Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak nadmuchu plus drugi problem  (Przeczytany 5854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Brak nadmuchu plus drugi problem
« dnia: Styczeń 05, 2022, 17:59:20 »
Ostatnio nadmuch szwankuje,  na wyświetlaczu jest widoczna regulacja wiatraka a on stoi w miejscu.  Do nie dawna startował jak się uderzyło reką z prawej strony od radia. Raz startował szybko a nie raz rozkręcał się chwilę do pełnej mocy a nie raz mimo opcji full wiatraka chodził po woli i klekotał.  Teraz cisza całkowita a na wyświetlaczu wszystko chodzi. 
A drugi problem to taki który powstał dzięki pierwszemu,  mianowicie kilka razy mocniej musiałem uderzyć na wysokości zegarów od góry aby zaczął chodzić wiatrak i stało się że wskazówki od prędkościomierza i obrotów opadły niżej i prędkościomierz zakłamuje 20 km/h w dół a obroty podczas biegu jałowego są prawie zero. Czy da się coś zrobić z licznikiem aby wskazówki wróciły na swoje miejsca czy to nie ma już szans?

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2022, 19:11:51 »
Wskazówki Ci się "odkleiły" od walenia w deskę, są w specyficzny sposób osadzone na trzpieniach. Wystarczy je zamontować na jakąś "kropelkę", tylko delikatnie bo są bardzo kruche.
A wiatrak - podejrzewam jakiś problem ze stykami skoro raz działa raz nie. Może sama wtyczka zaśniedziała.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2022, 19:18:47 »
Wentylator nawiewu to może się kwalifikować do wymiany po tylu latach. Warto jedynie sprawdzić kostki od rezystora bo też lubią się wypalić. Po prawej stronie powinieneś  to odszukać. Same kostki występują nawet jako zestaw naprawczy.

 Jak zegar przekłamuje a silniczki nadal są sprawne mogę Ci to w kilka minut ogarnąć jak będę w okolicy Lublina.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2022, 20:28:15 »
Wskazówki Ci się "odkleiły" od walenia w deskę, są w specyficzny sposób osadzone na trzpieniach. Wystarczy je zamontować na jakąś "kropelkę", tylko delikatnie bo są bardzo kruche.
A wiatrak - podejrzewam jakiś problem ze stykami skoro raz działa raz nie. Może sama wtyczka zaśniedziała.
Rozumiem że trzeba zegary wyjąć,  rozebrać i dobrać się do wskazówek? Rozumiem że wszystko ładnie się rozkłada i składa?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2022, 20:39:58 »
Wentylator nawiewu to może się kwalifikować do wymiany po tylu latach. Warto jedynie sprawdzić kostki od rezystora bo też lubią się wypalić. Po prawej stronie powinieneś  to odszukać. Same kostki występują nawet jako zestaw naprawczy.

 Jak zegar przekłamuje a silniczki nadal są sprawne mogę Ci to w kilka minut ogarnąć jak będę w okolicy Lublina.
Rezystor dmuchawy wymieniałem rok temu w styczniu,  fakt objawy były bardzo podobne. Silnik dmuchawy jest pewnie tak zamontowany że trzeba rozwalać cały kokpit?
Mówiąc że możesz mi pomóc z zegarami też Masz na myśli klejenie? Czy inny sposób? Bo nie wiem czy samemu grzebać i czegoś nie zepsuć.  Jeżeli masz doświadczenie to chętnie skorzystam z Pomocy lub chociaż wskazówek

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2022, 00:21:45 »
Silnik wymienisz bezproblemowo, wyjmując zegary masz do niego dostęp i możliwość odblokowania blokady i wyjęcia silnika który musisz wyjąć opuszczając go do dołu przy pedałach. Ja dla wygody nie odpinałem wiązki bo lepiej się manewrowało silnikiem.
Co do niedziałającego nawiewu sprawdź złącze przy oporniku, i w samym oporniku potrafi się wytopić cyna w środku.


