Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp  (Przeczytany 19531 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 04, 2021, 13:37:21 »
Też wymieniłem obie górne poduszki, na zdjęciu widać różnicę, łącznik był spękany po obu stronach, olejowa pewnie od nowości nie była ruszana. Wymiana była profilaktyczna, myślałem że chociaż odpalanie/gaszenie będzie delikatniejsze ale nie jest, do samej pracy silnika wcześniej uwag nie miałem więc jakiejś znaczącej różnicy nie zaobserwowałem.
Za to na 100% mam do wymiany dolną przy półosi bo poszarpuje przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, często przy zmianie biegów czuje puknięcia, poduszkę ori wożę w bagażniku i nie mogę znaleźć kogoś kto mi ją wymieni, a jak jest chętny to chce jakieś kosmiczne pieniądze. Chyba że ktoś kogoś ma we Wrocławiu bądź okolicy kto to ogarnia z normalne pieniądze, bo póki co jak pytam to ludzie robią oczy i rzucają kwotami do zabicia.

« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2021, 11:48:57 wysłana przez Łukasz Czarny »

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 04, 2021, 13:40:47 »
Też wymieniłem obie górne poduszki, na zdjęciu widać różnicę, łącznik był spękany po obu stronach, olejowa pewnie od nowości nie była ruszana. Wymiana była profilaktyczna, myślałem że chociaż odpalanie/gaszenie będzie delikatniejsze ale nie jest, do samej pracy silnika wcześniej uwag nie miałem więc jakiejś znaczącej różnicy nie zaobserwowałem.
Za to na 100% mam do wymiany dolną przy półosi bo poszarpuje przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, często przy zmianie biegów czuje puknięcia, poduszkę ori wożę w bagażniku i nie mogę znaleźć kogoś kto mi ją wymieni, a jak jest chętny to chce jakieś kosmiczne pieniądze. Chyba że ktoś kogoś ma we Wrocławiu bądź okolicy kto to ogarnia z normalne pieniądze, bo póki co jak pytam to ludzie robią oczy i rzucają kwotami do zabicia.
A jaka poduszkę masz do wymiany za tak duże pieniądze? U mnie twardsza praca silnika powróciła, ale z mniejszą siła :/ ale jednak jest. Zastanawiam się nad zmianą paliwa, czyszczeniem wtrysków.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 04, 2021, 13:43:06 »
Też wymieniłem obie górne poduszki, na zdjęciu widać różnicę, łącznik był spękany po obu stronach, olejowa pewnie od nowości nie była ruszana. Wymiana była profilaktyczna, myślałem że chociaż odpalanie/gaszenie będzie delikatniejsze ale nie jest, do samej pracy silnika wcześniej uwag nie miałem więc jakiejś znaczącej różnicy nie zaobserwowałem.
Za to na 100% mam do wymiany dolną przy półosi bo poszarpuje przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, często przy zmianie biegów czuje puknięcia, poduszkę ori wożę w bagażniku i nie mogę znaleźć kogoś kto mi ją wymieni, a jak jest chętny to chce jakieś kosmiczne pieniądze. Chyba że ktoś kogoś ma we Wrocławiu bądź okolicy kto to ogarnia z normalne pieniądze, bo póki co jak pytam to ludzie robią oczy i rzucają kwotami do zabicia.
A jaka poduszkę masz do wymiany za tak duże pieniądze? U mnie twardsza praca silnika powróciła, ale z mniejszą siła :/ ale jednak jest. Zastanawiam się nad zmianą paliwa, czyszczeniem wtrysków.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka


Poduszkę dolną tą przy półosi na wsporniku. Jak oglądam filmy na YT to wymiana tego to żadna filozofia, mieć kanał/podnośnik plus odpowiednie narzędzia i samemu można ogarnąć.

Offline Artur Szarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Posiadany samochód: C5 X7 136hp Exclusive
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 13, 2021, 09:44:14 »
Znów mam twardą prace silnika, nie wiem już gdzie szukać przyczcyny..

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 14, 2021, 13:53:26 »
We wtorek wymieniłem tą dolną poduszkę przy półosi. Niestety poszarpywania zostały, delikatne puknięcia przy zmianiw biegów również, nie wiem czy to wina samej skrzyni czy np półosi. Mechanik mówi że ta dolna była w kiepskim stanie, na pewno auto jest bardziej zwarte i ww. odgłosy i efekty jakby mniejsze ale są nadal. Czuć też jadąc np na jedynce jak się szybko puszcza i dodaje gaz takie gluche, puste puknięcia. Zawieszenie niby bez luzów.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 14, 2021, 15:15:34 »
Tuleja zwrotnicy też lubi pukać, a do sprawdzenia jej auto powinno być na podnośniku kolumnowym ze zwieszonymi kołami. Na szarpakach praktycznie nie do wychwycenia. Zerknąłbym przy okazji na tylną tuleje wahacza i oba sworznie zwrotnicy. Nie mam warunków, bo u siebie założyłbym dedykowany zestaw poliuretanów.

