Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Siła nawiewu  (Przeczytany 6869 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 07, 2021, 10:01:50 »
Tylko że robota bez wyciągania deski polega na rozcinaniu obudowy mieszalników powietrza, wymiany cięgien a potem wklejeniu wyciętych elementów.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 08, 2021, 19:34:32 »
Tylko że robota bez wyciągania deski polega na rozcinaniu obudowy mieszalników powietrza, wymiany cięgien a potem wklejeniu wyciętych elementów.
Bzdura, nic nie wycinał, nic nie wymieniał oprócz połamanej klapy. Klapa naprawiona przez kolesia w sposób który praktycznie uniemożliwia jej ponowne pęknięcie. One w zasadzie zawsze łamią się w tym samym miejscu, na osi obrotu. Niby kawał plastiku tam jest, a jednak się łamie.
Cały czas stałem i patrzyłem co robi, koleś nie miał nic przeciwko. Mimo początkowego dziwnego wrażenia, faktycznie jest trochę zasadniczy, to później się rozgadał i sobie pogadaliśmy w czasie jak to naprawiał.
W moim aucie lewa strona była popsuta od dawna, ale dawało się z tym żyć. Ale jak przyszły tej zimy siarczyste mrozy to się złamała też prawa. No i przy -10 raczej nie da się jechać bez ciepłego nawiewu, więc szybko się z gościem umówiłem. Naprawił obie strony w pół godziny. I jeszcze silniczek wymieniał, bo zębatka była wyszczerbiona.

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 08, 2021, 21:49:54 »
Serafin to dobra alternatywa, szczególnie gdy ktoś mieszka niezbyt daleko.Ja przeliczyłem koszty dojazdu(700 km) i robocizny(w 2016) i za wymianę w ASO wyszło mi stówkę więcej.Więc dałem do serwisu.Ale gdybym mieszkał bliżej to na pewno bym skorzystał.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 08, 2021, 22:05:00 »
Tylko że robota bez wyciągania deski polega na rozcinaniu obudowy mieszalników powietrza, wymiany cięgien a potem wklejeniu wyciętych elementów.
Bzdura, nic nie wycinał, nic nie wymieniał oprócz połamanej klapy. Klapa naprawiona przez kolesia w sposób który praktycznie uniemożliwia jej ponowne pęknięcie. One w zasadzie zawsze łamią się w tym samym miejscu, na osi obrotu. Niby kawał plastiku tam jest, a jednak się łamie.
Cały czas stałem i patrzyłem co robi, koleś nie miał nic przeciwko. Mimo początkowego dziwnego wrażenia, faktycznie jest trochę zasadniczy, to później się rozgadał i sobie pogadaliśmy w czasie jak to naprawiał.
W moim aucie lewa strona była popsuta od dawna, ale dawało się z tym żyć. Ale jak przyszły tej zimy siarczyste mrozy to się złamała też prawa. No i przy -10 raczej nie da się jechać bez ciepłego nawiewu, więc szybko się z gościem umówiłem. Naprawił obie strony w pół godziny. I jeszcze silniczek wymieniał, bo zębatka była wyszczerbiona.

Skoro kolego widziałeś jak to było wyciągane to oświeć nas wszystkich proszę jak one zostały wyciągnięte bez cięcia o rozbierania całej deski
Klapy wyglądają jak z tego linku poniżej.
https://allegro.pl/oferta/2x-klapy-klapki-nawiewu-powietrza-do-citroen-c5-8129134792

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 10, 2021, 12:38:17 »
Dokładnie tak wyglądają, pęka ta ośka. Jak nie zostanie wzmocniona to zapewne pęknie podobnie.
Nie siedziałem z głową pod deską rozdzielczą, bo jego głowa tam była, a na dwie nie było miejsca. Ale żadnej piły czy innej kątówki nie używał. z prawej strony zdemontował schowek i zdjął jakąś klapkę i przez ten otwór zrobił wszystko. Z lewej wyjął filtr kabinowy, nawiasem mówiąc przy okazji wymienił i przez ten otwór wszystko zrobił. Niestety nie powiem jak, zręczne ręce na pewno konieczne, ale nic nie wycinał, to pewne.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 10, 2021, 12:43:15 »
Przez filtr kabinowy nie da się.  ;) Wycinał tak sprytnie że nawet nie wiesz. Nie trzeba piły itp. ten plastik dobrze się tnie. Niektórzy lecą z tematem lutownicą o bardzo cienkim grocie. (Oczywiście grot taki do lutowania już się nie nadaje.) Można też takim nożykiem...  Który nie wiem jak się nazywa.  :D

