Cześć,
na wstępie kilka słów, jestem posiadaczem C5 3.0 HDI 2011, z marką miałem wiele do czynienia, najpierw był C 5 3.0 V6 benzyna z 2004, a później C 5 2.0 HDI 2011. No i zachciało się lepieju, kupiłem V6 hdi z Niemiec, przebieg 119 tyś, rok 2011, ale jakoś dziwnie tanio, sprawdziłem w serwisie itp, wszystko było ok. Później dowiedziałem się czemu tak tanio, miał spawany uchwyt napinacza rolki paska rozrządu, i właśnie w trasie się tym dowiedziałem jak pękł uchwyt i strzelił rozrząd. Na szczęście właściciel zwrócił mi koszty naprawy, mało nie było. Kupiłem blok (uchwyt był częścią bloku więc musiałem kupić) resztę wymieniłem i auto wróciło na drogę. Niestety drugi raz się przekonałem że V6 to kapryśny model, (tu chyba mechanik się nie spisał, tak podejrzewam) bo przekręciła się panewka. Wcześniej wymienione na nowe, silnik miałem cały rozebrany więc nie szczypałem się i wymieniałem. Podsumowanie, auto stoi, nie wiem czy naprawiać, w okolicy nie ma solidnego mechanika od C5V6 a w dodatku ceny całego silnika, to specjalnie chyba tak wysokie, abym zapamiętał ile kosztuje smak używanego C5V6.
Może macie kogoś do polecenia od takich zadań specjalnych, solidny mechanik, bo reszta auta, jak i sama jazda, rewelacja. Mimo przygód uważam C5 hydro itp, za najlepsze auto w swojej klasie, a miałem ich trochę. Uprzejmie proszę klubowiczów o pomoc, jeszcze kilka miesięcy i będę miał zielnik bo zapewne mchem zarośnie.