Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala  (Przeczytany 18430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 30, 2021, 20:38:32 »
Marcin, dziś zaobserwowałem u siebie podobny sposób wypalania fap jak opisujesz. A filtra nie myłem.
Ostatnie wypalanie miałem 150km temu. Poziom sadzy 1,7g i sterownik rozpoczął wypalanie. Po wypaleniu do zera nadal je kontynuował. Cały cykl wypalania trwał 15 minut.

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 30, 2021, 22:12:40 »
Marcin, dziś zaobserwowałem u siebie podobny sposób wypalania fap jak opisujesz. A filtra nie myłem.
Ostatnie wypalanie miałem 150km temu. Poziom sadzy 1,7g i sterownik rozpoczął wypalanie. Po wypaleniu do zera nadal je kontynuował. Cały cykl wypalania trwał 15 minut.


Dzisiaj przejechałem ciągiem dłuższą trasę autostradą i wypalił mi się przy 2.2g po 210 km, oczywiście równiutkie 20 minut! Dojście fapsoot do zerwa trwało z 5 minut i potem 15 minut dopalania, wkurzające to jest bo cały czas dotryskuje paliwo i trzyma temperaturę fapa powyżej 500 stopni.


Ja już rozkładam ręce, nie mam pojęcia gdzie leży problem. Na forum Peugeota też kilka osób walczy z tym problemem.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 01, 2021, 00:21:48 »
A jak po 20 minutach już w apce znika wskaźnik regeneracji, to wracają Ci czasy wtrysków do tych sprzed wypalania?

Bo jeśli chodzi o fakt, że po zejściu sadzy do 0, regeneracja według apki trwa nadal, to mam to samo. Nie liczyłem ile dokładnie czasu jeszcze jest, ale na pewno długo. A nawet jak zniknie, to czasy wtrysków zostają na poziomie jakby FAP się wypalał.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2021, 00:40:25 wysłana przez Patryk Kaniewski »

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 01, 2021, 01:01:25 »
Też to już dawno temu zauważyłem i jest dokładnie tak samo u mnie, czasy wtrysków pozostają jakby cały czas wypalał (ok. 2ms).


Ale co ciekawe, tak samo było w czasach jak jeszcze nie miałem problemów z FAPem. Może wtedy minimalnie spadały po zakończeniu wypalania, ale nigdy nie wracały do poziomu sprzed wypalania. Wystarczy natomiast po wypalaniu  wyłączyć zapłon i wtedy czasy wtrysków wracają do normy... Nie wiem od czego to zależy.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 01, 2021, 10:10:16 »
Zmień na 3302 i zobacz czy coś się zmieni.
Co to takiego?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 01, 2021, 12:35:04 »
Typ samochodu, chyba po wybraniu Peugeot zamiast Citroen potrafił zmienić się typ samochodu, ale prawidłowe wartości to 3304 sedan i 3204 kombi, ktoś podawał że u niego dobrze działało 3302.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 03, 2021, 10:15:17 »
Hmmm a gdzie tego szukać?

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 03, 2021, 23:57:01 »
Hmmm a gdzie tego szukać?


Zadkładka różne gdzieś w BSI, jest opisane jako "Typ samochodu"


Kolejne wypalania za mną, ostatnio sporo tras było i jedyna poprawa to zwiększony interwal do 210-220 km przy sootfap 2.2g, 20 minut.

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 04, 2021, 06:16:00 »
Typ samochodu, chyba po wybraniu Peugeot zamiast Citroen potrafił zmienić się typ samochodu, ale prawidłowe wartości to 3304 sedan i 3204 kombi, ktoś podawał że u niego dobrze działało 3302.


Możesz podać źródło informacji- czy to jest 100% pewne? Ja właśnie miałem kiedyś z tym problem. Przestawiło mi się na 3303 i był straszny bałagan nie działało podnoszenie, ręczny, świeciła się kontrolka poduszki pasażera i takie tam. Po paru dniach walki trafiłem na tą zakładkę i tak mi coś zaświtało że chyba inna cyferka tam była. Przestawiłem to na 3302 i zaczęło to działać ale nie do końca jestem pewien czy to dobra cyferka, a teraz tym bardziej.

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 20, 2021, 16:47:33 »
Na forum Forda Mondeo borykają się z tym samym problemem, doszli do wniosku że to temperatura zewnętrzna odgrywa największe znaczenie. Gdy jest zimno to wypala im się co 700km, a w lecie co 100 km. Podobno pomaga wyłączenie i wyprogramowanie EGR, ale nie wiem jaki wpływ będzie to miało na FAP, bo w Frodach mają ten sam silnik tylko z DPFem.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 20, 2021, 17:24:05 »
Wypalanie na raty i dłużej pojawia się, jak świece żarowe przestają działać (przynajmniej w RHR i RHF), trudności z wypalaniem mogą być spowodowane przez czujnik temperatury spalin...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 20, 2021, 18:06:14 »
Wypalanie na raty i dłużej pojawia się, jak świece żarowe przestają działać (przynajmniej w RHR i RHF), trudności z wypalaniem mogą być spowodowane przez czujnik temperatury spalin...


