czy jakoś tak. (Może rozłączać komunikację podczas próby kręcenia, warto podłączyć na kablach rozruchowych w tym czasie inne auto uruchomione.)

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2023, 22:22:37 »
Problemem może być zjełczałe paliwo z biododatkami jeśłi pojazd stał w upale - rozważ wypompowanie paliwa i zatankowanie polskiej najpopularniejszej firmy (transparentniejsze)

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2023, 14:56:53 »
Dobra sprawa wygląda tak, faktycznie po zapłonie nie ma napięcia na pompie paliwa. Po podaniu na krótko na bezpiecznik pompa się załącza. Z odpowietrznika na listwie wtryskowej paliwo mi pół silnika zalało więc dochodzi. Mimo to auto dalej nie pali. Oczywiście błędów brak :/, piston w momencie kręcenia rozrusznikiem pokazuje napięcie na aku w okolicach 9.5 V (ale czy ELM327+ apka Piston jest miarodajna?), normalnie jest koło 12.7V. Z nowości jak wyświetliło ecenomy mode tak dalej napis nie gaśnie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 148
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2023, 18:18:08 »
Poszukaj modułu BSM (ten pod maską z bezpiecznikami) o podobnych oznaczeniach na podmianę. Chyba to będzie najrozsądniej zrobić.

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2023, 19:20:42 »
Pewnie tak choć piny i złącze wygląda jak nowe. Wszystkie bezpieczniki na BSM sprawdzone i sprawne (prócz tego od pompy no ale jest na krótko) Wyjąłem też czujnik położenia wałka rozrządu, zabrudzony troszkę, jutro zabawy ciąg dalszy :/
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dcbbb8c12ca6130f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b80b0ac2625ab0a4

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 24, 2023, 01:42:47 »
A czujnik położenia wału i jego kostkę sprawdziłeś? Economy mode nie zniknie dopóki sterownik nie będzie widział wolnych obrotów silnika przez określony czas. Parametry z czujników temperatury w normie?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2023, 13:36:46 »
Sprawdziłem, czujnik wału nawet wymieniłem na nowy :/ przepustnica wyczyszczona, dalej nic :(  Rozrusznik kręci na ponad 100 rpm.
Ogarnę taki sam BSM i zobaczę co to będzie, bo aktualnie pomysłów brak
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2023, 15:53:21 wysłana przez Emil Ślifirski »

Offline Emil Ślifirski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v
  • Miejscowość: Radomsko
Odp: C5 mk1 2.0 16v 136km nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 15, 2023, 15:41:02 »
Witam po długim czasie :D Problem zniknął, winny jest akumulator, po naładowaniu na maxa odpala, jeździ choć dziś wyrzuciło APF i P0352 - błąd cewki zapłonowej, chociaż auto nie szarpie, na gaz reaguje noi chodzi na 4 gary.