Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK1 Hamulce przód  (Przeczytany 5943 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 01, 2022, 12:29:17 »
Tak, fabrycznie idą 215...które są o wiele droższe od 225. Do tego felgę mam 7J, wszystko pięknie pasuje - kierowałem się tylko i wyłącznie walorami estetycznymi :)
Z zalet - przyjemnie w zakręcie, nie zrywa tak chętnie przyczepności jak żwawiej puszczę sprzęgło
Z wad - odczucia na wertepach, więc pewnie i tulejki dostają po tyłku. Na szczęście mało jeżdżę po takich "kartofliskach".

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 01, 2022, 12:48:53 »
Tak, fabrycznie idą 215...które są o wiele droższe od 225. Do tego felgę mam 7J, wszystko pięknie pasuje - kierowałem się tylko i wyłącznie walorami estetycznymi :)
Z zalet - przyjemnie w zakręcie, nie zrywa tak chętnie przyczepności jak żwawiej puszczę sprzęgło
Z wad - odczucia na wertepach, więc pewnie i tulejki dostają po tyłku. Na szczęście mało jeżdżę po takich "kartofliskach".
V6 ma ciut więcej mocy i masy.  ;) Więc rozumiem. Nie mniej do 2.0 Wystarczają 215 w zupełności, że są droższe to akurat wiem doskonale.  :D Osobiście staram się trzymać oryginalnej specyfikacji jak się da, różnica w cenie nie jest aż tak kosmiczna.
Należy też mieć jednak na uwadze że szersza opona jednak ciut mocniej "obciąża" tarcze przy hamowaniu.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 04, 2022, 15:43:38 »
Zmagania z hamulcami ciąg dalszy. Wymieniłem tłoczki, mechanizmy ręcznego odbijają,  wszystko odpowietrzone i lewe koło hamuje wyraźnie mocniej niż prawe. Podczas mocnego hamowania lewe koło się blokuje, a na prawym działa ABs. Gdzie szukać przyczyny?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 04, 2022, 19:14:27 »


...lewe koło się blokuje, a na prawym działa ABs. Gdzie szukać przyczyny?
Sprawdź czujniki abs, może pierścień magnetyczny z jednej strony jest bardziej zabrudzony. A generalnie jeśli jedno koło nie ma absu to chyba powinien być jakiś zapisany błąd.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 04, 2022, 21:25:52 »
Sprawdzałem prędkości poszczególnych kół za pomocą Lexii i było ok.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 04, 2022, 21:38:38 »
Więc nie może się blokować.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 05, 2022, 13:00:50 »
Albo pompa ABS źle działa, albo przewód elastyczny blokuje powrót płynu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Odp: MK1 Hamulce przód
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 11, 2022, 15:02:38 »
Problem rozwiązany. Wykonałem kilkukrotnie test elektrozaworu za pomocą Lexii i przy którejś próbie zawór się odwiesił. Teraz zobaczymy na jak długo.