Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hydropneumatyka oszalała  (Przeczytany 2758 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Hydropneumatyka oszalała
« dnia: Czerwiec 21, 2021, 18:56:07 »
Witajcie,


Mam problem z którym sobie nie potrafię poradzić a "mechaniki" boją się autem zająć.
Konkretnie; wariuje hydro. W czasie jazdy podnosi i opuszcza przód lub tył (w zależności od humoru). Czasem jak zaparkuję to  "robi pompki" - podnosi i opuszcza przód.
Żaden warsztat nie chce się podjąć naprawy: w kilku nie robią hydro, w innym nie działa lexia i nie łączy z moim autem jeszcze w innym nie mają kanału. :) 


Mam założone nowe gruchy, stan płynu prawidłowy, przód stoi trochę za wysoko. Będę próbował ustawić ale chcę przy okazji wymienić korektor wysokości ponieważ nie działa płynnie tylko skokowo. Do ustawienia wysokości we Wrocku też nie ma warsztatu.


Macie jakieś pomysły jak to ogarnąć. Możecie polecić kogoś we Wrocławiu lub okolicach kto ogarnia hydro i się tego nie boi? Najlepiej kogoś kto wie że regulacja wysokości to na obejmach + lexia a nie przyciskiem na tunelu środkowym (tak do takich specjalistów też trafiłem - duży warsztat zajmujący się "francuzami" ).
Względnie wie ktoś gdzie jest jakiś ogólnodostępny kanał/najazd ?


Z góry dzięki za rady.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2021, 00:19:40 »
Jeśli robi pompki to do wymiany przednie cięgno, lub przejrzenie instalacji i ewentualnie korektor do sprawdzenia.

Co do losowego podnoszenia to też mogą być cięgna, a szukając dalej jeśli jest H3+ to te dodatkowe zawory sztywności.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2021, 11:49:16 »
Dzięki za info.
Jak najbardziej auto z H3+. Dodatkowych sfer przy zaworach nie wymieniałem. Uszkodzony korektor może dawać takie efekty specjalne jak pompki? Jak dam radę to w sobotę wymienię przedni korektor. Pracował skokowo. Z tyłu mam już nowy korektor i nowe cięgno.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2021, 22:39:19 »
Ostatnio kupiłem bardzo tanio polifta 3.0 v6 bo mechanicy nie mogli ogarnąć pompek i wariowania hydro - przedni czujnik wysokości był do wymiany, ciężko chodził, jakby był przytarty i tylne cięgno do nasmarowania, proponuję od tego zacząć.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2021, 07:12:51 »
Nowy czujnik i cięgno mam kupione. Teraz tylko muszę znaleźć miejsce gdzie będę mógł to wymienić. Warsztaty chętnie wymienia ale nie ustawia wysokości.

Dodatkowe pytanie o ustawianie wysokości. Jak już ustawie wysokość na korektorach i wprowadzę odpowiednie dane do lexii to auto się trochę opuści/ podniesie. Czy potem mam znów korygować na obejmie  czy tak zostawić?

Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2021, 11:18:44 »
Ja odkręcam zawsze tylko czujnik i wyciągam go razem z cięgnem - odpinam od obejmy, a samej obejmy na stabilizatorze nie ruszam oprócz oczyszczenia główki z rdzy, tej na której pracuje cięgno. W lexii też nic nie ruszam.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 257
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2021, 11:20:20 »
Bo w gruncie rzeczy nie trzeba w lexii nic ruszać. Wystarczy prawidłowe ustawienie obejmy. Lexia można lekko skorygować gdy już nie masz dostępu do obejmy.
Sam zakres korekcji w lexii jest bardzo mały.

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 25, 2021, 11:23:54 »
Nowy czujnik i cięgno mam kupione. Teraz tylko muszę znaleźć miejsce gdzie będę mógł to wymienić. Warsztaty chętnie wymienia ale nie ustawia wysokości.

Dodatkowe pytanie o ustawianie wysokości. Jak już ustawie wysokość na korektorach i wprowadzę odpowiednie dane do lexii to auto się trochę opuści/ podniesie. Czy potem mam znów korygować na obejmie  czy tak zostawić?

