Cześć,
Mam błąd jak w tytule.Opis do niego jest dość jasny "Kontrola recyrkulacji spalin "A" zablokowana".Jednakże po demontażu zaworu wszystko w środku wygląda dość ładnie (moje auto z salonu z przebiegiem 92tys km).Pisząc ładnie mam na myśli tylko nalot sadzy. Grzybek zaworu EGR dziła poprawnie. "Zasłonka" chłodnicy EGR również.Co sprawdziłem:1. Gruszkę na szczelność poprzez podanie podciśnienia.2. Silnik sterujący grzybkiem EGR (12V kreci)3. Czyjnik położenia grzybka EGR (+5V i pin na którym output na którym są napięcia z zakresu 0.6-4.5V w zależności od położenia grzybka).
Co nie sprawdziłem:1. czyjnik indukcyjny 3pin który monitoruje czy gruszka steruje przesłonką dla chłodniczki - nie wiem jednak czy wtedy byłby błąd P042F.
Czy posiada ktoś oryginalną dokumentację PSA dla silnika BlueHDI która ma opis "zasada działania EGR" albo coś takiego?
PS: sprawdziłem czujnik gruszki 3pin, podałem +12V, i na 3cim pinie jest ~10V, jeżeli coś wkładam metalowego w slot napięcie spada do ~2V (wygląda poprawnie).
PS: w załączniku zdjęcia napięcia przy zamkniętym grzybku (0.62V) i max 4.47V (grzybek calkowicie otwarty).
Dzięki.