Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje  (Przeczytany 2701 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« dnia: Grudzień 04, 2021, 21:53:08 »



Moja Cytryna jest ok 6 miesiący po regeneracji wtryskiwaczy. Ostatnio zauważylem, ze na wolnych obrotach silnik czasami nierowno pracuje. Po podpięciu diaboxa zanipokoiły mnie korekcje wtryskiwaczy. Czy mozecie sie wypowiedziec czy korekcje sa prawidłowe? Czy cos sie ponownie dzieje z układem paliwowym?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2021, 22:09:33 »
Ale Ty wiesz że korekty mogą świadczyć nie tylko o problemach z układem paliwowym? Nawet niewielka różnica kompresji pomiędzy cylindrami może zachwiać korektami.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2021, 10:19:43 »
Nie sądzę żeby w tym wypadku tak było. Pytam bo nie bardzo sie orientuje czy te korekcje sa prawidłowe. Każdy mowi co innego.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2021, 10:28:29 »
Niestety, ale na korekty ma wpływ za dużo elementów aby się nimi sugerować bez znajomości kondycji silnika i całego osprzętu. Nie wyglądają źle, jak najedziesz na nie kursorem to jakie wartości graniczne pokazuje 500?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2021, 10:55:10 »
Z ciekawości. Wtryski jakiej firmy?

 Nie ma też co sądzić lub nie... Znajomy mechanik przeklina 2.0HDi. Jego zdaniem dużo lepszy jest 1.6 HDi co całkowicie przeczy opiniom z internetów. Jednak nie dziwię się mu, trafia do niego dużo dojechanych 2.0HDi. Krzywe korby i popękane głowice w wersjach 16V są normą. Tu prawdopodobnie żniwo zbierają ogromne przebiegi i powszechny proceder cofania liczników.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2021, 12:01:11 »
Mój ma oryginalny przebieg 298 tyś. A wtryski Delphi :) 

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2021, 12:32:35 »
Dobrze by było sobie porównać jak wyglądają parametry kiedy jest ok i kiedy zaczyna falować.
Diagbox jest niepraktyczny jeśli chodzi o zbieranie danych z pracy silnika. Jak wiążesz przyszłość z tym autem, to zorganizuj sobie aplikację FAP na androida i stamtąd logi zbieraj.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2021, 13:39:08 »
Sądzę że prędzej to będzie jakiś problem z nieszczęsną przepustnicą lub zaworkiem sterującym. "Filterek" gąbka potrafi sporo namieszać w kwestii układu podciśnienia. Zwłaszcza że po tylu latach ta gąbka się rozpada...

Offline Szymon Motyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI 136 KM AM6
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 19, 2022, 20:26:54 »
Piotrze, a możesz coś więcej napisać w tym temacie?

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2022, 20:20:26 »
Po uzyciu Preparatu L...Mo.. Tak wygladaja czasy ,prosil bym o interpretacje

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 hdi RHR korekcje wtryskwiaczy prośba o interpretacje
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2022, 06:31:59 »
Piotrze, a możesz coś więcej napisać w tym temacie?
Układ VACC ma filterek z gąbki. Ona po latach się rozpada i zapycha zaworki układu.

 Można zwyczajnie wymusić otwarcie przepustnic i obserwować korekcję. Diesslowi poza ekologią przepustnice za bardzo nie są potrzebne więc powinien pracować najlepiej jak może gdy są one otwarte. Jeśli nadal korekcję są rozjechane... Wtryski się wymienia na nowe. Tylko wtedy jest coś pewnego w aucie. Regeneracja to zło konieczne. Niestety nie zawsze się udaje, a już regeneracja czegoś innego jak Bosch jest często tylko umyciem...