Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup  (Przeczytany 5718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 26, 2021, 14:35:16 »
Nie znam tej strony i nie miałem czasu na szukanie zamienników w internecie.
Jeszcze bym zamówił coś źle i nadal bym się bujał z wywaloną poduszką.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 26, 2021, 16:44:52 »
 ;) I już widać magię diessli... Poduszka silnika niby głupia sprawa... W benzynie zamontować można niemal cokolwiek i jest temat załatwiony. (Chociaż ja polecam jednak oryginalne, nie są jakoś kosmicznie drogie.)

 Ogólnie nie żebym coś specjalnie sugerował... Ale trzy samochody z podobnymi pojemnościami silnika w domu i podobnej wielkości słabo mi by się sprawdziło. Wolę połączenie w stylu jedno małe autko i coś większego.  Może dlatego że lubię mniejsze autka. Na mieście są sprytne, C5 na mieście to jak słoń w składzie porcelany. Wolę np. do Warszawy skoczyć Corsą jak moim C5. Za to jakaś dłuższa trasa, tu zdecydowanie lepiej spisuje się C5.

Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 26, 2021, 20:41:06 »



Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

1. Poprzedni C5 rok był wieloryb, w 2.0 kombi do jazdy nie do nabycia. Auto już bardzo stare, większość na złom raczej niż na drogę.

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 26, 2021, 21:36:26 »
Jakoś większosć aut dostawczych to diesle, które jeżdzą od sklepu do sklepu, dzień w dzień i nie ma z tym problemu. Od siebie powiem tak, tak jak wspomniał Tadeusz nie ma przeszkód eksploatować diesla HDI w mieście. 7 lat żona jeździła do pracy ok 7 km w jedną stronę po mieście , po drodze odprowadzając dzieci do szkoły i tak dzień w dzień, auto Citroen C4 1.6 HDI i żadnych problemów z silnikiem tylko eksploatacja. Od 4 lat tak samo eksploatowany jest C5 2.0 HDI 136 KM, z tym że już tylko jedna podwózka po drodze do szkoły i jedynie za kilka stówek uzupełniony dodatek FAP, o przepraszam jeszcze wymieniałem sprzęgło z dwumasą - bo puścił simering i pływało w oleju, wystarczyło wymienić samo sprzęgło ale skoro było na wierzchu to cały komplet wleciał i żadnych problemów z silnikiem. Ja użytkuję od 2 lat 3.0 HDi, ja niewiele jeżdzę po mieście ale tutaj też żadnych problemów. Wcześniej miałem tą benzynę 2.0 PB i jak dla mnie to niewiele jest zalet, bo spalanie w mieście 12 litrów i marna dynamika, wielu użytkowników pisze że lubi olej, mi nie brał - też zero problemów. Można na plus uznać tą starą konstrukcję bo w miarę niezawodna. Wszystko zależey od tego co się kupi, jeśli trupa od handlarza to niestety skarbonka bez dna. Takie życie. Miałem C5 FL z 2.0 HDI i miał 420 km nalotu, chodził jak marzenie. Patrzac na róznicę w cenie zakupu PB a ON nie wiem czy warto dopłacać więcej , do tego dokładać gaz - znajac życie to w mieście i tak pójdzie sporo benzyny zanim instalacja się przełaczy na PB - więc naprawdę sporo trzeba jeździć aby się ta różnica zwróciła. Dla mnie nie jest problemem wybór wersji silnikowej, bo szczerze mówiąc wisi mi to co zatankuję na stacji , ale już spalanie, dynamika i komfort czy też przyjemnośc z jazdy to akurat w C5 jest to czego w 2.0 PB nie akceptuję.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 26, 2021, 21:46:22 »
Też kiedyś się zastanawiałem - te wszystkie furgonetki kurierskie to diesle... Robią często cykle/trasy po paręset metrów... A na końcu dobijają do kilkuset tys. km...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 26, 2021, 21:50:20 »
Dla diesla sam przebieg 150 tys jest już powodem do dużych wydatków w krótkim czasie.
Nie powtarzaj czegoś czego sam nie doświadczyłeś. Dla diesla przebieg 300tkm to drobiazg. 150 tkm i nic się nie dzieje przez następne 100tkm. Poza oczywiście ewidentnymi zaniedbaniami wcześniejszych właścicieli.
W jednym hdi mam 180tkm, w drugim 250tkm i jeśli zmienię to z manuala na automat bo mi się już nie chce wachlować, a tak to nic się nie dzieje. A sorki, czujniki parkowania padają jak muchy. Ale co to ma do silnika?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 26, 2021, 22:30:11 »





Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?