A tu pytałeś?
Po stronie zachodniej "Tad Car" Brynicka 11, po stronie wschodniej Auto Tomkowicz na Brucknera.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 636
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 25, 2021, 11:50:34 »
Dodatkowe pytanie o ustawianie wysokości. Jak już ustawie wysokość na korektorach i wprowadzę odpowiednie dane do lexii to auto się trochę opuści/ podniesie. Czy potem mam znów korygować na obejmie  czy tak zostawić?
Na obejmie robisz regulację "zgrubną" i tylko jeśli nie uda się ustawić dokładnie tak, jak powinno być (tu potrzeba trochę cierpliwości i wyczucia), dokonujesz korekty za pomocą Lexii i to już jest koniec.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2021, 12:18:42 »
Nowy czujnik i cięgno mam kupione. Teraz tylko muszę znaleźć miejsce gdzie będę mógł to wymienić. Warsztaty chętnie wymienia ale nie ustawia wysokości.

Dodatkowe pytanie o ustawianie wysokości. Jak już ustawie wysokość na korektorach i wprowadzę odpowiednie dane do lexii to auto się trochę opuści/ podniesie. Czy potem mam znów korygować na obejmie  czy tak zostawić?

A tu pytałeś?
Po stronie zachodniej "Tad Car" Brynicka 11, po stronie wschodniej Auto Tomkowicz na Brucknera.
Tad car'u nie znam. U Tomkowicza serwisowalem swoje poprzednie c5. Pracował wtedy jeszcze ze swoim ojcem. Teraz ma tam "wesołą brygadę" i Pan Artur zrobił się strasznie zarozumiały i dość drogi a jakość usług jakoś tak jakby gorsza. Wymieniał mi świece żarowe i po wymianie sam musiałem zdiagnozować która świeca nadal nie działa.

Najchętniej zrobiłbym tę regulację sam. Przynajmniej nie będzie reklamacji.
Ostatnio nie mam szczęścia do mechaników. Np. wymieniali mi olej i osłony pod silnikiem nie założyli, o pogubionych spinkach i śrubkach nawet nie wspomnę.


@Błażej. Dzięki, czyli dobrze zrozumiałem instrukcje.
 


Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2021, 16:09:03 »
Ok. Wysokość zawieszenia ustawiona. Wymieniłem też korektor i cięgno na fabrycznie nowe. Niestety nie pomogło. Auto dalej wariuje.
 Zauważyłem kilka przewodow nad przednim korektorem. Jeden to pewnie od wspomagania gumowy z zakutą rurką. Były jeszcze widoczne 2 cienkie rurki nie wiem czy nie z lds. W każdym razie rurki te były całe mokre w oleju. Olej był czysty więc obstawiam lds. Chyba gdzieś jest wyciek. Minimalny ale jednak i wówczas układ mógłby się zapowietrzać. Innego pomysłu nie mam.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2021, 10:02:25 »
Obejma jest dobrze ustawiona? U mnie jak miałam problem to okazało się że ktoś przesunął obejmę w bok na drążku i się przycinała, zobacz czy w skrajnych pozycjach zawieszenia nie blokuje się.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2021, 10:18:34 »
Wszystko pracuje prawidłowo. Po zamontowaniu nowego korektora kilkukrotnie podnosiłem i opuszczałem zawieszenie i sprawdzałem płynność działania. Jest ok.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hydropneumatyka oszalała
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 23, 2021, 13:17:12 »
Odpisałem w niewłaściwym temacie.Miało być w wątku Bartosza.

Z tego co patrzyłem to dostępność zaworu jak i amortyzatorów/ siłowników jest dość ograniczona (teraz łatwiej o części do X7 niż polifta) a ceny póki co nie są wygórowane więc kupiłem komplet. Jak tylko przyjdzie będę wymieniał. Może przestanie samochód robić przysiady.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2021, 16:17:22 wysłana przez Sebastian Wykrętowicz »