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 19, 2022, 15:06:50 »
Skoro wyszedł tu temat poduszek silnika to zapytam fachowców czy orientuje się ktoś co faktycznie szło na pierwszy montaż?
Wypłynęły tutaj firmy Hutchinson i Lemforder, marki znam i wiem że dość często te firmy robiły ori poduszki w Renault, ale czy to samo jest w Cytrynkach (może ktoś miał w ręku i porównywał te poduszki do oryginałów)?

I jeszcze przy okazji poduszki olejowej silnika to chłopaki wyżej opisywali zużycie poduszek ale tych okrągłych, a jak poznać zużycie w wersji RHH z tą prostokątną poduszką, obudowaną aluminium? Jak nisko ma „siąść” lub jak mocno ma się bujać aby kwalifikowała się do wyrzucenia? (Chyba że pominąłem jakiś temat to sorki i może ktoś nakierować linkiem jeśli było już na forum)
Nr ori to 1839.J9
a nr Lemfordera to 3791801
Wg zdjęć to przyznam że Lemforder wyglada jak oryginalna, poza tym ma na sobie jeszcze nr z Fiata 9670282280.
Zdjęcie poniżej

C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 26, 2022, 08:23:50 »
Widzę że muszę odpowiedzieć sobie sam..
Ale podzielę się wiedzą dla potomnych, Kupiłem dostępne poduszki Lemfordera i Hutchinsona i porównałem z tymi na aucie (na aucie po datach były jeszcze ori)
Otóż w silniku RHH (2.0HDI 163KM) poduszka o nr:
1839 J9 - olejowa, fabrycznie to Lemforder
1806 74 - lizak na olejowej, nie ma oznaczeń na sobie ale z wyglądu identyczna jak Hutchinson.
1806 H4 - pod silnikiem to Lemforder.

W tej wersji poduszki olejowej trudniej poznać jej zużycie bo jest obudowana tym aluminium, moja w stosunku do nowej była niższa o jakiś 1cm (ten wystający element z gwintem był niżej-silnik jeszcze nie opierał sie na obudowie ale był niżej) i łapiąc za niego ręką można było nim delikatnie bujać na boki. W nowej stoi sztywniej.
Poniżej zdjęcia poduszek
Zdj 1-2 olejowa
Zdj 3-4 lizak na olejowej
Zdj 5-6 dolna poduszka
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 26, 2022, 09:29:56 »
Jakie wrażenia po wymianie takiego kompletu? Miałeś jakieś wibracje czy skąd wymiana?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 26, 2022, 10:43:02 »
Jaki koszt wyszedł takiego kompletu? Wymieniałem kość przy rozrządzie i dolną poduchę, zastanawia mnie ta olejowa choć nie mam wibracji i nie czuję jakichś dziwnych rzeczy.

Offline Łukasz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Posiadany samochód: C5 III (x7) 2012r. 2.0HDi 163KM Tourer Exclusive
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Głośna praca silnika 2.0hdi 136hp
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 26, 2022, 15:07:12 »
Tych górnych poduszek (przy rozrządzie) nie czułem jakoś za szczególnie, nie było wyraźnych niepokojących wibracji itp. Bardziej czułem coś na dole silnika takie szarpanie silnikiem - zwłaszcza przy zmianie biegów lub odpuszczaniu gazu. Zajrzałem pod auto i faktycznie dolna była wyraźnie zerwana.
No to profilaktycznie spojrzałem też na te górne przy rozrządzie i łomikiem podważałem jak mogłem. Górny lizak (ósemka) bez tragedii ale miała już delikatne naderwania gumy a że pewnie kokosów nie kosztuje więc zakwalifikowałem do wymiany. Miałem tylko wątpliwości co do tej olejowej bo niby silnik trzyma ale czy odpowiednio to nie wiedziałem (stąd moje pytanie powyżej jak ją sprawdzić..). Podważając łomikiem lekko bujała silnikiem, taki lekki luz, niby nic ale jednak pomyślałem że skoro to diesel który lubi szarpać, do tego z nieco wyższą mocą to uznałem że może i warto ją też wymienić. Rozpytałem znajomego o ceny i skoro tragedii nie było to wyleciały wszystkie trzy. Jak pisałem wyżej ta olejowa stała nieco niżej od nowej i była już luźniejsza napierając ręką.

Jak już napisałem przed wymianą szczególnych problemów z wibracjami nie spostrzegłem dlatego po wymianie wiekszej poprawy nie poczułem. Ale za to kulturalniej gaśnie auto, prawie nie czuje drgań gaszonego silnika.
Natomiast nie spodziewałem się że wymiana poduszek może mieć taki wpływ na sam dźwięk silnika. Siedząc w aucie rzeczywiście pracuje ciszej. Widocznie chodzi tu o te wibracje (w końcu dźwięk to drgania akustyczne itd.) praca diesla, wszelkie drgania itd powodowało większy rezonans a teraz rzeczywiście jest spokojniej w środku  ;)

Koszta:
1839.J9 - Lemforder 37918 - 240zł
1806.74 - Hutchinson 524820 - 115zł
1806.H4 - Lemforder 37917 - 169zł
Także patrząc na ceny w necie raczej nie wyszło źle. Po co przepłacać za naklejkę OE PSA  ;)
C5 III (x7) Tourer Exclusive 2.0HDi 163KM —> 190KM/430Nm