Ktory lepszy, bo o 2.0 pb raczej trzeba zapomnieć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 26, 2021, 23:09:32 »





Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?


Ktory lepszy, bo o 2.0 pb raczej trzeba zapomnieć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
To niemal te same silniki. Wersja 163km bardzo często nie trzyma mocy... W zasadzie trafić taką która trzyma to rarytas.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 26, 2021, 23:18:13 »

To niemal te same silniki. Wersja 163km bardzo często nie trzyma mocy... W zasadzie trafić taką która trzyma to rarytas.

Te silniki się jednak dość mocno różnią umiejscowieniem osprzętu, do niektórych rzeczy w RHH (czyli 163 konnej wersji) jest znacznie lepszy dostęp niż w RHR/RHF, ale faktycznie na hamowni często kilkunastu koni brakuje i wyniki raczej są w okolicach 150 niż 160 KM.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 27, 2021, 09:35:28 »





Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?


Ktory lepszy, bo o 2.0 pb raczej trzeba zapomnieć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
To niemal te same silniki. Wersja 163km bardzo często nie trzyma mocy... W zasadzie trafić taką która trzyma to rarytas.
Jakieś słabe punkty w HDi 2.0 136/163 km?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 27, 2021, 09:59:51 »





Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?


Ktory lepszy, bo o 2.0 pb raczej trzeba zapomnieć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
To niemal te same silniki. Wersja 163km bardzo często nie trzyma mocy... W zasadzie trafić taką która trzyma to rarytas.
Jakieś słabe punkty w HDi 2.0 136/163 km?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Jakich słabych punktów szukasz? Przecież to normalny dobry diessel. Ot wszystkie jego problemy są dość typowe dla tego typu silników. Niczym specjalnym nie zaskakuje. Wystarczy poszukać na forum i dowiesz się z czym użytkownicy mają problemy... Ostatnio w czasie mrozów to było zwykle odpalanie, ale to też normalny problem dla silnika wysokoprężnego.

 Sam 2.0 HDi uchodzi za legendę trwałości, jednak jakoś osobiście nie mam do niego szczęścia... Widziałem już taki ze zgiętą korbą, pękniecia głowicy też się zdarzają. Tylko że te problemy dotyczą promila tego co jeździ tych silników po drogach. Podejrzewam też że te problemy które z nimi widziałem były spowodowane przez problem większości silników - użytkownika.

 Z przykrych rzeczy to ewentualna wymiana turbosprężarki jest przy tym silniku dramatem... Trzeba dużo cierpliwości bo dostęp do niej jest słaby.... Jednak w C5 i tak dużo lepszy jak w C4 czy C8 w różnych odmianach. Turbinę za to bardzo łatwo zmienić w 1.6HDi ale to już po prostu taka konstrukcja a nie inna.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 27, 2021, 11:56:41 »





Samo C5 X7 nawet w kombi do przestronnych aut nie należy, nawet na tle starszego C5 wypada blado.

Odwieczna walka diesel/benzyna...  :D Kto co lubi, można i z diesslem żyć na mieście, tylko po co?

2. Skoro diesel, to 2.0 136 KM czy 2.0 163 KM? Tylko manual, czy może być automat?


Ktory lepszy, bo o 2.0 pb raczej trzeba zapomnieć.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
To niemal te same silniki. Wersja 163km bardzo często nie trzyma mocy... W zasadzie trafić taką która trzyma to rarytas.
Jakieś słabe punkty w HDi 2.0 136/163 km?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Jakich słabych punktów szukasz? Przecież to normalny dobry diessel. Ot wszystkie jego problemy są dość typowe dla tego typu silników.


 Sam 2.0 HDi uchodzi za legendę trwałości, jednak jakoś osobiście nie mam do niego szczęścia...

Dzięki za wątek, ale czytając te wypowiedzi coraz bardziej mnie wizja C5 jako dobrego pomysłu na duże auto przeraża. Jako kierowca jestem nauczony współpracy z autem, które wymaga wymiany oleju, ale nie co do metra 15.000 i wymiana. Co 60 tyś wymiana paska rozrząd i i tyle. Zero awarii na trasie i zero obaw o kosztowne naprawy.

