Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: błędy p1367 p1368  (Przeczytany 2385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Juszczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 hdi 163 KM
  • Miejscowość: Konin
błędy p1367 p1368
« dnia: Styczeń 28, 2022, 10:40:19 »
Dzień dobry
 Drodzy forumowicze, moja kochana cytrynka odmówiła mi ostatnio posłuszeństwa :( . Otóż jadąc rano do pracy postanowiła przejść w tryb awaryjny z informacją, że silnik wymaga naprawy i zapaliła się kontrolka silnika. Było to przy dużym mrozie ok -13. Auto po pracy już nie miało trybu aw. i jechało normalnie. Dodam, że nie mam z samochodem żadnych problemów, tz odpala jeździ, nie szarpie itp. Jedynie przy odpalaniu na zimnym silniku przez może ok 5 min mam wrażenie, że silnik głośniej pracuje, tak jakby wtryski nieco głośniej chodziły taki metaliczny dźwięk, ale nie jestem szpecem więc nie wiem.
Błąd który widniał w dniu gdzie był tryb awaryjny:
https://zapodaj.net/528b4a6b3cd10.jpg.html

Mechanik skasował błąd, po ok 2 tyg. pokazuje takie błędy(auto od skasowania jeździ normalnie):
https://zapodaj.net/b8087c3dc7975.jpg.html

tutaj czasy wtrysku:
https://zapodaj.net/913cd2e6f8d38.jpg.html

Jeśli to wtryski do wymiany czy regeneracji napiszcie proszę jakie są koszty, bo mam okazje nadgodziny w pracy wziąć jak coś  :) . Pozdrawiam serdecznie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: błędy p1367 p1368
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2022, 12:08:59 »
Osobiście najpierw bym sprawdził akumulator. Najlepiej podłączyć go pod prostownik minimum na 12h. W międzyczasie odpiąłbym wtyczkę od ECU i i wtrysków i popsikał tam WD40, bo może gdzieś coś zaśniedziało. Po naładowaniu dobrze by było sprawdzić pojemność akumulatora i ładowanie altka. Jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić instalację, a dopiero na końcu brać się za wtryski.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 256
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: błędy p1367 p1368
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2022, 13:45:22 »
Z tym WD40 we wtyczki to bym uważał... Skutecznie rozpuszcza uszczelki wtyczek elektrycznych. Najbezpieczniejszy jest tu kontakt spray.

 Błędy sugerują problem raczej elektryczny... Nie mniej zdarza się że padnie cewka wtryskiwacza...