Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Zawieszenie  (Przeczytany 2992 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
C5 X7 Zawieszenie
« dnia: Marzec 25, 2022, 10:12:27 »
Dzień dobry, chciałbym się państwa doradzić, w zeszłym roku wymieniałem siłowniki hydrauliczne w mojej Cytrynie i teraz chciałbym zrobić zawieszenie z przodu, wachacze itp.. Czy orientuje się ktoś jak cenowo to mniej więcej wychodzi i czy idzie kupić gdzieś kompletne zawieszenie do przodu ? Chodzi mi o zamienniki, ale też nie byle jakiej jakości.. Z góry dziękuję za informację.

Offline Bartłomiej Jary

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III X7 2,0 HDi 163 KM AUTOMAT
  • Zainteresowania: sport, narty, siłownia, motocykle
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2022, 10:20:26 »
Dzień dobry, chciałbym się państwa doradzić, w zeszłym roku wymieniałem siłowniki hydrauliczne w mojej Cytrynie i teraz chciałbym zrobić zawieszenie z przodu, wachacze itp.. Czy orientuje się ktoś jak cenowo to mniej więcej wychodzi i czy idzie kupić gdzieś kompletne zawieszenie do przodu ? Chodzi mi o zamienniki, ale też nie byle jakiej jakości.. Z góry dziękuję za informację.
Ja robiłem u siebie nie pamietam cen ale drogo to nie było. Do wahacza kupujesz nowa tulejkę i tuleje tył wahacza. Prasa i masz gotowe, druga ta większa montowana na śruby do zawieszenia. Jeżeli chodzi o koncówki to są dwie góra i dol. Jedna wkręcana ta u góry u dolu na 3 śruby. Trzeba wyjąć półoś (wysunać) z piasty. To tak po krotce. U góry nie ruszałem bo luz mialem na dole.
Czy kompletne? Hmm nie szukałem ale wydaje mi sie ze trzeba pozmieniac tylko koncowki co wyjdzie znacznie taniej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2022, 10:29:27 »
Jeżeli chodzi o koncówki to są dwie góra i dol. Jedna wkręcana ta u góry u dolu na 3 śruby.
To nie są końcówki. Górne mocowanie to wkręcany sworzeń, dolne to łożysko z obudową. Obie części tworzą łożyskowanie/mocowanie przedniej zwrotnicy.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Jary

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III X7 2,0 HDi 163 KM AUTOMAT
  • Zainteresowania: sport, narty, siłownia, motocykle
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2022, 10:30:59 »
Jeżeli chodzi o koncówki to są dwie góra i dol. Jedna wkręcana ta u góry u dolu na 3 śruby.
To nie są końcówki. Górne mocowanie to wkręcany sworzeń, dolne to łożysko z obudową. Obie części tworzą łożyskowanie/mocowanie przedniej zwrotnicy.
No tak ok, tak to nazwałem sobie. Oczywiscie kolega ma racje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2022, 11:00:44 »
a więc wachaczy jako wachaczy nie muszę wymieniać ? A więc idzie kupić wszystkie te potrzebne elementy gdzieś w komplecie ? Do przedniego zawieszenia hydro w C5 ? Orientujecie się ?I jakie to mniej więcej koszta na lepszych zamiennikach ?


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2022, 11:42:30 »
Tak, ale nie jest kompletne. Brakuje elementów górnego wahacza. Poza tym "NoName" więc nie warto w to inwestować nawet złotówki. W zasadzie jedyne rozsądne zamienniki to Lemforder
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2022, 12:04:05 »
Tylko takie komplety wyskakują mi na allegro :( A gdzie jeszcze znajdę zawieszenie kompletne ?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2022, 13:13:19 »
Nie kupuje się kompletnego, tylko parami każdy POTRZEBNY element. Z reguły na pierwszy ogień, w zawieszeniu przednim, do wymiany idą tylne tuleje dolnego wahacza, łożyskowanie dolne zwrotnicy (tzw. kurze łapki) i łączniki stabilizatora. Reszta rzadziej ale jeśli to po porządnej weryfikacji. To zawieszenie średnio wytrzymuje ok. 200 tkm do pierwszych napraw.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Jary

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III X7 2,0 HDi 163 KM AUTOMAT
  • Zainteresowania: sport, narty, siłownia, motocykle
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2022, 14:20:49 »
Tak dokładnie ja kupowałem kazdy element osobno. Czasem złudne stuki dochodza od listwy wspomagania co moze dawac odczucie ze cos nie tak w zawieszeniu. U mnie teraz padl prawy amortyzator i bede wymianial jutro zobaczymy jak sprawuja sie wymienione uprzednio elementy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2022, 04:08:19 »
No ja w zeszłym roku w listopadzie wymieniłem wszystkie 4 siłowniki, jedne nie ciekły jeden ciekł ale wymieniłem wszystkie, mam teraz przypływ gotówki i chciałbym powymieniać zawieszenie z przodu kompletne całe i chciałbym się dowiedzieć jakie to gdzieś koszt i jakie polecacie firmy części, nie za drogie a i jakieś solidne heh


Offline Mateusz Warych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 26, 2022, 13:52:34 »
Czy oryginalnie w Citroenie były zakładane części firmy SKF czy to zamiennik ? Bądź TRW ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2022, 14:09:18 »
Czy oryginalnie w Citroenie były zakładane części firmy SKF czy to zamiennik ? Bądź TRW ?
Oczekujesz że w aucie które było produkowane 10 lat był jeden dostawca części? Szczerze wątpię. Pchali to co akurat było dla nich tańsze.

Offline Tomasz Staniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Skąd: Września
  • Posiadany samochód: C5 2.0
  • Miejscowość: Września
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2022, 12:12:28 »
Nie chcę zakładać nowego tematu, a przymierzam się do wymiany sworzni może ktoś podesłać rozpiskę z niutanami do skręcania zawieszenia bez hydro.Gdzieś przeczytałem że coś w zawieszeniu ma lewy gwint możecie mnie naprowadzić co abym nie urwał.
 
był zx 1.9D, peugeot 406 2.0

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 350
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 Zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2022, 13:10:07 »
Gdzieś przeczytałem że coś w zawieszeniu ma lewy gwint możecie mnie naprowadzić co abym nie urwał.
Z przodu wszystko ma normalny gwint. "Lewy" jest tylko w tylnym zawieszeniu na wahaczu do regulacji zbieżności (śruba rzymska).
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie