Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup  (Przeczytany 7052 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 28, 2021, 10:35:09 »
Witajcie,
Szukam jak w temacie, głównie 2.0 PB 140 KM w kombi, manual z hydropmeumatyka docelowo do LPG.
Samlchodow jak na lekarstwo, prawie zero. Krajowych w ogóle, bo wtedy w sprzedaży królowały silniki ON.

Pytanie o wady i zalety 2.0 PB i 2.0 HDi.

Ps. 2.0 136 KM EW10J znam ze swojego 307 i do LPG sprawuje się idealnie. W trasie nad morze spalił mi z boxem na dachy 8.6 lpg.
Dlatego szukam C5 z PB.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka



Szukałem 2.0 PB do tego sedan w wersji Comfort , manual,koniecznie całe blachy. Po trzech miesiącach poddałem się. Zadzwoniłem do specjalisty. Auto w 4 dni stało pod domem. Zapłaciłem ,ale wiem za co.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 244
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 28, 2021, 10:49:08 »
Z tymi całymi blachami... Też tak mnie to trochę bawi. 10 letnie auto zawsze mogło mieć jakąś przygodę, ważne żeby to nie była za duża przygoda.
C5 kupiłem po obcierce prawą stroną... Zrobiłem ładnie... I co? W grudniu 2020 pani Vectrą na parkingu obtarła mi lewą stronę   :D Teraz chcąc sprawdzić auto miernikiem wyjdzie że ma cały tyłek robiony... Gdzie w sumie nic poważnego nigdy się nie stało. Zwykle parkingowe obcierki, nawet elementów nie trzeba było zmieniać. (Niby można by... ale po co?)

Im auto ma ładniejsze poszycia tym bardziej budzi moje podejrzenia że ktoś je niedawno robił po dzwonie. O ile 15 latka raczej już by nikomu się nie opłaciło... To 5-8 letnie jeszcze jest sens.

 Ogólnie to nie neguje że fajnie jak jest wszystko idealnie... Tylko że ideal ciężko znaleźć.

Offline Blazej Komor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Mazda
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 28, 2021, 16:04:01 »


Witajcie,
Szukam jak w temacie, głównie 2.0 PB 140 KM w kombi, manual z hydropmeumatyka docelowo do LPG.
Samlchodow jak na lekarstwo, prawie zero. Krajowych w ogóle, bo wtedy w sprzedaży królowały silniki ON.

Pytanie o wady i zalety 2.0 PB i 2.0 HDi.

Ps. 2.0 136 KM EW10J znam ze swojego 307 i do LPG sprawuje się idealnie. W trasie nad morze spalił mi z boxem na dachy 8.6 lpg.
Dlatego szukam C5 z PB.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Zadzwoniłem do specjalisty. Auto w 4 dni stało pod domem. Zapłaciłem ,ale wiem za co.
Jakiś namiar na prv? Wrocław najlepiej jak obsługuje.


Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 02, 2021, 13:44:45 »
...na parkingu obtarła mi...
Ja już dwa razy to miałem... Po naprawie pokazuje, np. że cały lewy i prawy błotnik i zderzak mogły być wymienione... Jakby tak wprost interpretować - to był solidny dzwon...

Offline Wojciech Jasiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi tourer 2009
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Kórnik
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 02, 2021, 21:42:05 »
Nie chodzi o przebiec diesla, tylko o styl jazdy i warunki pracy tego diesla.
Krotkie odcinki, częste wyłączanie silnika zimnego i rozgrzanego (o ile zdąży się nagrzac) - wszystko to powoduje że diesel będzie miał że mną problem.
250 tyś dla diesla, który jeździ codziennie do pracy 60 km w jedną stronę to super warunki.

180 tyś km dla diesla, który robi 10 tyś km w rok, czesty start i stop w tym 10 tras po 3 km => lepiej PB i gaz. Diesel wątpię aby dał radę długofalowo jeździć bez problemów.

Po trzecie koszty:
2.0 pb z  lpg wyjdzie taniej na 100 km niz 2.0 HDi.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Offline Wojciech Jasiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi tourer 2009
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Kórnik
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 02, 2021, 21:43:36 »
Witam przepraszam za wstawienie samego cytatu ale nie do końca ogarniam sposób cytowania.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: 2.0 16V PB 140 KM vs 2.0 HDi - zakup
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 03, 2021, 07:42:04 »

Po trzecie koszty:
...wyjdzie taniej na 100 km...



Jak chcesz tanio jeździć - to skup się na hybrydzie albo elektryku...