Jak je sprawdzić, jeżeli nie ma żadnych błędów i objawów np. problemów z odpalaniem lub falowaniem obrotów? Czujnik temp. spalin nowy.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 20, 2021, 19:12:47 »
Ja przy padniętych świecach miałem błąd (silnik RHF - P1351), i wtedy wypalanie FAP było długie (kilkanaście minut) i na dwa razy - niby skończył temperatura FAP spadała i za chwilę znowu zaczynała rosnąć (aplikacja FAP pokazywała ciągle REGEN, ale Equip gasł i zaświecał się ponownie). Ostatnio widziałem się z jednym z forumowiczów i u niego (RHR) też pojawił się błąd świec żarowych i też wypalanie zaczęło tak wyglądać. W RHH też powinien być błąd od przekaźnika świec żarowych (P1349/50/51), ale zawsze możesz rozpiąć wtyczkę zasilającą świece i sprawdzić miernikiem przejście do masy powinna się pojawiać kilku ohmowa wartość na każdej świecy.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 20, 2021, 19:59:27 »
Problem dotyczy sytuacji, gdy nie ma żadnych błędów ani niepokojących objawów a mimo to filtr się długo wypala co 100-200 km.


Poszperałem trochę po forach innych marek i problem z FAP/DPF jest wszędzie znany i opisywany tak samo. W lecie wypala częściej, w zimie rzadziej. Nie znalazłem natomiast rozwiązania tego problemu, poza pozbyciem się EGR lub wycięciem w cholerę FAP.


Cytuj
temperatura otoczenia ma duży wpływ na wypalanie DPF, u mnie (w Hyundai I30 1.6crdi) zimą co około 400 km, w porywach miałem nawet 650km, a gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 16 stopni C, to jest co 200km, bez względu czy to trasa ciągła, czy po mieście.


Cytuj
Do temp ok 18 stopni wypalanie co ok 400km nawet przy jeździe po mieście. Temp na zew powyżej 18 wypalanie co ok 120-150km.Jest to uciążliwe i nie wiem czy coś jest popsute


Cytuj
Ja mam to samo. Identycznie. Było zimno zero szarpania, wypalanie książkowe co 400-500 km. Tylko zaczęło się ciepłej wróciło czasami szarpanie. Wypalał po 100 km jazdy


Z tym, że u mnie problem się pojawił dopiero po umyciu filtra, wcześniej wypalało prawidłowo niezależnie od pory roku.

Offline Krzysztof Krasicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: głogów
  • Posiadany samochód: c5 2012 kombi 163KM
  • Miejscowość: głogów
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 23, 2021, 03:56:34 »
Witam, jakie paliwo tankujecie? Na bp, wzmacniane, Shell? Miałem podobne objawy jak opisujecie, z tą małą różnicą, że wypalanie włączało się normalnie przy 5mg/l lub trochę więcej, ale nie kończyło się po dojściu do 0 tylko dalej trwało, nie wiem jak długo ale myślę że te opisywane 20 minut to spokojnie, miałem tak kilka razy raz po razie i też nie wiedziałem czemu. Przez to że stacja bp nie była mi po drodze i nie chciało, albo nie zależało mi na tankowaniu tam, przestałem lać ich paliwo i tankowałem tam gdzie zwykle na naszej polskiej stacji(bez reklamy) i o dziwo po kilku pełnych bakach, wypalanie znowu jest wzorcowe, zaczyna się przy 5 lub 6 i kończy przy 0,8 i siłą rozpędu temperatury spada do 0. Podkreślam, że może to być przylądek, zbieg okoliczności, ale może warto uderzyć w tą stronę. Pozdrawiam

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 23, 2021, 12:43:31 »
A podczas wymiany filtra nie wpisałeś złej wartości w filtrze po wymianie?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 23, 2021, 12:47:01 »
Witam, jakie paliwo tankujecie? Na bp, wzmacniane, Shell?
Tylko i wyłącznie. BP Ultimate, Shell Vpower, bardzo rzadko Lukoil PRO diesel. Zawsze procedura wyłącza mi się tuż poniżej 1 i siłą rozpędu leci do 0.
Sam za niedługo będę dawać do mycia bo mam 95% zapchania wg kompa i różnica ciśnień niezbyt ładna.
Everybody lies.