C5 2.0 PB jako ideał jest prawie nie osiągalna.

2.0 HDi czytając Twoje ww. 2 zdania sprawia, że wolę omijać ten samochód.

Do tej pory mam mazda 323, Focus I, 307 i Astra. Wszystko ten sam lpg stag i typowe dla tych aut jest jedno - ZERO problemów, przy czym liderem trwałości jest kolejno:
323 z 1996, 307 z 2004, astra z 2006, Focus z 2001.

323 jak wyjechała z fabryki w 1996 tak pod maską tylko rozrząd i olej wymieniany. 16v z lpg które nie pali oleju. W 12.2010 wyrzuciłem oryginalny akumulator KYOTO... Bosch Silver czy centra wytrzymuje teraz 3-4 lata.

307 rozlecial się wirnik alternatora - 170 zl z wymiama.

Astra rozleciala się szybko po wymianie całego sprzęgła pompa sprzęgła - 300 zł z wymiana. Gdybym kupił od razu pompę do zestawu koszt bylby 120 zł.

Focus najsłabszy, palił olej i rdzewial, sprzedany 2 lata temu i pewnie jeszcze jeździ.

O tarczach, klockach, swiecach, filtrach, oleju, sworzniach, tylejach i lacxnikach nie pisze. Standard do wymiany, średnio co ten sam przebieg.

2 tygodnie temu wsiadasz do auta na -16C po 3 dniach nieodpalania (w piątek o 16.40 wracam z pracy, w pn o 6.20 jadę do pracy), olej to pewnie gęsty jak smoła i pali.

Z lpg jakość ON ani nic innego mnie nie obchodzi. Naprawa benzyny wyłączając zerwany pasek rozrządu to może 1.000 zł. Naprawa diesla pewnie od 1.500 zł.

Reasumujac lpg = problemów zero, kosztów zero, obaw od drogie naprawy zero.



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2021, 12:10:14 wysłana przez Blazej Komor »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 27, 2021, 12:11:34 »
Może rozważ mniejsze auto a nowe... Lub prawie nowe. Mi udało się dostać  teraz nową Corsę E 1.4 z 2019 roku z salonu. ;) Przebieg na starcie 11km. Po upływie gwarancji leci w LPG. Poprzednia Corsa D 1.2 ma już 240tyś km i dalej się kręci nie zużywając oleju. Gdyby mi kiedyś ktoś powiedział że będę jeździł Oplem... Bym wyśmiał, jednak Corsa przekonała mnie do siebie jako nowe auto. Co nie zmienia faktu że Astry, Vectry, Insigni bym nie kupił na 100%, co mogę wybaczyć Corsie nie mogę wybaczyć wyżej wymienionym. I tak oto C5 zostanie u mnie długo. Nie widzę następcy na rynku, może kiedyś C6 z benzynowym V6 i oczywiście LPG. ;) Nie wyobrażam sobie jazdy na innym paliwie. (Choć mam dostęp do taniego ON nawet nie myślę o klekocie, ale rozumiem że niektórzy mogą go lubić.)

Z nowszych większych samochodów rozważałem w pewnym momencie Fiata Tipo kombi z 1.4 w jakiejś ciekawej wersji... Lub Toyota Verso 1.8 ale te auta już ciężko dostać z salonu.

 Same C5 X7 jest dość ciężkie, i 2.0 benzyna naprawdę jest najwyżej wystarczająca na takiego kloca... Dlatego nawet go nie brałem pod uwagę. Gdybym miał kupować C5 X7 z jakiegoś powodu... To szukałabym raczej V6 benzyna lub właśnie 2.0HDi i obowiązkowo chip.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2021, 12:25:27 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 27, 2021, 12:38:09 »
ON ma swoje zastosowanie we flocie, niskie spalanie, 5 lat i 200 tyś km i out.
W domu zakup auta od 200 tyś km, to ON nic innego jak pchać się na mine.

Czytając, że 2.0 HDi to dobry diesel i ma standardowe usterki, mówię że dla mnie PB do domu z lpg ma zero usterek.

Jak nie znajdę 2.0 pb, to pewnie 1-2 lata i będzie nowy superb lub passat.
Na nowego C5 nie wybrałbym pieniędzy, bo wartość auta leci lawinowo z roku na rok.

Na VW, Toyotę, mazda wydajesz i tracisz znacznie wolniej.