Co do samych zegarów też prosta sprawa, pod zegarami masz dwie kropki, pod te kropki wsadzasz np kartę lojalnościową (odradzam śrubokręty bo potrafi wyszczerbić się szybka od zegarów) i odblokowujesz zatrzaski, z lewej strony przez schowek wsadzasz rękę i je wypychasz, potem tylko odpięcie złącza i zegary masz wyjęte. Odpinasz zatrzaski dookoła obudowy i masz dostęp do wskazówek.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2022, 08:15:39 »
Skoro rezystor był wymieniany to tym bardziej jest podejrzany. Zamienniki są różnej jakości.

 Co do zegarów kolega już ładnie pokazał.  ;) Gdybyś miał jednak problem służę pomocą.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2022, 10:09:02 »
Czyli nie pozostaje nic innego jak w sobotę brać się za demontaż i naprawę zegarów. Czy wskazówki od prędkości i obrotów to trzeba będzie ręcznie poustawiać do pozycji startowych ( zerowych)  czy to będzie wynikało z jakiegoś standardowego ustawienia ( np miejsce fabrycznie ustalone i zaznaczone) ?
Jeżeli chodzi o dmuchawę i rezystor to porobię miernikiem pomiary i wtedy zobaczymy gdzie jest przerwa.  Ważne że dostęp do urządzeń jest w miarę dobry

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2022, 12:32:29 »
Musisz podłączyć rozebrane zegary, włączyć zapłon i dopiero ustawić wskazówki na 0.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2022, 12:50:24 »
Pamiętam ja kleiłem je na "0" przy całkiem wyciągniętych zegarach i dobrze pokazują. Przynajmniej prędkościomierz.

Czy wskazówki od prędkości i obrotów to trzeba będzie ręcznie poustawiać do pozycji startowych ( zerowych)  czy to będzie wynikało z jakiegoś standardowego ustawienia ( np miejsce fabrycznie ustalone i zaznaczone) ?
Silniki krokowe po wyłączeniu zasilania zatrzymują się w jakimś tam położeniu, czyli jak ustawisz wskazówki na "0" to po uruchomieniu po prostu będą się wychylać tyle ile im komputer każe.

Tylko właśnie nie jestem pewien co do obrotomierza, czy wskazówka bez zasilania nie spoczywa nieco niżej, po prędkościomierz napewno pokazuje równo "0".
Edit
Dobra, sprawdziłem, obrotomierz i prędkościomierz obie bez zasilania stoją na "0" :)

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2022, 14:23:16 »
No nic, będę się uczył na żywym organizmie  :P

Offline Czesław Ufland

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: kombi 2,0hdi 110 2004 -500kkm+
  • Zainteresowania: motocykle,dom ,ogród,piwo domowe i wędliny
  • Miejscowość: Szczecin Podjuchy
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2022, 16:41:54 »
witam,kilka dni temu wymieniłem dmuchawę(AUTO MA NA ZEGARKU PRAWIE 510000km)dzieki forum poszło to bez kłopotu i szybko.Rozcięty plastik pod kierą i wyjęty licznik pomógł niesamowicie.Silnik dmuchawy kręcił się z oporami,wczesniej 2 razy wymieniałem opornice i jego stan powodował ich uszkodzenie,wentylator kupiłem używkę za 50pln i pracuje znakomicie,pozdrawiam wszystkich w 2022
tel.519 376786

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2022, 20:27:54 »
No u mnie regulacja jest aktywna na wyswietlaczu tylko wentylator nie rusza. Nawet na szybkim samym nie chodzi.  Pomierzę napięcia na poszczególnych odcinkach i będzie wiadomo

Offline Czesław Ufland

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: kombi 2,0hdi 110 2004 -500kkm+
  • Zainteresowania: motocykle,dom ,ogród,piwo domowe i wędliny
  • Miejscowość: Szczecin Podjuchy
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2022, 21:48:36 »
po wyjęciu licznika uzyskasz dobry dostęp do wtyczki zasilania,możesz sprawdzić sprawnośc wentylatora,mój oszukiwał
tel.519 376786