Offline Marcin Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 X7 2013, 2.0 HDI 163
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 23, 2021, 13:16:46 »
A podczas wymiany filtra nie wpisałeś złej wartości w filtrze po wymianie?


Przy wymianie FAPa na nowy niczego się nie wpisuje. Klikasz wymień na nowy i tyle, wszystko się resetuje.

Offline Rafał Bogdanowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2,0 HDI 163 KM, 2009
  • Miejscowość: Inowrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 23, 2021, 14:14:55 »
U siebie zrobiłem coś takiego, że zmieniłem wartość dodatku pozostałą w filtrze. Wartością którą wpisałem była pierwszą z "tabeli odzyskiwania" - dla nowego, czystego filtra.
Filtra nie wymieniałem, nie czyściłem.
Przy takim ustawieniu czyszczenia filtra (mam diodę "pod lusterkiem") odbywało się bardzo często; w trybie autostradowym, co niecałe 100 km przez równe 20 minut.
Po zmianie wartości - wpisaniu wartości z tabeli (maksymalny przebieg z tabeli to jeśli dobrze pamiętam 220 000 km) dla max przebiegu wypalanie trwa około 5 minut. Ilość kilometrów od wypalania do wypalania znacząco wzrosła...


Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 23, 2021, 16:00:24 »
Gdzie to wpisywales dokładnie?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 23, 2021, 16:26:29 »
Z tego co kojarzę, to da się tylko wpisać dolewkę płynu do fap a nie ilość dodatku w fapie. Przy wymianie fap na nowy wszystkie zapisy są zerowane automatycznie i pojawia się odległość do wymiany filtra fap 240k km - przynajmniej u mnie jest taka wielkość. Odnośnie tego wypalania w zależności od temperatury to potwierdzam. W zimie wypala mi się co 800-1000km a jak tylko zrobi się cieplej około kwietnia to co 500-600km a potem w lecie co 400km, a czasami z jakiegoś sobie tylko znanego powodu nie wypali się do końca i potem jest 300km. Aby była jasność to wypalanie zaczyna się zawsze przy 4,5 g, chyba że je przerwę wyłączając sinik to potem od 5g. Biorąc pod uwagę ilość sadzy pomiędzy wypaleniami to w lecie wytwarza się ponad 2 razy tyle sadzy co w zimie. Już rok temu zwróciłem uwagę na tą zależność i nawet kiedyś miałem się zapytać czy ktoś ma tak samo. U mnie wypala się jakieś 10 minut. Zauważyłem, że jak przełączę skrzynię na manual i pociagnę go na obrotach ponad 2k to szybciej się wypala sadza, ale potem i tak jeszcze jakies 2 minuty mruga kontrolka od fap, chociaż jest 0 sadzy i dopiero potem temperatura zaczyna spadać. Czy na przykład temp. powietrza dolotowego może mieć na to wpływ, że wytwarza się więcej sadzy? Tak zastanawiałem się czy nie wymienić tej pierwszej zewnętrznej chłodnicy, bo strasznie lamelki są na niej pokrzywione od różnych żyjątek :) i może na IC idzie przez to mniej powietrza i powietrze w dolocie się nie schładza odpowiednio. Wydaje mi się, że kiedyś w lecie wypalanie było co 600-800km.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 23, 2021, 16:50:40 »
Używam apki od niedawna ale zauważyłem, że u mnie wypala co 500-600km. Ostatnio po 635km ale za każdym razem po osiągnięciu ok 16g. Nie wiem od czego to zależy. Samo wypalanie nie trwa dłużej niż 10 min i dochodzi do wartości ok 0,8g. Przy tym ostatnim wypalaniu dojechałem już do celu przy wartości ok 3g ale nie gasiłem silnika. Wypalanie trwało dalej (tyle, że dłużej) na wolnych obrotach i skończyło się na wspomnianym 0,8g. Samochód ma 103kkm i zapełnienie wskazuje na 22%. Nie wiem, czy to ma coś do rzeczy, że wypalanie następuje dopiero przy 16g.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Rafał Bogdanowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2,0 HDI 163 KM, 2009
  • Miejscowość: Inowrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 23, 2021, 18:06:50 »
Gdzie to wpisywales dokładnie?
Programowanie ilości całkowitej dodatku wtrysnietego w filtrze cząsteczek-operacja serwisowa przy filtrze cząstek stałych-opakowanie naprawa-naprawa-kalkulator kontroli silnika

To jest tutaj - kolejność odwrotna...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Bogdanowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2,0 HDI 163 KM, 2009
  • Miejscowość: Inowrocław
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 23, 2021, 18:11:46 »
Tabela...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Problem z FAP - po myciu zbyt często wypala
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 24, 2021, 13:16:18 »
Ile bym musiał wpisać przy 521 tyś km przebiegu