Dlatego warto kupić używke C5, bo pierwszy właściciel swoje wydał.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 27, 2021, 14:30:34 »
Na forum jest ktoś, kto ma dwie C5 2.0 HDI właśnie i obie ponad 500tys nalotu więc to są naprawdę pancerne konstrukcje i śmiem twierdzić, że problemy tych silników mogą wynikać głównie z zaniedbań, albo dzwonów (co w przypadku sprowadzanych jest bardzo prawdopodobne). Sam użytkuję 3.0 HDI i robię nim głównie trasy 10km do pracy gdzie po drodze jeszcze córkę do przedszkola zawożę. 3 lata, prawie 50tys km i żadnych problemów z silnikiem, turbinami, egr'ami i fap, a samochód już ma 300tyś km i wszystko dalej od nowości nie wymieniane. W tym tygodniu odebrałem samochód od mechanika bo skorodował przewód od wspomagania...Osobiście nie kupiłbym C5 2.0 PB i zakładał gaz, żeby robić trasy 3km, to już rower jest lepszym rozwiązaniem, albo coś małego np. jakiegoś wolnossącego japończyka. Ja mam do dyspozycji jeszcze Suzuki Swift 1.2 którym głównie lata żona i nawet gazu nie zakładamy, bo nie warto, a na miasto jest idealny tylko automatu brak :(

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 27, 2021, 15:04:24 »
Ale po co kolegę na siłę przekonywać do ON. Przecież napisał kilka razy, że to go nie interesuje.
ON ma swoje zastosowanie we flocie, niskie spalanie, 5 lat i 200 tyś km i out.
W domu zakup auta od 200 tyś km, to ON nic innego jak pchać się na mine.
Czytając, że 2.0 HDi to dobry diesel i ma standardowe usterki, mówię że dla mnie PB do domu z lpg ma zero usterek.
Jak nie znajdę 2.0 pb, to pewnie 1-2 lata i będzie nowy superb lub passat.
Na nowego C5 nie wybrałbym pieniędzy,
Nowego C5 to już raczej nie kupisz.
Kwestia czy wybrać 10 letnie C5 2.0PB pod gaz albo nowy Passat/Superb trochę mnie rozbawiła, bo nie rozumiem logiki wyboru silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i brakiem możliwości założenia lpg przynajmniej przez okres gwarancji. Wersja fabryczna Skody G-tec (zasilanie CNG) pewnie raczej cię nie interesuje.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Domagała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi 163/automat 2012, Rover 75 CDTi, Pyzio 206
  • Zainteresowania: wszystko
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 27, 2021, 17:10:29 »
To już tradycja że zmotoryzowana społeczność jest podzielona na benzyniarzy i ropiarzy. Każda z opcji napędu ma swoje plusy i minusy. W głębokiej komunie od lat siedemdziesiątych miałem do czynienia z samymi benzyniakami począwszy od syrenki przez żuki aż do mirafiori okazyjnie kupionej od Niemca co to płakał... i nie wyobrażałem sobie klekota pod maską osobowej fury. Po tym jak odebrałem nowiutkiego z salonu Trucka LB z citroenowskim dieslem przekonałem się do ropy chyba z powodu wysokiego momentu obrotowego, więc jak w salonie Peugeota zamówiłem potem nową 206 z silnikiem 1,9 D wolnossącym to wszyscy pukali się w czoło. Tymczasem zrobiłem nim ponad 300 kkm na odcinkach od jednego kilometra do tysiąca pod francuską granicę, z czego ponad 15 tysięcy na oleju rzepakowym bo tak wtedy wychodziło taniej. Potem u mnie już były tylko diesle mimo  że często silnik nawet nie zdążył się zagrzać na krótkim dystansie, ale za to wyjeżdżam z garażu nie muskając nawet gazu- nie zdławi jak benzyny. Rover 75 z silnikiem E47 BMW po czipie buja mnie od kilkunastu lat, pali ok. 5,5, traktuję go jak szmatę i mimo że ma nalatane ponad 400 kkm to przy silniku nie było jeszcze nic robione, a na trasie niejeden benzyniak wącha tylko mój dymek. Nawet przy 190/h na autobanie w kabinie jest w miarę cicho. W lato zapinam do niego przyczepę kempingową DMC 1350 i spalanie mieści się w siedmiu/ośmiu litrach, no i żaden popularny benzyniak nie wyciągnąłby tego klocka pod wzniesienie w słowackiej Małej Fatrze na trzecim biegu bez zadyszki i zagotowanego płynu. Teraz czas na HDI bo dla mnie to jedyna alternatywa, no ale mieć co chcieć i skoro kolega woli benzynę to niech szuka. Życzę powodzenia.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 27, 2021, 20:22:02 »
Nie ma sensu kolegi Błażeja przekonywanie do HDI mimo, że to najlepszy Diesel na rynku. Natomiast jeżeli już mówimy o C5 X7 z benzyną to myślę że trzeba go uświadomić, ze 2.0 są słabo wyposażone, rzadko można trafić wersję Exclusive a to oznacza kiepskie wyciszone 5 biegowe autko z wyjącym manualem. Dlatego osobiście zachęcam do 3.0 benzyny V6. Są nawet 2 szt. na otomoto w tej chwili.  Jedna wersja z Criollo na pokładzie i z gazem ale pewnie przebieg nie będzie pasował

