Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala  (Przeczytany 18105 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 05, 2022, 12:41:56 »
Teoretycznie ta z Volvo jest taka sama jak 1314056 forda więc można przyjąć, że są zamienne. Cena tej z Volvo ok 30 zł, z Forda drożej.
Strona zabudowy: Obudowa przepustnicy
Średnica wewnętrzna [mm]: 58
Średnica [mm]: 62
Grubość [mm]: 4,7
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #101 dnia: Grudzień 05, 2022, 13:01:52 »
Zostaje dopaść wymiary 2268830 bo gładka jest do mieszalnika.  A mierzenie tego co się ma na aucie w porównaniu do nowej  wychodzi średnio co widać na zdjęciu z poprzedniej strony
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2022, 13:39:39 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #102 dnia: Grudzień 07, 2022, 11:37:57 »
gdyby było cieplej to bym rozebrał to i podjechał drugim autem do producenta bo mam u siebie dwóch... coś by się na 100% dobrało...
i zapewne tak zrobię ale po pierwsze czas po drugie pogoda

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #103 dnia: Grudzień 17, 2022, 19:08:00 »
Hej. Czy to możliwe, że po 500km na autostradzie jest tylko 0.5g sadzy? Poprzednie wypalanie było po 1000km i 3.2 g. Auto zalane austriackim paliwem. Czy to może być powód? Ciekawe co pokaże w drodze do Polski.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #104 dnia: Grudzień 17, 2022, 21:30:06 »
zależy jak jechałeś tą autostradą... ja jak będę sobie leciał 170km/h to będę miał prawie ciągle 0g... bo warunki pracy silnika są na tyle optymalne że ilość sadzy spada bez wypalania w końcu dochodząc do 0 więc jest to możliwe

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 18, 2022, 09:44:59 »
U mnie wczoraj zaczął się wypalać przy ok 3.5g do zera zszedł dosyć szybko  łącznie ok 10km czyli w normie.  Jak kojarzę to przy wypalaniu po zdjęciu nogi z gazu chwilowe powinno pokazywać jakieś tam 0.1, 0.2 Wczoraj dioda świeci sadza zeszła do0 a po zdjęciu nogi spalanie 0.  Ogólnie apka taki stan pokazuje jak na foto.

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 18, 2022, 09:49:32 »
Jest jak Bartek pisze. Z obserwacji aplikacji FAP wynika, że podczs dłuższej jednostajnej jazdy FAP osiąga taką temperaturę, że dochodzi do tzw. naturalnego wypalanie, bez jego załączania i ilość popiołów zaczyna się cofać, wolno to idzie ale przy dłuższej jeździe nawet do zera.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 18, 2022, 11:14:41 »
Ale nikt tego nie neguje ze przy sprzyjających warunkach wypala się pasywnie a temat mamy o niekończącym się wypalaniu kilometrami. I tak jak wczoraj zaobserwowałem wypalony do 0 a dioda jeszcze długo świeci chociaż wydaje mi się że paliwa nie już nie podawał bo przy hamowaniu silnikiem spalanie 0. Zdarzały się sytuację że 40czy 60km na autostradzie świeciła się dioda i nie zakończył procedury.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 18, 2022, 11:55:05 »
2.0 HDi 163KM??
polecam aktualizację sterownika silnika w salonie. W nowym programie są poprawione pewne niedociągnięcia i kilka błędów... zrobiłem więc z doświadczenia wiem

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 18, 2022, 12:04:25 »
Tak dokładnie. I tak coś czułem że to ECU złapał świra.
Napisz coś więcej o tej autualizacji i błędach jakie naprawia jeśli możesz?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2022, 12:21:04 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 18, 2022, 13:30:16 »
Ja w 2.0 BlueHDi 150KM niestety nie mogę się podłączyć apką FAP 1.62, bo apka nie rozpoznaje sterownika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 18, 2022, 15:12:48 »
że podczs dłuższej jednostajnej jazdy FAP osiąga taką temperaturę, że dochodzi do tzw. naturalnego wypalanie


Podpytam z ciekawości - jaka to temperatura ?
U mnie dochodzi ( latem ) do 300 stopni i nic się nie dzieje, tzn. sadza przybywa.
Może za wolno jeżdżę ?  :D

