Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: HDi Start&Stop - wymiana akumulatora  (Przeczytany 767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
HDi Start&Stop - wymiana akumulatora
« dnia: Grudzień 29, 2020, 18:50:39 »
Witam,


Po przebojach z alternatorem opisanych w poprzednim wątku udało mi się finalnie odzyskać ładowanie, a z racji że aku swoje już przeszło to dzisiaj założyłem nowe. Problem w tym że chciałem o tym fakcie poinformować auto przy pomocy Diagboxa - w kalkulatorze silnika w zakładce naprawa znalazłem opcję 'operacje na silniku' -> 'wymiana akumulatora'. DB informuje o warunkach koniecznych do spełnienia - napięcie ponad 12V, wyłączone wszystkie odbiorniki pobierające dużo prądu - klimatyzacja, światła, podgrzewane fotele itd. Wszystko robię zgodnie z instrukcją, auto rozgrzane po trasie więc wykluczam działanie jakichś dodatkowych nagrzewnic o których nie wiem, a mimo wszystko dostaję komunikat "nieosiągnięte warunki wykonania, powtórz operację". Dodatkowy objaw - mimo nowego aku nie działa S&S, zatrzymanie silnika z tego co widać po rejestrach w ECU nie jest dozwolone ze względu na 'kalkulator silnika elektrycznego'. Znowu w zakładce zawierającej pomiary parametrów powiązanych z układem S&S mam kilka odczytów temperatury aku. Mianowicie w S&S lista nr 1 mam temperaturę akumulatora sterującego wynoszącą -7*C, mimo że na zewnątrz mam okolice 0*C i auto po dłuższej trasie, natomiast na liście z pomiarami S&S ale nr 2 mam już temperaturę o tej samej nazwie, ale bliższą tej otoczenia. Gdzie tu sens i logika? Uszkodzony moduł na klemie minusowej? Z góry dzięki za wskazówki