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2022, 04:38:38 »
No u mnie regulacja jest aktywna na wyswietlaczu tylko wentylator nie rusza. Nawet na szybkim samym nie chodzi.  Pomierzę napięcia na poszczególnych odcinkach i będzie wiadomo

To wygląda na problem z wentylatorem, jeśli nie ma łopatek to wtedy z modułem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Dumała

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2004
  • Zainteresowania: Elektronika, motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2022, 07:50:06 »
U mnie wygląda to trochę inaczej, wentator się rozkręca, ale po chwili zwalnia, znów się rozkręca i tak dalej. Czasami jak nie rusza przez 15sek to znika regulacja prędkości wentylatora (łopatki) z wyświetlacza, po chwili się znów rozkręca i regulacja wraca. Plan jest taki żeby sprawdzić wtyczki i regulator.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2022, 18:30:32 »
Proponuję sprawdzić bezpiecznik 40A w komorze silnika. Miałem taki przypadek, że się nadtopił i nie było styku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2022, 10:14:02 wysłana przez Piotr Bałecki »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2022, 04:35:52 »
Pod maską to bezpieczniki i gniazdo i dodatkowo dwa grube niebieskie przewody zasilające nawiew.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2022, 07:12:53 »
I zajrzeć na OtoMoto i sprawdzić czy przypadkiem nie szuka się nowego auta  ;D ;D ;D ;D ;D

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2022, 11:23:37 »
Po zdjęciu zegarów okazało się że wtyczka od samego silnika szwankuje,  ustawiłem na pełną moc i ruszając wtyczką ale nie na boki tylko w stronę maski i z powrotem do środka auta silnik zwalnia i znów przyspiesza.  Nie mogę natomiast zdjąć wtyczki by coś zobaczyć.  Czy ma ona jakąś blokadę? Do góry nie jestem w stanie jej wyciągnąć a to właśnie tam jest problem.  O czym to wszystko może świadczyć? W oczekiwaniu na odpowiedź biorę się za rozebranie zegarów

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2022, 13:07:38 »
To może świadczyć o jej stopieniu.... Ale blokadę jakąś powinna mieć. Trzeba by obejrzeć po zdjęciach z sieci jak to wygląda.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 08, 2022, 13:39:03 »
Zegary okazały się dla mnie łaskawe, nie rozbierałem silniczkow tylko wystarczyło ręcznie nastawić wskazówki i wszystko wróciło do normy,  jestem już po jeździe próbnej i jest ok. Z GPSem ładnie prędkość się, zgrywa podczas jazdy.
Natomiast nadmuch działał lecz po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu już nadmuch nie działa i po chwili gaśnie wiatrak na wyświetlaczu.  Wystarczy poruszać wtyczką od samego wentylatora lub stuknąć w silniczek i zaczyna pracować

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2022, 16:42:41 »
To może świadczyć o jej stopieniu.... Ale blokadę jakąś powinna mieć. Trzeba by obejrzeć po zdjęciach z sieci jak to wygląda.
Tak też zrobiłem,  zdjęcie na necie pokazało wszystko. We wtyczkę wpuściłem preparatu do styków i załączyłem z powrotem,  od tej pory za każdym razem wiatrak się załącza. Zobaczymy jak na długo to pomoże ale to chyba było to. Zaśniedziałe styki we wtyczce silnika dmuchawy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2022, 16:57:46 »
Wiedz że sam środek do styków to będzie krótkotrwała naprawa raczej. Skoro jest słaby styk, zacznie się to grzać i się wypali coś. Warto poszukać całego wentylatora z wtyczkami i kawałkami kabli uciętymi gdzieś na złomie. Oczywiście możesz mieć szczęście i będzie to już działać.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Brak nadmuchu plus drugi problem
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2022, 18:51:05 »
Też mam niemiłe wspomnienia związane ze środkiem to styków elektrycznych - bardzo szybko zaśniedziały.
Zwykłe WD40 czy podobne sprawdza się o niebo lepiej - bo wypiera wodę.