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 19, 2022, 02:14:10 »
FAP wypala się w między 450-550C, czasem może być i wyżej.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 19, 2022, 18:26:02 »
I taka temperatura jest możliwa do uzyskania przy (choćby) szybszej jeździe autostradowej?
Sorry za offtppa, ale interesuje mnie ten aspekt dość mocno.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 19, 2022, 18:57:40 »
U mnie temperatura fapa na autostradzie nie przekracza 300-350C, więc raczej sam się nie wypala. W drodze powrotnej wypalił się po 1000km i 2.3g. Ponad połowa trasy była w górach do 1300m wysokości, więc srednia prędkość też nie była wysoka- ok. 120km/h plus jakieś 100km już typowo w górach do 2000m. Trochę śniegu w Alpach napadało i mróz poniżej -10C, tak że warunki w niektórych miejscach były trudne. Ale w sumie i tak lepsze niż u nas w PL po powrocie ;). Całe osiedle zasypane prawie po kolana, a auto, które zostało pod blokiem z pół godziny odśnieżałem i odkopywałem.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 19, 2022, 19:40:09 »
Sadza wypala się na autostradzie przy szybkiej i jednostajnej jeździe. Mowa tu o prędkościach 170km/h wzwyż. Temperatura w fap rośnie, tak jak ktoś wyżej napisał, na tyle, że Sadza wypala się mimo braku uruchomionego programu wypalania.
Nie jestem pewien czy uda się to uzyskać w warunkach zimowych, ale pewnie tak. Kwestia tylko prędkości.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 20, 2022, 15:29:14 »
No to u mnie na pewno nie było takich prędkości. Za całość trasy - 2500km z 3 h korkiem wyszła średnia 84km/h. W Austrii nikt nie ryzykuje jazdy z prędkością 170km/h bo co chwila jest ograniczenie do 100km/h i fotoradar, którego nie widać a mandaty nieuchronne :) Jeżdżę na narty w Alpy co rok, więc wiem coś o tym i sporo kasy na początku straciłem :). Do 20km/h jest 50 EUR a potem to już parabola. Dodatkowo na górskich odcinkach jak posypie śniegiem to większość jedzie 60-80km/h z obawy o swoje życie :) Z reguły są tam tylko 2 wąskie, pochyłe pasy, że auta przy wymijaniu prawie stykają się lusterkami, więc nawet jazda 100/h i mijanie tych co jadą 60/80 to wymaga ciągłego skupienia przy wyprzedzaniu.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 21, 2022, 16:18:39 »
Tak czy owak jest to możliwe w ciągłej trasie

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 22, 2022, 01:21:03 »
2.0 HDi 163KM??
polecam aktualizację sterownika silnika w salonie. W nowym programie są poprawione pewne niedociągnięcia i kilka błędów... zrobiłem więc z doświadczenia wiem


Napisz coś więcej, tez miałeś problem z FAPem? Ile taka przyjemność wgrania kosztuje?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 22, 2022, 12:33:16 »
fapa myłem w zakładzie zajmującym się tym, w sterowniku miałem błąd egr który nic nie powodował ale egr działał prawidłowo - błąd w oprogramowaniu.
Odnośnie wypalania to lekko podwyższono temperaturę wypalania względem poprzedniej, wypala się szybciej, silnik chodzi w mojej ocenie lepiej i nie mam żadnych błędów.
koszt chyba 250-300zł jak pamiętam.
Przy okazji miałem aktualizację BSI gdzie doszło sporo innych funkcji ale zwykłemu zjadaczowi chleba nie potrzebnych

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 22, 2022, 13:24:13 »
Rozróżnia się 5 typów jazdy
Nazwa/przeznaczenie   Średni przebieg (km) do regeneracji
Ruch utrudniony   200 km
Ruch płynny   350 km
Ruch bardzo płynny   500 km
Szosa   850 km
Autostrada   1500 km

myślę że według tych wytycznych moje wypalanie jest w normie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 26, 2022, 15:36:12 »
Dziś zakończył wypalanie po 45km

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #122 dnia: Grudzień 27, 2022, 11:41:07 »
zrobiło się zimno i mam 3,7g po 380km, więc teoretycznie będę miał wypalanie po 550km w mieście... co za logika jest w tym systemie...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 057
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #123 dnia: Grudzień 27, 2022, 12:35:07 »
Głównie chodzi o różnicę ciśnień przy określonych obrotach i temperaturze. To jest ta logika. Np. po wypaleniu u mnie ma wolnych są 3mbary, tuż przed kolejnym wypaleniem 7-8.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #124 dnia: Grudzień 28, 2022, 13:28:55 »
przyszła mi na myśl jedna rzecz... w poprzednim aucie po myciu fapa przedmuchałem wężyki od czujnika różnicy ciśnień i przed i po dmuchaniu była różnica... muszę sobie wykonać manewr i zobaczyć różnicę, obecnie jest 3-11mbar w zależności od odległości od wypalania