Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik  (Przeczytany 6721 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 29, 2020, 16:51:34 »
właśnie wyszło mniej, ale dziś już wiem czemu, opisałem wcześniej przygody :)

Offline Bartłomiej Magoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Przyjażń
  • Posiadany samochód: Citroen C5X7 / Citroen C4 Grand Picasso / P306 Cabrio
  • Zainteresowania: Lotnictwo, motoryzacja
  • Miejscowość: Przyjażń
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 01, 2021, 23:47:19 »
W moim x7 3.0hdi mam już 3 motor.
Kupiłem samochód z uszkodzonym silnikiem z Niemiec. Okazało się, że właściciel wymieniał olej tak jak zaleca producent czyli co 30K km. Niestety jest to zabójstwo dla tego silnika. Tak samo jak olej 5w30.
Zrobiłem pełny remont silnika. obróbka bloku z honowaniem, szlif wału, obróbka głowic, nowe prowadnice zaworowe, ogólnie w silnik poszła taczka pieniędzy. Po remoncie przejechałem w niecały rok 40k km i silnik się zatrzymał. Bez jakiegokolwiek błędu, bez jakiegokolwiek ostrzeżenia... Przy prędkości ok. 170km/h na autostradzie po prostu się zatrzymał...
Dochodzenie co poszło nie tak. Wał stoi dęba. najprawdopodobniej panewki ale nie mam czasu rozebrać silnika. W międzyczasie kupiłem całe auto na aukcji  ze Szwajcarii po dzwonie ale z dobrym silnikiem. Motor jeździ u mnie a to co zostało z auta sprzedałem na części. Ogólnie rachunek wyszedł na zero. Mam teraz silnik z przebiegiem ok. 130k km nowa pompa oleju(to podstawa średnio co 90-100k km). No i olej po konsultacjach z kilkoma mechanikami do mojego 3.0 v6 hdi leję Liqui Moly 5w50 Molygen. Z racji tego, że bardzo dużo śmigam po autostradach i ten olej się mocno grzeje. Oczywiście wymiana oleju co 10K km nie później.



Jak byś miał jakieś pytania pisz śmiało. Jak będę wiedział to pomogę.
Pozdrawiam
Bartek
..::BaRt::..

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 02, 2021, 15:43:19 »
W De sporo widziałem 3.0hdi, zazwyczaj z padnietym motorem, często pełne opcje, wygląd piękny, ceny na poziomie 2-3 tys euro. Miałem nawet chrapkę żeby kupić, zrobić motor i jeździć ale znając ceny silników, ich dostępność oraz koszty ew napraw to mi się odechciało, chyba nie stać mnie na takie przyjemności  ;D I zostałem przy swoim nudnym 2.0hdi, w razie W kupuje drugi z angola za 2 tys.zl i jeżdżę dalej.
Życzę powodzenia, jak to mówią... do odważnych świat należy, a ci przynajmniej jeżdżą czymś z innej planety, dopóki się nie popsuje ;).

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 02, 2021, 15:53:48 »
do odważnych świat należy
a do bogatych Diesle.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 02, 2021, 18:28:08 »
to żeście mnie z 3.0hdi  wyleczyli,  zostaje szukać 2.0HDI i czips :)
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 02, 2021, 20:49:41 »
to żeście mnie z 3.0hdi  wyleczyli,  zostaje szukać 2.0HDI i czips :)
Ja Cię nie leczyłem. Po to jest 3.0hdi, że nie trzeba żadnych chipsów. Przejedź się tym i tym to zobaczysz. Mi tak samo wszyscy mówili jak kupowałem pierwszego elektryka w styczniu 2016. To był ekstremizm wtedy. Pukali się w czoło. A to do dzisiaj jeden z lepszych moich ruchów motoryzacyjnych, choć już mam następczynię, której ciężko czymkolwiek dorównać i mimo, to mam na zawsze szacunek i miłe wspomnienie do C5 w wersji 3.0hdi. A miałem parę aut w życiu od Trabantów do Touarega 4,2 Pb wolnossące V8.
Każdy ma inne potrzeby, upodobania, stan konta itd. Z czasem dochodzi się do coraz mniej racjonalnych wyborów, bo ma się świadomość utraty czasu i wzrasta poczucie potrzeby radości z jazdy, a nie tylko nudnego przemieszczania się.
Ja zawsze będę polecał C5 w wersji 3.0hdi jako wielce komfortowy i mocny wóz na każde warunki. Żyje się tylko raz. Wielki żal, że nie produkują już następcy. Prawdziwego następcy.