 U mnie dla przykładu ośka była cała... Klapa ułamała się od ośki.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 10, 2021, 12:46:53 »
Ale nic nie widać, żadnych śladów. On sam na stronie twierdzi że nic nie wycina. Sam już nie wiem  :P

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 10, 2021, 12:47:34 »
Sam jestem ciekaw, bo innej opcji za bardzo nie ma. Teoretycznie gdyby to była sprawa tylko ułamanej ośki można to zrobić bez cięcia.... Ale trzeba mieć dużo szczęścia.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 10, 2021, 13:15:43 »
Koleś twierdzi że zawsze ośka się łamie, nigdy coś innego. I zawsze w tej samej klapie, bo ich tam jest kilka. Nie mam powodu mu nie wierzyć raczej.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 10, 2021, 13:39:38 »
To jak widzisz nie zawsze ośka.  ;) U mnie ośka była cała a klapa odpadła od niej. Akurat robiłem to zaraz po zakupie auta. (Dzięki uszkodzonej klapie cenę zbiłem niceo.) Możliwe że często winna jest ośka, jednak nie ma co wpadać w rutynę. Auta robią się stare i awarie będą z czasem coraz mniej oczywiste.

 Rutyna już nie jednego zgubiła...

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 10, 2021, 13:48:59 »
No ale jak klapa odpadła od ośki to w sumie też wina ośki. Ona jest wyraźnie za słaba, raz pęknie przy napędzie. a innym klapa od niej odpadnie. Ewidentnie plastik za słaby i tyle.
Na moje pytanie skąd bierze te naprawione klapy, bo przecież nie naprawiał jej przy mnie. Odpowiedział że to jest z jednego z poprzednich aut, a moja po naprawie trafi do jednego z następnych aut. Ciekawa metoda.
Widziałem tą naprawioną, ośka wzmocniona na całej długości, także w miejscach gdzie klapa się z ośką łączy. Wyglądało to dosyć potężnie, ośka pogrubiona jakimś tworzywem.


Tak sobie myślę że przyczyną tego pękania jest chyba woda zamarzająca i unieruchamiająca klapę w jednym miejscu. Jeśli konstrukcja nie wytrzyma naprężenia powstającego przy zmianie położenia tejże to coś pęknie, w sumie logiczne że oś bądź miejsce łączenia osi z klapą. Bo u mnie prawa zdechła jak mrozy nastały, wcześniej działała dobrze, lewa nie wiem kiedy, bo kupiłem już popsutą.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 10, 2021, 14:56:05 »
Tylko że tam nie ma wody... Nie ma prawa być.  ;)

 Pękają przez uszczelki które mają na sobie, z wiekiem robią się twarde i blokują się. Nie ma innej przyczyny raczej.

 Początkowo sądziłem że to od wysokich prędkości nawiewu... Jednak sterownik raczej automatycznie ich nie wybiera.

 Wystarczy wsadzić taką klapę na miejsce i spróbować nią ruszać... Uszczelki stawiają za duży opór już jak są nowe, dlatego u mnie jedna klapa ma je przycięte...  :P Działa już ponad 100k km.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 057
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 10, 2021, 16:47:48 »
Czyli jak to piszesz patrzyłeś mu na ręce jednak nie jesteś w stanie opisać jak klapa wydostała się po za obudowę mieszalnika powietrza...

