Koledzy, zabrałem się wreszcie za eliminację luzu na tylnym cięgnie czujnika wysokości z tyłu. Luz był spowodowany skorodowanymi końcówkami na czujniku oraz na obejmie stabilizatora, wymiana łącznika już nic nie dawała. Tak to wyglądało przed robotą
https://youtu.be/M4mOLt-D7y0.
Żeby się uporać z tym problemem widomo że najlepiej by było kupić nowy czujnik cena około 180 zł, oraz nową obejmę cena 480 zł
. Natura druciarza nie pozwoliła mi na takie marnotrawstwo i kupiłem coś takiego:
https://imgur.com/ShE1NiAPrzed demontażem czujnika oraz obejmy pojazd na maxa do góry, później odłączyłem aku. Zaznaczyłem sobie markerem pozycję obejmy na stabilizatorze oraz pozycję ramienia czujnika żeby później nie było dużo zabawy z ustawieniem prawidłowej wysokości zawieszenia.
Tak wyglądały te mini sworznie po demontażu:
https://imgur.com/DEKJJsbNajpierw zabrałem się za sworzeń czujnika, odcięcie starego zardzewiałego, wiercenie otworu fi 5 i zregenerowany czujnik wygląda tak:
https://imgur.com/ySYdrfwW obejmie stabilizatora obciąłem stary zardzewiały sworzeń, nawierciłem centrycznie otwór wiertłem 4,2 i nagwintowałem pod rozmiar M5:
https://imgur.com/IC0BllcDo montażu tego sworznia użyłem jeszcze kleju do gwintu:
https://imgur.com/qHwKWnRCałość kosztowała mnie około 30 zł (koszt nowych sworzni z wysyłką) no i 1,5 h mojej pracy. Dodam jeszcze że nowe sworznie są nierdzewne co mam nadzieje wyeliminuje na przyszłość jakiekolwiek problemy w tym miejscu.
Poskładałem wszystko do kupy, działa to wyśmienicie luzów brak.