Hapeik Sławomira już w garażu, bardzo fajny egzemplarz. Niedługo będę wkładał do niego zwykłego 2.0 16v.
Sama robota jest prosta, ale trzeba mieć trochę gratów. Potrzeba:
- silnik
- kawałek wydechu od kolektora do kata (lub dalej), bo HPi pierwszą sondę ma wkręconą w kolektor, a zwykły EW w kołnierz przed złączem elastycznym w rurze wydechowej za kolektorem,
- ECU silnika. I teraz tak, tu są dwie opcje. Jeśli mamy tylko ECU, to trzeba je wyczyścić i powiązać z BSI. Jeśli natomiast mamy zestaw startowy (ECU, BSI, kluczyk), to przekładamy wszystko i wymieniamy groty (sam metalowy kluczyk), żeby pasował do stacyjki i drzwi.
- grube węże od silnika do chłodnicy
- chłodnica wody w HPi ma inaczej wyprowadzony górny króciec. Trzeba albo mieć chłodnicę ze zwykłego 2.0 16v, albo dociąć przewód chłodniczy na wymiar
- przewody paliwowe idące od prawego kielicha do silnika. HPi ma inne, ale można spróbować dorobić przy użyciu zwykłych gumowych.
- obudowa filtra powietrza. Góra obudowy ma wyprowadzanie do przepustnicy w innym miejscu.
Chyba tyle. Skrzynia i półosie pasują, reszta elektroniki również. Pompa w baku też może zostać.