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 10, 2021, 17:31:58 »
Ja też jestem ciekaw jak wyciągnął klapę bez wycinania w obudowie nagrzewnicy.Mam starą obudowę i sprawdzałem czy można w jakiś inny sposób,ale nic innego nie wymyśliłem.Po obejrzeniu obudowy chciałem zobaczyć czy faktycznie mam pękniętą klapę i bez nagrzewnicy przez otwór filtra kabinowego można by było lusterkiem zajrzeć,ale z nagrzewnicą jest to niedostępne.Moim zdaniem nie ma możliwości wyjęcia klapy bez cięcia chyba że to magik.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 10, 2021, 18:39:16 »
No proponuję pojechać i samemu sprawdzić. A jeśli macie pytania to można zapytać pana Serafina, co nie? W aucie nie ma śladów żadnej destrukcyjnej czynności

Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 19, 2021, 22:23:37 »
Czy ktoś może wie w jaki sposób najlepiej wzmocnić te klapy które można kupić w zamienniku?
W moich dwóch poliftach póki co nie ma problemu z nawiewami, ale jak już nadejdzie to chciałbym załatwić temat raz a porządnie, deskę ściągnę sobie sam - jak wiadomo co po kolei odkręcać to nie jest to aż tak straszna operacja jak mogłoby się wydawać.

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 20, 2021, 18:53:05 »
Wzmocnić oś i miejsce łączenia klap z osią

Offline Bartosz Chrapkowski

Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 20, 2021, 20:36:29 »
W jaki sposób? Dać jakiegoś kleju, przykleić coś? Ktoś może ma to już przetestowane? :)

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 21, 2021, 04:38:28 »
kątownik,ceownik, elementy wycieraczki szyb, try tytki, klej,i wszystko wedle własnej inwencji  :)

Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 21, 2021, 19:39:33 »
U mnie koleś pogrubił jakimś tworzywem ośkę i miejsce styku z klapą. Nie wiem co to było, było twarde dosyć. Trytytek bym nie polecał. Ta ośka ma z tego co kojarzę przekrój krzyża. Potrafię sobie wyobrazić że pod tym dodatkowym tworzywem dał jakieś wzmocnienia z drutu na przykład, w zagłębieniach tego krzyża.

Offline Andrzej Czopek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2,0 16V benzyna - 2005 r.
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 25, 2022, 12:34:39 »
Witajcie, znowu coś... . Prawie w ogóle nie wieje z kratek wentylacyjnych, 4 listki a tu lekki powiew. Bezpiecznik ok. Czy to wyrok, ze w tym przypadku to te nieszczęsne klapy? Jakieś porady, podpowiedzi, pzdr!

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 25, 2022, 15:06:26 »
Witajcie, znowu coś... . Prawie w ogóle nie wieje z kratek wentylacyjnych, 4 listki a tu lekki powiew. Bezpiecznik ok. Czy to wyrok, ze w tym przypadku to te nieszczęsne klapy? Jakieś porady, podpowiedzi, pzdr!
Jeśli filtr kabiny czysty... to klapy.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 25, 2022, 15:37:57 »
Prawie w ogóle nie wieje z kratek wentylacyjnych....Czy to wyrok, ze w tym przypadku to te nieszczęsne klapy?
Przy uszkodzonych klapach nie da się regulować temperatury nawiewu więc raczej coś innego się stało.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 254
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 25, 2022, 17:03:43 »
Prawie w ogóle nie wieje z kratek wentylacyjnych....Czy to wyrok, ze w tym przypadku to te nieszczęsne klapy?
Przy uszkodzonych klapach nie da się regulować temperatury nawiewu więc raczej coś innego się stało.
I masz rację... Ale klapy w tym modelu domyślnie na postoju auta zamykają się. Może się tak zdarzyć że nie otworzą się i nie dmucha wcale z kratek itp.

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: Siła nawiewu
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 25, 2022, 17:25:41 »
Na zgaszonym silniku i wyłączonym radiu słychać czy kręcenie mocą wentylatora powoduje wzrost jego obrotów. Jeśli słyszysz tą reakcję, a z nadmuchów nie wieje mocniej no to moim zdaniem klapy...
szmergiel13