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 27, 2021, 20:34:27 »
Nie ma sensu kolegi Błażeja przekonywanie do HDI mimo, że to najlepszy Diesel na rynku. Natomiast jeżeli już mówimy o C5 X7 z benzyną to myślę że trzeba go uświadomić, ze 2.0 są słabo wyposażone, rzadko można trafić wersję Exclusive a to oznacza kiepskie wyciszone 5 biegowe autko z wyjącym manualem. Dlatego osobiście zachęcam do 3.0 benzyny V6. Są nawet 2 szt. na otomoto w tej chwili.  Jedna wersja z Criollo na pokładzie i z gazem ale pewnie przebieg nie będzie pasował
Nie każdy musi mieć Exclusive  ;) Czasem warto pochylić się nad słabszymi.

 Czy HDi jest najlepszym Diesslem na rynku... Jest dobry, jednak określenie najlepszy chyba jest zbyt na wyrost. Tu byłbym ostrożniejszy.

 Skrzynie biegów łączone z 2.0 benzynowym są jakimś żartem ze strony PSA.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 27, 2021, 20:36:49 »
Zakładam, że Exclusive jest tak jak w przypadku Diesla lepiej wyciszony. Znalazłem kilka ale z automatem 4 biegowym  >:(
Wymień lepszego Diesla. Tutaj mokry FAP robi robotę i tyle. Nawet Fiatowski JTD nie wypada lepiej.
Coz może 2.0 Pb nie był w stanie pociągnąć 6 biegowych przekładni

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 27, 2021, 21:20:07 »
Zakładam, że Exclusive jest tak jak w przypadku Diesla lepiej wyciszony. Znalazłem kilka ale z automatem 4 biegowym  >:(
Wymień lepszego Diesla. Tutaj mokry FAP robi robotę i tyle. Nawet Fiatowski JTD nie wypada lepiej.
Coz może 2.0 Pb nie był w stanie pociągnąć 6 biegowych przekładni
Chociażby niedoceniany 2.0dCi ma szansę okazać się porównywalny... JTD też jest niezłe. FAP w PSA nadal występuje? Chyba już poszli w DPF suchy? Czy to tylko w Fordzie łączą ten silnik z suchym?

U mnie 2.0 PB świetnie sobie radzi ze skrzynią 6 biegów manualną z 2.2 benzynowego. Tylko że faktycznie to nie C5 X7.

 Z tym wyciszeniem Exclusive też na dwoje babka wróżyła... Początkowe roczniki były dużo lepiej wyciszane niż późniejsze. A jak brać HDI to właśnie najmłodszego jak się da. Przy benzynie wolnossącej będą to tylko pierwsze roczniki, to może wyjść to samo ostatecznie.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 27, 2021, 22:41:48 »



Wymień lepszego Diesla. Tutaj mokry FAP robi robotę i tyle. Nawet Fiatowski JTD nie wypada lepiej.
Coz może 2.0 Pb nie był w stanie pociągnąć 6 biegowych przekładni

Sorry, ale myślałem że tylko fanatycy VW TDI mają takie wysokie mniemanie o swoich autach.
Ile wersji, tyle najlepszych rad i pewnie każdy użytkownik grupy VW, Toyoty, BMW etc będzie innym wmawial, że jego najlepsze. A to wcale nie o to chodzi.

Forum czy to o samochodach, ogrzewaniu w domu, hi-fi etc ma wskazać z mojego pkt widzenia niezaprzeczalne plusy, a przede wszystkim potencjalne wady.
Czy są absolutnie pb/diesle bez wad - NIE. Nie wierzę w bajki i Was też przed tym przestrzegam. Decyzję o zakupie zostawiam każdemu indywidualnie ;)

Ps. Poza tematem, obstawianie że C5 III będzie w wersji tylko crossover, ala C4 2021? Czy ktoś się pokusi i zbuduje na  bazie C5 kombi, aby uspokoić aspiracje normalnych jeszcze ludzi, którzy muszą upchnąć 2 dzieci, wózek z gondola, owczarka niemieckiego, żonę która nie powinna mieć pod nogami sanek w zimie? Mój 307 daje radę i gdyby nie chce posiadania 5 cm więcej miejsca w bagażniku, ten bieżący wątek pewnie nie zostałby założony.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 27, 2021, 23:04:28 »
A przyjrzałeś się dokładnie C5 x7? Bagażnik może i ma 5cm więcej na długość ale jest węższy z tego co kojarzę i niższy niż w 307 SW. Jeśli jesteś wysoki to zapomnij o rozsądnym miejscu na nogi dla pasażera siedzącego za tobą. Ja jeżdżę w zasadzie w 2 osoby plus pies (teraz mały 6kg, wcześniej większy 50kg). C5 wystarcza mi akurat żeby się komfortowo pomieścić z bagażami przy tym zestawie. Ponieważ boczne tylne drzwi są małe to osoby dorosłe mają tam kłopoty z wsiadaniem/wysiadaniem, bo bardzo przeszkadza słupek B i stosunkowo mały kąt otwarcia tylnych drzwi.
Generalnie pomijając estetykę nadwozia/wnętrza, funkcjonalność samego wnętrza w tym modelu nie jest najmocniejszą jego stroną. Jeździłem XM-em, Xantią, C5 I/II i C5 x7 w tym towarzystwie wypada najgorzej jeśli chodzi o przestrzeń kabiny. I gdybym miał nim wozić czteroosobową rodzinę, to bym go na pewno nie kupił.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 28, 2021, 09:31:11 »
Chociażby niedoceniany 2.0dCi ma szansę okazać się porównywalny... JTD też jest niezłe. FAP w PSA nadal występuje? Chyba już poszli w DPF suchy? Czy to tylko w Fordzie łączą ten silnik z suchym?

U mnie 2.0 PB świetnie sobie radzi ze skrzynią 6 biegów manualną z 2.2 benzynowego. Tylko że faktycznie to nie C5 X7.

 Z tym wyciszeniem Exclusive też na dwoje babka wróżyła... Początkowe roczniki były dużo lepiej wyciszane niż późniejsze. A jak brać HDI to właśnie najmłodszego jak się da. Przy benzynie wolnossącej będą to tylko pierwsze roczniki, to może wyjść to samo ostatecznie.
FAP mokry nadal występuje nawet w 2.0 BlueHDI. Ford miał suche co powodowało problemy nawet z najlepszym konstrukcyjnie 2.2HDI 200 np w S-MAxie.
Exclusive w HDI miał akustyczne szyby i jest zdecydowanie lepiej wyciszony od zwykłego, pytanie czy też w benzyniaku.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 28, 2021, 10:22:11 »
Chociażby niedoceniany 2.0dCi ma szansę okazać się porównywalny... JTD też jest niezłe. FAP w PSA nadal występuje? Chyba już poszli w DPF suchy? Czy to tylko w Fordzie łączą ten silnik z suchym?

U mnie 2.0 PB świetnie sobie radzi ze skrzynią 6 biegów manualną z 2.2 benzynowego. Tylko że faktycznie to nie C5 X7.

 Z tym wyciszeniem Exclusive też na dwoje babka wróżyła... Początkowe roczniki były dużo lepiej wyciszane niż późniejsze. A jak brać HDI to właśnie najmłodszego jak się da. Przy benzynie wolnossącej będą to tylko pierwsze roczniki, to może wyjść to samo ostatecznie.
FAP mokry nadal występuje nawet w 2.0 BlueHDI. Ford miał suche co powodowało problemy nawet z najlepszym konstrukcyjnie 2.2HDI 200 np w S-MAxie.
Exclusive w HDI miał akustyczne szyby i jest zdecydowanie lepiej wyciszony od zwykłego, pytanie czy też w benzyniaku.

Benzyna w Exclusive też ma wszystkie szyby warstwowe i jest dobrze wyciszony.