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2021, 12:46:37 »
Dzień dobry klubowicze,
Wszystkiego najlepszego w nowym roku, samych doskonałych cytryn oraz beczkę miodu żeby nie tylko kwaśno było ale i słodko w całym 2021 roku.
Przechodzę do tematu, w następnym tygodniu zabieram się za rozbieranie bolidu z jego arystokraicyjnym V6.
Bartku dzięki za ofertę pomocy, na pewno dam znać jak zakończę operację, oby pacjent przeżył :)
Cały czas wierzę że da się machinę naprawić bez gigantycznych wydatków, coś na wzór Słodowego, zrób to sam.
Będę informował szanowne i zacne grono o przebiegu akcji, zapewne zgłoszę się z „beznadziejnym przypadkiem” :)
Andrzeju , tak z 4 lata temu namierzałem elektryka w DE, ale tak ogromne koszty zakupu że po kwartale odpuściłem.
Jednak uważam że jest to najlepsze rozwiązanie, jak wygram w totka to bankowo zakupie full elektryka, i będę miał dwa rarytasy C5 i furę z „powrotu do przyszłości” taki DeLorean :)
Słyszałem że chcą wrócić do produkcji z hydro, sam się zastanawiałem czemu zrezygnowali z tak kultowego rozwiązania, chyba koszty?
Do usłyszenia

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2021, 16:47:36 »
Wierze ze nie wydam gigantycznych funduszy i postawie cytrynek na nogi.
Pytanie, ile to "gigantyczne fundusze".
Kwota z pięcioma zerami (przed przecinkiem) będzie na pewno.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2021, 16:52:33 »
Nie dam się, ostatnia naprawa wyszła lepiej niż bym się spodziewał.
Oczywiście jeśli będzie padaka z V6 to szans nie ma , kolega Bartek podsunął dobre rozwiązanie , nadzieja jest.

Offline Bartłomiej Magoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Przyjażń
  • Posiadany samochód: Citroen C5X7 / Citroen C4 Grand Picasso / P306 Cabrio
  • Zainteresowania: Lotnictwo, motoryzacja
  • Miejscowość: Przyjażń
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 04, 2021, 12:04:08 »
Nie wiem czy szanowne grono forumowiczów wiedziało już ten filmik?

https://www.youtube.com/watch?v=FcGvQp89xTw

Tak ku pokrzepieniu serc.
Moje 3.0hdi na rolkach :D
..::BaRt::..

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2021, 19:07:08 »
film widziałem wcześniej, nie przypuszczałem ze to kogoś z forum :)
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 04, 2021, 20:10:20 »
Gratulacje, Prezentuje się jak na arystokracje przystało

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 05, 2021, 20:15:54 »
Nie wiem czy szanowne grono forumowiczów wiedziało już ten filmik?

https://www.youtube.com/watch?v=FcGvQp89xTw

Tak ku pokrzepieniu serc.
Moje 3.0hdi na rolkach :D

Myślałem że robiłeś mu chipa na 300 KM. A chłopaki z hamowni trochę nie w temacie. Zawieszenie ciągnie po kieszeni hehe. Widać, że nie mieli do czynienia z hydro. Ceny części też jakieś niewiarygodne. Akurat konstrukcja zawieszenia w C5 jest bardzo fajna wszystko można zregenerować. Porównując z Audi jest mega przepaść.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 06, 2021, 00:25:54 »
Jakoś nie trawie tego gościa... Auto fajne (też mam 3.0 więc wiem co piszę ) ale filmu nie umiałem obejrzeć...

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 08, 2021, 11:05:22 »
Czołem Panowie,
pytanie techniczne, walczę z analizą czy da się uratować maszynę bez wyciągania silnika.jak na razie zaprzyjaźnieni mechanicy trąbią że wyjmować silnik bo inaczej nie pójdzie.pytanie dotyczy rozebrania miski (to poszło szybko) i dostania się do wału od dołu. Jest tam podstawa bloku z osłoną jako jeden element. Da się to odkręcić bez wyjmowania silnika, masa elementów jest mocowana do tej podstawy. Macie z tym doświadczenie?
Z góry dzięki za info :)

Offline Sebastian Jestadt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 HDI
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 08, 2021, 11:13:18 »
pierwsze zdjęcie to osłona wału, a kolejne to zamontowana w silniku, zdjęcia z pierwszej reanimacji.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 08, 2021, 13:49:50 »
Tą osłonę wału da się zdjąć, bo ktoś w 2,7 lub w 3.0 hdi wymieniał uszczelkę pomiędzy tą płytą a blokiem silnika. Temat był albo na forum C6 albo na forum PKP, już teraz nie pamiętam, bo to było  ze 3 lata temu, ale zabawy jest sporo.

Tak z innej beczki, to ostatnio czytałem, że wymiana rozrządu w audi A6 C7 3.0hdi to koszt rzędu 15-22k PLN, więc nawet  wymiana silnika w C5 to i tak pikuś przy tym :)

Miałeś pecha z tym uchwytem rolki, ale pewnie sam się nie urwał, tylko auto miało jakąś przygodę. Ja swoim prawie 4 lata jeżdże bezawaryjnie z tego 3 lata po chipie i niech tak pozostanie :)
Życzę powodzenia w walce, oby Ci się udało doprowadzić wszystko do porządku!

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 745
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 08, 2021, 19:42:44 »
3.0 tdi z audi ma mega ciekawy rozrząd. Zresztą temat dotyczy wszystkich V grupy VW. W starszej wersji były 4 łańcuchy które oczywiście się wyciągały. Nowsza wersja
ma 2 łańcuchy, które też się rozciągają ale rozrząd jest od strony skrzyni biegów. Konieczne jest wyciągnięcie silnika. Koszt wymiany to około 8 tyś. te 22 to przesadzone chyba ze to ASO.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 09, 2021, 23:24:38 »
Łańcuchy się wyciągały jak ktoś zmieniał olej co 30 tys. km. Czyli wracamy do punktu wyjścia. Nie ważne czy hdi, tdi czy dci, problem jest ten sam. A co do rozrządu tdi to chyba można jeszcze taniej zrobić niż 8 tys. Mam taki 3.0tdi i też jest tak samo przyjemny jak miałem 3.0hdi, ta sama moc, choć 50Nm więcej. Jakby przejmować się opiniami o silnikach to wypadałoby wrócić do 1,3 Pb na gaźniku jakim dysponowałem przed laty w Passacie 74'... Pod maską była dziura i silnik, teraz żyletki nie ma gdzie włożyć.

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 12, 2021, 15:21:25 »
Ja swoim prawie 4 lata jeżdże bezawaryjnie z tego 3 lata po chipie i niech tak pozostanie :)



No ale przez te cztery lata jeździłeś, tylko do serwisu, czy do kościoła też?  :P
Szczegóły, prosimy o szczegóły :) Ile na szafie przybyło przez te 4 lata?
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 12, 2021, 16:29:17 »
Przez pierwsze 2,5 roku zrobiłem 35k km, ale godzinowo to 80k km :) bo połowa w mieście z prędkością 15km/h i krótkie odcinki po 3km. W zeszlym roku to nabiłem może z 5k km z powodu Covida- praca zdalna, brak wyjazdow za granice, na narty, itp. W serwisie i kościele nie byłem ani razu :) (tzn w ASO byłem raz 3 lata temu na update softu w BSI) Olej i filtry co 10k km wymieniałem sobie sam a do kościoła mam 600m ;), więc nie chce mi się odpalać bryki :) W lipcu zeszłego roku wymieniałem tarcze i klocki z tyłu no i 2 razy aku przez te 4 lata. Ori Varta ma 9 lat i jeszcze jest sprawna a Kozak padł po niecałych 3 latach (pewnie te krótkie odcinki po mieście go wykończyły). W tej chwili na szafie jest coś koło 234k km.

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 12, 2021, 18:01:13 »
Ja jestem świeżo po wielkim remoncie 2.7 Hdi, w tym nowy wał korbowy, niby kuty.
Silnik zajechałem wgniecioną misą olejową... smok miał problemy z piciem i panewka przekręcona. W ciągu niespełna 2 miesięcy zrobiłem 7000km i jeszcze korby nie wypadły na asfalt  8)
Po remoncie pierwsza wymiana przy okolo 1500kkm, następnie 4000 kkm z dodatkiem Archoil AR91000. Od ów czasu do teraz wskazówka do czerwonego pola, jak rozleci się, to jest gwarancja. Jak wytrzyma do 15000 km. to wejdzie reprog, taki z prawdziwego zdarzenia. Przed tym jeszcze muszę wymienić płytę zaworową ASB, co uczynię prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.
Aktualny przebieg 180k+
Den Haag  Lexia/Diagbox

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 14, 2021, 14:27:18 »
... w tym nowy wał korbowy, niby kuty.

Czy zakupiłeś ten Turecki produkt GENMOT?
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 15, 2021, 12:20:46 »
Ja jestem świeżo po wielkim remoncie 2.7 Hdi, w tym nowy wał korbowy, niby kuty.
Silnik zajechałem wgniecioną misą olejową... smok miał problemy z piciem i panewka przekręcona. W ciągu niespełna 2 miesięcy zrobiłem 7000km i jeszcze korby nie wypadły na asfalt  8)
Po remoncie pierwsza wymiana przy okolo 1500kkm, następnie 4000 kkm z dodatkiem Archoil AR91000. Od ów czasu do teraz wskazówka do czerwonego pola, jak rozleci się, to jest gwarancja. Jak wytrzyma do 15000 km. to wejdzie reprog, taki z prawdziwego zdarzenia. Przed tym jeszcze muszę wymienić płytę zaworową ASB, co uczynię prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.
Aktualny przebieg 180k+

Hej. No to miałeś niefart z tą miską. Na forum C6 owners gość tak samo załatwił silnik 3.0hdi. Nawet nie wiedział (albo udawał :)), że gdzieś przydzwonił i potem po garach na autostradzie i silnik się zatarł. Ta miska jest alu niestety i albo pęknie albo dość mocno się uszkodzi i może przyblokować smok. Jak się przywali dołem w jakiś kamień to lepiej wezwać lawetę, jeśli miska jest uszkodzona, zresztą dotyczy to wszystkich silników. Moja micha póki co jest bez wgniotków :) Mam nadzieję, że udało się Ci ogarnąć ten silnik i posłuży długo, bo frajda z jazdy v6 jest duża, a dostępność fajnych silników coraz mniejsza i już raczej nic nowego się nie pojawi na rynku. Niedługo silniki V6 i większe będą białymi krukami :) otoczonymi silnikami od kosiarek i wkrętarek :)

Offline Paweł Podolak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: LHR
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7 HDI EXCLUSIVE
  • Miejscowość: LHR
Odp: C 5 3.0 HDI uszkodzony silnik
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 15, 2021, 16:53:38 »
... w tym nowy wał korbowy, niby kuty.

Czy zakupiłeś ten Turecki produkt GENMOT?

Tak, to był ten. Masz jakieś doświadczenie z tym, albo znasz opinie?
Gość, który zajmuje się sprzedażą takich elementów powiedział, że to dobry wybór, pomimo, ze nie kupiłem u niego.
4300pln.
Den Haag  Lexia/Diagbox